Denk dat 16 wel echt groot is. Tenzij je kind heel lang is ofzo.
Wij hebben 14 en in het begin dachten we nog wel eens hadden we maar 12 gedaan dan is het leren fietsen nog makkelijker. Maar dat was vrij snel wel gelukt eigenlijk.
Ik zou aanraden om het fietsje zonder zijwieltjes te geven. Mijn zoon kreeg ook een fiets voor zijn 4de verjaardag en is motorisch niet heel snel, maar toch kon hij in een middagje fietsen (met de sjaalmethode). Waren blij dat we het eerst zonder zijwieltjes hadden geprobeerd. Kan je natuurlijk altijd alsnog kopen mochten ze toch nodig blijken.
Hebben trouwens ook een 16 inch (sâcool xxlite) en vond dat prima. Hij paste er net op in de laagste stand toen hij 4 was (denk 108 cm toen).
Ik zou voor je werkdagen vaste dagmenuâs doen inderdaad van gerechten die snel klaar zijn (bijv. maandag pasta, dinsdag avg, woensdag nasi, do soep met brood, vrij burgers, frietjes, salade ofzo). Als je dit elke week hetzelfde houdt is het makkelijk weekboodschappen te doen in het weekend. Ik kook soms ook eerst voordat ik de kids ophaal van de opvang, in de auto vast een snackbakje met snoepgroente voor de eerste trek (+vast wat vitamines), en dan thuis meteen eten om de hangry tantrums te voorkomen.
Sterkte, kan me voorstellen dat het echt uitvogelen is!
Oh om te huilen! Ik voel dit zo erg met je mee ![]()
Ik heb mân HVID cocon in de was gedaan. 30gr, ver lage touren maar de pop past er nu in ![]()
Eet je dochter warm op de opvang? Hier wel, dus ze eet doordeweeks als avondeten gewoon een boterham (soms met wat rauwkost of fruit). Koken en samen eten voordat ze moet gaan slapen lijkt me echt onhaalbaar
dus wij eten pas wanneer zij slaapt. In het weekend varieert het, maar ik heb altijd zalm, falafel, broccoli, bloemkool⊠in de diepvries voor een snelle maaltijd voor haar.
Ik heb ook oprecht gehuild hahaha, was zo zuinig op dat jasje en had hem bewust apart gelegd zodat ik hem zelf kon wassen.
Wij hebben voor onze nu 4-jarige een 16 inch en dat gaat goed. We hadden eerst een 14-inch, maar dat zadel ging niet zo laag, dus eigenlijk was die âgroterâ. Ik zou vooral aanraden niet een te zware fiets te doen. Er zijn bijvoorbeeld een soort omafietsen met een rekje voorop, en dat is lastiger fietsen dan een sportiever model.
Ik kook altijd in dubbele porties - van die gerechten waarbij dat dan gaat - want is even veel werk, maar op drukke dagen scheelt het zoveel dat je alleen iets hoeft te ontdooien! En 1 keer pw de boodschappen via Picnic, scheelt ook gesjouw & keuzestress. Je hebt daar tegenwoordig recepten in: klik je erop, alles in je mandje en recept in je mail. Alleen tussendoor dan nog wat vers.
Heeft iemand een goede tip voor een puberboek voor onze tienjarige zoon? Iets wat hij zelfstandig kan lezen? Ik doel op een boek over veranderingen die je meemaakt als puber. Heeft iemand daar tips voor?
Hebben jullie tips qua slaapzakken? Mijn dochtertje is 4 mnd en draagt maat 62/68. We bakeren haar nu nog in maar merk dat ze toch graag haar armen los heeft. De slaapzakken die ik heb zijn van Etos, Kruidvat en HEMA allemaal maat 62/68 maar haar hoofd verdwijnt daar echt in⊠lijkt me gevaarlijk
Hoe doen anderen dit ?
Lodger!
Vanaf 6 maanden de puckababy 4 seizoenen slaapzak. Een groot prijskaartje maar wat mij betreft echt de moeite waard omdat je hem zo lang kan gebruiken. Met buikband in het begin zodat hoofdje niet verdwijnt zoals je zegt.
Voor 6 maanden lodger via vinted gekocht en dat was ook prima.
Ik heb er een van Wibra en mân zoon is ook 4 maanden, wil als ie 6 maanden is een puckababy dus voor nu even een goedkopere. Ik heb 68/80 en die zit nog wel iets los, maar zn hoofd zakt er niet in weg iig. Heb ook een maat kleiner maar die vind ik dan weer te klein, heeft ie bijna geen bewegingsruimte in.
Jollein
De nekopening wat kleiner maken met een paar steekjes aan beide kanten, kun je later weer losmaken als het moet.
Zeker als je al die slaapzakken al in huis hebt is het zonde om nog weer wat nieuws te kopen toch?
Ik heb een vaste routine voor de weken dat ik geen zin heb in nadenken. 1x soep (in de zomer vaak maaltijdsalade), 1x pasta, 2x avg, 1x wraps en nog een keer verspakket oid. En in het weekend altijd wel een friet of pizzadag. En zorg dat je dingen in de vriezer hebt. Doperwten, aardappelschijfjes/balletjes/rostirondjes/whatever en een vegaburger kun je allemaal uit de vriezer trekken en dus altijd in huis hebben. Ik heb ook elke week wel dat er iets al over de datum is dus vriezermaaltijden is altijd handig.
Ik bestel 1x per week boodschappen en in mn favorietenlijst staan alle dingen die ik standaard nodig heb (melk, brood, beleg, appels, bananen, en dus ook wat diepvriesdingen) dus dan heb je iig altijd iets te eten in huis.
Ik vind mn maaltijden doordeweeks 9 vd 10 keer niet heel inspirerend, maar it gets the job done en past in de tijd die ik heb. Net als de broodtrommel in de ochtend, dat zijn ook altijd gewoon boterhammen. Ik heb geen tijd voor wraps of eimuffins of ander gedoe en kinderen willen graag een boterham pindakaas dus prima
Lodger vind ik heel fijn! Verder vind ik de slaapzakken van Emma en Noah heel fijn, maar die zijn wel wat duurder.
Haha dat laatste is zo waar. Soms doe ik iets âgeksâ in de broodtrommel (naast de boterhammen) en dan komt het gewoon weer ongegeten terug.
Mijn zoontje heeft ook een vriendinnetje uit Italië en die klaagde tegen haar moeder dat ze geen pasta en andere lekkere dingen mee naar school wilde, maar gewoon boterhammen met pindakaas zoals mijn zoontje!
Ik doe naast de boterhammen ook wel altijd iets âlekkersâ erbij. Ze hebben zoân Mepal broodtrommel met 2 twee vakjes. Nog wat fruit, mini soepstengeltjes, van die mini rijstewafeltjes met een smaakje etc.
Maar dat komt ook deels dat niets me zo saai zou lijken als wanneer ik voor lunch enkel boterhammen zou hebben. Neem voor mezelf ook altijd wat anders erbij mee.
Wij eten 2 dagen hetzelfde.
scheelt echt veel werk en stress. Vaak koken we zondag voor maandag/dinsdag, en woensdag voor woensdag/donderdag. Maaltijden zoals pasta bolognese en chili con carne maak ik direct voor 8 personen ofzo, zodat we wat kunnen invriezen.