Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb net een maat 98/104 laten passen en vond hem in vergelijking met de babymaten erg smal en kort vallen. Moest daardoor aan jouw post denken. Ook smaller bij de billen, de baby leggings konden zelfs nog over een wasbare luier maar dat was met deze no way gelukt. Ik heb deze: Legging van merinowol voor kinderen - €28.99 - Dilling

1 like

Ja die heb ik ook! Jammer hè… baby maten lijken zoveel beter te zitten.

Ja merken denken kennelijk dat je kind halveert tussen 92 en 98. Valt me bij Hema ook op. En Zara past ze opeens juist wel en als baby nooit zo goed :clown_face:

2 likes

Ligt er ook aan wanneer je kind een kleuter bouw krijgt en wanneer ze uit de luiers zijn natuurlijk.

2 likes

Hebben jullie tips voor een zacht speekleed van een redelijk formaat? We hebben een tegelvloer dus wil wel een lekkere dikke (of zou er evt van die rubber matten onder kunnen leggen) en hij moet wasbaar zijn. Zie veel van Little Olly en Love By Lilly voorbij komen, iemand daar ervaring mee?

Ik heb die van lovebylily en ben daar echt heel erg blij mee. Gekocht tijdens 1 van hun insta live sales. Ze hebben binnenkort weer eentje, scheelt een hoop!

1 like

Ooh goeie, ga ze gelijk ff volgen. Thanks!

2 likes

Ik vind de antislip onderop echt enorm fijn, vind hem lekker dik en groot. Handig mee te nemen als ik zou willen.

2 likes

Ik draag normaal altijd panty’s van Falke en zoek nu een hele goede voor mijn zwangerschap. Zou fijn zijn als ik hem meerdere maanden kan aan doen(dus veel ruimte bij buik) en ook zo’n speciale band bijv. Kan het bij Falke helaas niet vinden, dacht aan max 50/60 euro

Ik had een hele fijne van Kunert, kun je gedurende je zwangerschap steeds een beetje groter maken op de plekken waar je het nodig hebt. Maar ik ben echt te lomp en toen ik de tweede panty van €28 op 1 dag stuk trok heb ik het opgegeven.

2 likes

Ik had er een van swedish stocking en heb die echt mer veel comfort gedragen tijdens mn zwangerschap. Weet even niet meer hoe duur het was

2 likes

Geen speelkleed maar wij hebben deze vloermatten waar ik heel blij mee ben. Liggen al 4 jaar in de woonkamer en wordt dagelijks gebruikt. Zacht om op te zitten en hard genoeg om bijv met duplo op te bouwen. Als baby genoeg grip om op te rollen en te spelen. Vloertegel 50 x 50 x 1,4 cm | Speelmatten | Boxenland

3 likes

Wij zijn heel blij met die van https://www.totterandtumble.eu/. Duur, maar dan heb je ook wat. Voelt als een hele dikke yogamat. Hebben hem 2 jaar en ziet er nog nieuw uit. Je kan hem gewoon met een doekje schoonmaken.

1 like

Ik heb geen kleed, maar een opvouwbare mat. Echt ideaal! Ik kocht ‘m bij decathlon. Vind dit veel fijner dan een een kleed, kindje heeft grip, kan makkelijk poetsen, snel opgevouwen onder de box/bank en ook fijn voor buiten.

1 like

Mijn dochter is heel erg bezig met plassen op de wc. Vanochtend werd ze wakker en het eerste wat ze zei was ‘op wc plassen’. Als we haar dan naar de wc brengen vindt ze het eng (ook met brilverkleiner) en wil ze er niet op. Vanochtend heeft ze wel voor het eerst zonder luier op het potje gezeten. Er kwam niks maar wel al beloond voor het uberhaupt erop zitten. Vorige week heeft ze ook voor het eerst op de kleine wc van de opvang gezeten, op eigen initiatief maar ook nog zonder plas.

Ze is 2 jaar en 3 maanden, dus het hoeft nog helemaal niet per se van mij - maar aan de andere kant is het ook wel lekker om uit de luiers te zijn overdag.

Heeft iemand tips hoe we dit een beetje kunnen doorpakken nu zonder te pushen? Op vaste tijden nu op het potje zetten? In een onderbroekje door de woonkamer laten lopen? Of juist nog helemaal niks doen en alleen iets doen als zij het aangeeft zoals vanochtend? Alle tips welkom.

Mijn moeder geeft als tip (mn baby is 4 maanden dus totaal nog niet aan de orde en geen idee dus of het echt werkt) dat zij vroeger altijd een potje in de kamer had staan en ons betrok bij het zelf naar de wc gaan/wij daar ook wel interesse in hadden en dat dat hielp en we heel snel zindelijk waren. Misschien dat het potje gewoon neerzetten al helpt om wat interesse te wekken en angst weg te nemen?

1 like

Bedankt nog voor alle reacties :heart:
Ik heb gebeld en ze vonden het fijn dat ik het melde. Er is een kindje die vaak bijt, daar gaan ze extra op letten

4 likes

Ja vooral haar laten leiden, hier een potje in de woonkamer en je kan het aanbieden op vaste tijden en verder wanneer ze zelf wil. Wil ze niet is het ook ok.

2 likes

Sorry voor de dubbelpost maar ik heb gisteren geverfd met mijn bijna 2 jarige. Ik heb canvassen gekocht en washi tape in een bepaald patroontje geplakt. Toen heb ik mijn zoontje lekker laten kliederen. Denk dat je beter (dun) schilderstape kan gebruiken want de verf was wat uitgelopen. Heb ik opgelost om een handafdruk op een papier te laten maken en op te plakken :nerd_face: Geen meesterwerk, maar hij vond het heel leuk om te doen dus wel een tip :smile:

26 likes

Ik heb nog een baby dus geen ervaring met deze leeftijd maar misschien helpt het dat als zij het heeft over de wc dat jij haar dan meeneemt en dat je zelf gaat plassen? Niet dat zij het hoeft te doen maar dat ze een voorbeeld krijgt en ziet dat het niet spannend is.

3 likes