Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik vind die kindernagelak drie keer niks. Het blijft totaal niet zitten dus het heeft niet zoveel zin. Ik vraag me ook af of echte nagellak nou echt zoveel slechter is. Dus ik gebruik liever gewone

2 likes

Uit dit boek heb ik heeeeeel veel voorgelezen: het boek van de kleuters - Google Suche

En alles van de ridder/prins/koning/weetikhet zonder billen/paard/etc word ook erg gewaardeerd hier.

2 likes

Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik weet dat teskedeschepper ooit een tip had gedeeld op haar insta maar ik kan het niet terugvinden. Dat was er één zonder extra spelletjes enz.

Of iemand die gewoon een oude compacte digitale camera aan haar kind heeft gegeven?

1 like

Video of foto met thermisch printen?

1 like

Ja dat laatste hebben wij gedaan, er staan er genoeg op Marktplaats en ondanks dat hij verder geen apparatuur (iPad ofzo) heeft, kon hij er prima mee uit de voeten.

2 likes

Leuk! Vanaf welke leeftijd lukte dit? Mijn peuter is nog maar 2 dus misschien wat vroeg, maar ja kan het maar proberen.

Foto, hoeft niet meteen te printen (als je dat bedoelt?)

2 likes

We gaven hem voor z’n vierde verjaardag, maar ik denk dat het wel eerder kan hoor. Eigenlijk hoef je alleen het aan-knopje weten te vinden en dan de knop voor het maken van de foto. We hebben nog de oude kindercamera aan de 2-jarige gegeven maar die snapt die ook nog niet helemaal, haha.

1 like

Ik ben heel erg fan van dit merk: Kidywolf kindercamera met printer - mint | ilovespeelgoed

Je kunt ook foto’s en filmpjes opslaan op een kaartje maar dus ook printen (kassabonmateriaal). Ik heb de camera niet, wel wat andere dingen en die zijn goed.

2 likes

Hoe houden jullie je peuter lekker warm in bed? Ze wil absoluut geen slaapzak maar trapt ook haar dekbed (bewust, ze wil 'm niet) af.

Ze slaapt nu in een wollen hemdje, katoenen pyjama en sokken. In/op wol slapen vind ik wel spannend omdat ze nog weleens een ongelukje heeft 's nachts.

Mijn peuter trappelde deken eerst ook eraf. Wij hebben toen hem een fleece pyjama aangedaan met een hemdje eronder en sokken aan. Maar eigenlijk duurde het niet zo lang tot ie doorhad dat het zonder deken wel erg koud was.

2 likes

Aah wat een goede tips, ik heb meteen een boek van Iris en Michiel gereserveerd bij de bieb. Leuk , dankjewel!

@itakepictures en ook het grote boek gereserveerd.

Kunnen we weer even vooruit

2 likes

Ik trek de slaapzak aan als ze diep ligt te slapen :sweat_smile:

2 likes

Hier hielp laten oefenen met de deken goedleggen/zichzelf instoppen, zo’n onesie met voetjes zodat ze iig helemaal bedekt was, fleece pyjama’s en ik vind de knoopjes pyjama’s van de zeeman ook heel fijn en dik.
Slaapzak werkt hier niet meer want daar draait ze zichzelf ook in vast.

1 like

Dekbed overdwars en onder het matras stoppen (deels). Of een groter (wollen) dekentje eroverheen leggen en instoppen.

4 likes

Hier hebben ze voor de winter van die fleece pyjama’s

Dit soort

2 likes

Fleece pyjama van de hema en sokken aan. En als het echt winter is een wollen romper eronder.
Wat vind je spannend aan wol want je kan dat gewoon wassen op het wolprogramma.

1 like

Wat leuk!! Ik lees hier glow sticks en die ga ik ook halen denk ik. Dochter heeft binnenkort feestje, inclusief piñata, kunnen mooi daarin!

1 like

Ik vind Bo beer (kan je kijken op nl ziet) echt een aanrader. Het is echt zo kneuterig en braaf haha.
Geschikt voor 2-4 jaar denk ik. Mijn kinderen genieten er echt van.

6 likes

Wij hebben een kidizoom van vtech, echt heel tevreden over.

Gegeven voor sint met 2.5, toen kon ze al goed fotos maken. Nu met ruim 3 kan ze ook steeds meer met de andere functies. Hij kan tegen een stootje, door de vorm valt hij op de beschermdingen.

Tipje, er staan er heel veel op vinted!

Enige nadeel, moet regelmatig de geheugenkaart even leegmaken.
Printen of terugkijken geeft ze niks om en ik zou denk ik gek worden dan van alle papiertjes

2 likes