Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik ben op vakantie met mijn kind van bijna 3 jaar en hij heeft last van heimwee. Over het algemeen heeft hij het leuk, maar een paar keer per dag wordt hij ineens heel stil en verdrietig en vertelt hij uiteindelijk dat hij graag naar huis wil en daar wil spelen. Vannacht werd hij huilend wakker en zei hij ook dat hij naar huis wil. We hadden een knuffel mee van huis (waar hij thuis eigenlijk helemaal niet naar omkijkt) en dat gaf wel troost gelukkig. Weet niet helemaal wat ik met dit bericht wil, want hij mag natuurlijk gewoon heimwee hebben. Had dit denk ik niet helemaal verwacht op deze leeftijd en vind het zo sneu om te zien als hij zo sip is. Ken hem zo helemaal niet :smiling_face_with_tear:. Meer mensen die dit herkennen?

5 likes

Lieve mensen, nog een kleine reminder voor wie graag mee wil doen met Stichting Lieve Sint. Inschrijven kan tot 15 oktober :heart: :gift:

14 likes

Helaas wel. Heel de laatste week van onze drie weken amerika reis heeft hij gevraagd wanneer we naar huis gaan en dat hij zijn speelgoed miste. Hij huilde gelukkig niet. Afleiding werkte het beste. Dus leuke dingen doen en ook wel wat meer speelgoed kopen
 we hadden niet zoveel tijd om echt te spelen en niet zoveel speelgoed mee. Volgendr vakantie proberen we dat wat meer in te bouwen.

1 like

Ik ben best wel team omkopen, vooral met dit. Speen weg was een gewild stuk speelgoed en ging goed.
Ik ga inderdaad maar een poepkaart introduceren. Om stickers geeft die niks maar misschien na x een kadootje of ijsje/snoep wel.

1 like

Ik ben ook team omkopen bij dit soort milestones, hehe.
Mijn kind geeft dan wel om stickers, maar dat was wel afdoende voor plassen op de wc maar niet voor poepen.

Toen hadden we bij toeval een magneetbord/sticker voor op haar kamer gekocht. En toen dus bedacht dat ze bij elke poep op de wc een magneet zou verdienen. Duurde toen nog 2 dagen tot ze het durfde maar toen was de angst doorbroken en verdiende ze aan de lopende mand de magneten (gewoon uit een set).

3 likes

Ik weet toevallig dat mijn nichtje het ook had afgelopen zomer en die wordt binnenkort drie. Zij had het vooral met het kdv. Maar denk idd afleiding het beste. Fijn dat die knuffel ook helpt.

2 likes

Same here, omgekocht met ijs. Poepen op de wc = waterijsje. Waarschijnlijk waren we er zonder die ijsjes ook ooit wel eens gekomen maar dit werkte goed en ik heb mn kind voor 2 doosjes raketjes zindelijk gekregen dus toppppp

3 likes

Hebben hier mensen Kinderly magnetisch behang? Of een soortgelijk product? Bevalt het? En blijven magnetische tegels goed plakken?

Mijn kind heeft volgend week speelgoeddag en mag dan iets meenemen waar leuk samen mee gespeeld kan worden . Wat zal ik mee geven?

Een springtouw? Zou niet iets meegeven waar je kind super aan gehecht is, straks gaat het kapot ofzo.

1 like

Ja afleiding werkt hier ook redelijk en dat is er genoeg gelukkig! Volgende keer inderdaad meer speelgoed mee, en wie weet is het dan ook weer anders.

Mijn baby (3,5) spuugt de afgelopen 2/3 weken erg veel. Het is een vrij beweeglijk kind en we zijn 2 weken geleden overgestapt naar de fase 2 speen van dr brown dus dat zou er iets mee te maken kunnen hebben. We proberen haar al zo rustig mogelijk te laten drinken met pauzes tussendoor en lang rechtop houden, maar vaak spuugt ze 2 of 3 uur na de fles nog steeds. Het is ook niet zoveel dat ik me zorgen maak of ze wel genoeg binnenkrijgt want verder drinkt ze prima. Hebben anderen hier ervaring mee? Gaat dit vanzelf over als de darmpjes enzo wat meer ontwikkelen?

Ik zou proberen dan nog terug te gaan naar de kleinere speen. Ik heb die heel lang gebruikt bij mijn dochter omdat het anders te heftig was. Wij deden sowieso paced bottle feeding, heb je dat al geprobeerd?
Soms kan je helaas weinig aan het spugen doen en wordt het idd beter, maar als het ineens na een wissel is zou ik daar wel naar kijken.

Ja paced bottle feeding doen we al idd!
We zijn overgestapt naar de grotere speen omdat ze met de kleinere speen echt heel lang over de fles deed (30 minuten of langer) dus dan was ze zo moe dat ze in slaap viel terwijl de fles dan nog lang niet op was
 dus zie het ook niet zo zitten om daar naar terug te gaan :persevere: maar misschien wel het proberen waard. Dankjewel iig!

Er is toch iets met de difrax spenen die tussen de dr. Browns spenen in zitten? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is dat nog iets om te proberen?

1 like

Ik herken het wel, ook spugen lang na de fles. Op de buik leggen was sowieso spugen, dus dat vond ik nooit fijn. Maar hier ging het uiteindelijk wel vanzelf over, geloof toen ze kon zitten.

Ah ga ik naar kijken, dankjewel!

@Huismus fijn om te horen dat het vanzelf over ging, ook kwestie van geduld dus

1 like

Je kan inderdaad een speen s proberen van difrax maar denk dat het alsnog lang gaat duren.

@septembersixteenth en even recht ophouden? In de wipper oid. Het gaat vaak inderdaad vanzelf over als ze gaan zitten

Ja dat deed mijn baby ook, vaak was er ook geen aanleiding voor het spugen en idd 2/3 uur na de fles of na een hele nacht slapen ofzo. Volgens het CB waren de flessen te groot, maarja hij heeft gewoon honger dus hebben we kleinere flessen geprobeerd en dan vaker op een dag, maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk zijn we overgestapt van Difrax flessen naar Avent en dat scheelde heel veel. Was een tip van onze gastouder, een ander kindje bij haar had dat ook en een andere fles hielp. Sinds een paar dagen is het spugen veeeeeel minder, hij is komende week 4 maanden.
De enige keren dat hij nu nog echt spuugt is als we tummy time doen en we hem te snel/lang op z’n buik leggen maarja dat weten we nu ook gewoon.

2 likes

Ja in de wipper doen we ook zoveel mogelijk, en eigenlijk gaat het direct na de voeding ook prima. Pas na een uur of twee begint ze te spugen. Ze lijkt er overigens zelf niet echt last van te hebben gelukkig