Had jouw berichten idd al teruggevonden hierover, fijn dat het nu beter gaat!! Denk dat wij ook een andere fles/speen gaan proberen
Hebben jullie echt actief geoefend met woordjes leren? Of gewoon tijdens het spelen woordjes uitleggen/herhalen etc?
Leuke vraag, ik denk bij âwoordjes oefenenâ aan gewoon met je kind praten, dingen aanwijzen, spelen en de poppetjes laten âpratenâ, enthousiast reageren op wat hij zegt/probeert te zeggen en dat eventueel herhalen, voorlezen, zingen, dieren nadoen⊠Dus dan ja. Maar ik had geen flashcards om met ze te oefenen ofzo.
Ik heb het idee dat het beter gaat sinds hij hapjes krijgt (wat dus sinds maandag is haha), alsof het beter bindt in zân maag ofzo maarja hij krijgt ter grootte van een ijsblokje eten dus in hoeverre heeft dat echt met elkaar te maken.
Je hebt van Difrax 123 spenen die kun je een beetje stellen, dat ging hier altijd heel goed om de juiste snelheid te bepalen
Klinkt best logisch hoor haha, en alleen maar fijn als het helpt
Tegen ons werd gezegd dat alles gewoon nog wat moet groeien / sterkere maagklep etc en dat het er bij ons kind bij hoorde. Die spuugde echt tot een paar weken terug standaard een beetje als ze op haar rug / buik lag. Lijkt nu (bijna acht maanden) weg te zijn. Ze had ook niet zichtbaar last van het terug geven dus wij hebben niks gedaan eraan (vast eten hielp ook niet zichtbaar) behalve even in de wipper na het eten maar dat wil ze ook niet lang want rollen is veel te leuk. Maar nu gaat het dus goed en spuugt ze eigenlijk niet meer dus hopelijk gaat het bij jouw kindje ook snel beter.
Wij hadden ook zoân âbabyâs eerste 100 woordenâ boek. Dat vond ik zelf wel leuk om net iets andere woorden te oefenen dan je in het dagelijks leven al met je baby/dreumes bespreekt.
Kan je ook goed bij de bibliotheek lenen! Dan kan je ook afwisselen met boekjes.
Gewoon tijdens spelen en âlevenâ en dan âpassiefâ verbeteren.
âOoh kijk! Bus!!â
âJa jij ziet de tram! Wow die is mooi!â
En niet: nee dat is de tram
En nu is hij heel erg bezig met de kleuren, dus dan zeg ik: âjaaa de rode bus! Die is mooi!â
En idd wel veel boekjes lezen/aanwijsboekjes/etc. Elke week rondje bieb haha, anders word ik eerder zelf gek van 10000x hetzelfde boek
Misschien heb je hier iets aan?
Ze is inmiddels een maand geleden gestart en we maken kleine stapjes maar het gaat al zoveel beter dan bij de vorige opvang. Ze zijn allemaal mega lief en geduldig en houden haar in principe gewoon de hele tijd vast als dat nodig is. In het begin was een uur echt al rekken maar ze vindt de andere kindjes heel leuk! Nu heeft ze deze week voor het eerst een heel klein dutje daar gedaan en een broodje gegeten. Ik heb haar toen ook voor het eerst niet huilend opgehaald, dus super fijn. We hebben het dus wel echt heel rustig aan gedaan en haar gevolgd en altijd opgehaald als ze verdrietig was. We hebben dus nog wel een weg te gaan maar dat gaat wel goedkomen.
Dacht deel het vanwege de tips hier maar ook als iemand ook nog eens ervaringen zoekt rondom lastig wennen haha.
Mijn kinderen hebben tegenwoordige altijd gaten in hun broeken bij de knieen. Ik zoek strijkpatches om ze te repareren, liefst een beetje leuk, maar ze moeten ook groot genoeg zijn om het gat te bedekken. Iemand een idee waar ik die kan halen?
Ik zie vooral patches die voor de sier bedoeld zijn, of meteen serieuze saaie lappen om erachter te strijken.
Met welke leeftijden zitten jullie kinderen op welke manier in de Tripp Trapp stoel (voor wie zoân stoel heeft)? Ons kind van bijna 2 zit zonder baby set maar wel in een riempje, en meestal ook nog de tray erop. Ik vind hem eigenlijk nog het te klein om zonder tray te eten, dan gaat er veel op de grond. Maar de babyset past niet meer en ik heb het idee dat die tray snel kapot gaat doordat die niet ondersteund wordt door de babyset (we hebben niet de officiĂ«le tray van Stokke maar deze
Wilde nu een nieuwe tray gaan kopen maar ik twijfel of dat wel slim is zonder babyset.
Hier juist geen tray/tafeltje meer maar bij ons aan tafel! En nog wel in de babyset. De tray klikt op de babyset dacht ik? Onze dochter is trouwens net 2.
Wij hebben met 1.5 ongeveer de babyset eraf gehaald (want hij klom er uit), maar wij hebben nooit een tray gehad, altijd direct aan tafel.
Als je je kind strak aanschuift aan tafel valt er niet per se meer op de grond dan met zoân tray lijkt mij. Ook gezelliger, echt aan tafel.
Hier met ong 1.5 jaar tray eraf en met 2 jaar baby set + riempjes eraf. Vond het juist gezellig dat die tray eraf kon en ze aan tafel kon eten en vond de troep persoonlijk niet veel meer dan met een tray
Wij hebben wel zoân plastic placemat die je gemakkelijk af kan nemen. Anders was de houten tafel volledig vernacheld denk ik
Hier nu met 2 en een paar maanden de beugel en riempjes er afgehaald. Tray gebruikte ik al een tijdje niet meer.
Mijn kind is ruim 2,5 en we gebruiken nog steeds de babyset (is eigenlijk nooit in me opgekomen om die eraf te halen haha) en de tray ook wel regelmatig eigenlijk. Vaker wel dan niet in elk geval.
Hier precies zo. Mijn dochter klom er altijd uit, niet zo veilig.