Welke wollen rompertjes zijn fijn? Wel een goede om te kopen nog voor de winter inderdaad.
Dilling
Dilling en en dan vind ik vooral de rib-rompers van merinowol daar fijn. Ze hebben echt net sale gehad trouwens⊠Van Small Stuff heb ik ook een fijne gehad, ook rib stofje.
Bedtent of Deryan tentje mee?
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet⊠Ons kind gaat elke maandag middag naar de opvang. Gisteren is hij thuis gekomen met een bijt wond. Daar kwam ik achter toen ik met hem ging douchen. In sommige âtandjesâ zie je dat het open is geweest. Hij wordt vaker gebeten, dat kan je ook niet voorkomen en misschien doet hij het zelf ook (overigens nooit gehoord). Op de opvang hebben ze het niet gezien want ze hebben het niet gemeld. Ons kind heeft ook een hoge pijngrens en denk dat hij niet (hard) gehuild heeft, anders was het vast opgevallen. Weet nou niet zo goed of ik er alsnog iets van moet zeggenâŠ
Ik vind het niet âergâ dat hij gebeten is (zoals gezegd, gebeurd vaker en kan je niet voorkomen) maar ja het is wel dusdanig hard met bloed etc.
Sneu! En ja, ik zou het wel even zeggen ter informatie. Kunnen zij ermee doen wat ze goed vinden. En het is ook handig dat ze weten dat het gevoelig kan zijn en dat het er al zat als ze het opeens zien. Ik meldde het daarom altijd even bij het brengen als mijn kind een wondje oid had.
En als je het op een gegeven moment wel (te) veel vind worden mag je dat ook aangeven, hĂš. Vaak is het fijner om er dan even over in gesprek te gaan dan er mee te blijven zitten.
Oh wauw ik vind dit wel erg, zeker als er bloed bij is. Zou het zeker aangeven zodat ze er wat beter op kunnen letten. Evt foto laten zien om te zien hoe erg het was. Lijkt me echt niet okee dat hij regelmatig met bijtplekken thuiskomt. Zeker met een hoge pijngrens zou ze er alert op laten zijn.
Heeft hij trouwens echt een hoge pijngrens of durft hij misschien niet zo goed daar er wat van te zeggen of te gillen? Mijn kind heeft namelijk thuis een grote waffel en gilt bij dr zus om alles, maar als er in een andere omgeving wat gebeurt, geeft ze geen kik. Laatst kreeg ze de bmr-prik en gaf ze geen krimp. Ze is 3,5.
Nou ja hoge pijngrens is misschien wel makkelijk gezegd, maar hij huilt echt vrijwel nooit als hij valt oid. En hij maakt soms behoorlijke smakkers. Als er iets van hem wordt afgepakt is het brullen
Ik zou het wel zeggen, vooral ter informatie. Ik had precies hetzelfde een tijdje geleden, de bijtwond zat bij zân zij, dus misschien dat hij wel gehuild heeft maar ze niet wisten waarom. Maar goed, toen gezegd zo van âmisschien is er een kind dat veel bijt en hebben jullie het niet doorâ. Zij voelden zich helemaal schuldig maar zo was het niet bedoeld, vooral vanaf 2 hebben ze zoveel kinderen om op te letten dat ik het niet gek vind dat ze iets missen.
Ik vind dit best heftig, vooral dat het vaker gebeurt. Mijn kind is nog nooit gebeten in 3 jaar op de opvang. Zou het zeker even ter sprake brengen.
Iemand ervaring met een peuter die absoluut niet zonder luier wil rondlopen? We willen beginnen met zindelijkheidstraining binnenkort maar onze zoon weigert al sinds de lente op zonder luier te lopen (zelfs alleen een zwembroek aan/bloot in het zwembadje wil hij niet). Hij vindt het volgens mij gek voelen zonder luier en alles wat anders dan anders is, is een ding
Zat te denken aan van die zindelijkheids onderbroekjes te kopen als tussenstap. Iemand daar ervaring mee?
Nog even terugkomend hierop: we hebben dit weekend onderbroeken gehaald bij de Zeeman en Wibra en deze zitten véél beter. Ze vallen langer en ruimer bij de pijpjes. Kind is helemaal in haar nopjes! Win win, want ze zijn ook nog eens veel goedkoper dan bij de Hema.
Als hij het absoluut niet wil zou ik hem ook niet dwingen? Lijkt me dat het dan alleen maar frustratie op gaat leveren en het een grotere strijd gaat worden dan wanneer je er mee begint als hij zelf enigszins aangeeft naar de wc te willen. Waarom wil je er nu perse mee beginnen?
Niet nu inderdaad maar wel binnenkort (nieuwe jaar misschien). Ik verwacht namelijk niet dat dat probleem met geen luier aan willen zich snel gaat oplossen. Dit speelt eigenlijk al heel dit jaar. Dus ben me wat aan het inlezen hoe we dit kunnen oppakken.
Mijn kind wilde ook haar luier graag aan maar we zijn tegelijkertijd ook begonnen met het potje en de wc. Ze was heel snel zindelijk dus ik denk niet dat die luier dat per see belemmert heeft. Misschien kan je het naast elkaar proberen?
Beetje wat @Spaarlamp zegt. Onze dochter wilde ook never-nooit zonder luier. Zelfs een periode gehad dat ze niet wilde douchen/in bad, en bij verschonen al keihard riep: nieuwe luier, nieuwe luier!
Wij hebben toen het hele zinderlijkheids-onderwerp even gelaten voor wat het is, en nu een paar maanden later kwam ze zelf met dat ze onderbroeken wil, en wil oefenen met de wc. De angst om zonder luier te lopen is ineens weg en nu rent ze in haar blote billen door het huis
Wij hebben wel ook van die oefenbroekjes, dat werkt voor ons heel fijn. Want ze heeft nog wel eens een ongelukje en vond het dan altijd heeeeeel erg als heel haar kleding nat was (en ik wil ook liever de bank niet riskeren). Maar ik weet niet of dat de angst van zonder luier weggenomen zou hebben, we hebben die broekjes echt pas geĂŻntroduceerd toen ze zonder luier durfde.
Geen ervaring maar zou het helpen om na het douchen/in bad gaan even zonder luier te laten rondlopen, om er aan te wennen? Misschien die periode steeds wat langer laten? Verder ben ik samen met mijn dochter haar eerste onderbroekjes in de winkel gaan kopen, haar laten kiezen en dat helemaal hypen (wauw wat een mooie onderbroekjes, zo nu mag je je mooie onderbroekje aan) zij vond dat fantastisch. Zal vast niet voor ieder kind werken maar misschien ook nog een idee om te proberen?
Oh goed om te lezen dat het ineens helemaal geen probleem meer was! Soms denk ik echt die wil noooit zonder luier (en zie ik een heel groot kind in een luier voor me haha).
Ben wel benieuwd @Feather hoe dat er dan uit zag? Wilde jullie dochter wel op het potje zonder luier?
Eerst wilde ze geen luier aan én ook niet op het potje . Dat was ergens aan het eind van het voorjaar, net voor de zomer. We hebben toen besloten om haar toch een luier aan te doen en het nog even te laten.
Aan het begin van de zomer begon ze opeens zelf aan te geven dat ze moest plassen of net geplast had. Toen zijn we actiever het potje en de wc gaan aanbieden, maar wel nog met een luier tussendoor. Elke keer als ze op het potje of de wc ging, juichten we heel overdreven en gebruikten we een stickerkaart als beloning. Ze wilde ook heel graag een onderbroek aan, dus die deden we dan over de luier. Sowieso zijn onderbroeken prima omkoopmateriaal en misschien kan je zoontje zo ook alvast wennen?
De luier bleef zo steeds vaker droog en toen besloten we door te zetten. âs Ochtends was het meestal geen probleem om de luier uit te laten. Na haar middagdutje wilde ze hem vaak nog wel aan, en dat lieten we dan gewoon zo maar dan hielpen we haar wel herinneren aan de wc. En soms had ze geen luier aan maar voelde ze dat ze moest plassen of poepen, en riep ze dat ze heel graag een luier wilde. Deden we een luier aan, en daarna weer uit.
Op de opvang droeg ze ook nog een paar weken een luier, maar ook daar ging het snel goed toen ze zelf kon aangeven dat ze moest plassen. En ze hebben daar natuurlijk vaste wc momenten.
Dus uiteindelijk was het bij ons vooral een combinatie van wachten tot ze er zelf klaar voor was, blijven aanbieden zonder druk, en haar veel regie geven: over wat ze droeg (luier, onderbroek, blote billen) en waar ze wilde plassen (wc, potje, luier). Ik denk dat zij daardoor ook meer vertrouwen kreeg. Doorslaggevend is denk ik dat ze echt aangaf dat ze moest plassen of dat net gedaan had en het dus niet zomaar liet lopen zonder dat 't haar iets interesseerde. Die âklikâ leek er opeens te zijn. Hij is ook nog geen 3, toch? Misschien de moeite waard nog even te wachten maar wel alvast voor te bereiden met boekjes en onderbroeken?
Hoe oud is je kind? Bij mijn 3 kinderen is zindelijk worden zĂł anders verlopen (van âin 3 dagen gepieptâ tot een jarenlang gedoe) dat ik inmiddels denk dat je kind volgen meer succesvol is dan bedenken ânu gaan we het zo en zo doenâ. Zoals @Feather het deed ging het ongeveer ook bij mijn jongste. Zindelijk worden was bij haar ook een proces dat langer duurde en waarbij het steeds zoeken was naar de balans tussen haar volgen en ook een beetje doorzetten. Potje wilde ze soms wel, soms niet. Luier uit wilde ze eerst lange tijd niet. Vervolgens heeft ze een hele tijd geplast op de wc en kon de luier uit, maar poepen wilde ze nog maandenlang in de luier doen. Nu poept ze alweer een tijdje op de wc, maar de nachtluier wil ze nog heel graag aan dus dat laten we gewoon maar zo.