Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Hier 2,5j en gebruiken denk ik sinds 6m de tray niet meer en sinds enkele weken ook geen babyset (voorlopig wel nog de rugleuning maar dat is miss enkel voor mijn idee van zijn comfort). Net op tijd want baby 2 wil heel de tijd rechtzitten, maar is nog net wat klein voor de babyset (4m nu). Edit: wilde ook geen tweede babyset kopen want zou maar heel erg kort overlappen, en gaat eigenlijk goed zonder bij de oudste!

1 like

Al veel reacties maar wij hebben onlangs de babyset en de tray eraf gehaald, kind is bijna 2,5. Gevolg is wel dat hij zonder de babyset zelf van de stoel af kan klimmen, wat hij dus geregeld doet tijdens het eten.
Mocht je kindje ook zo zijn misschien handig om niet direct alles er af te halen :sweat_smile:

Je kan wel het riempje (als je dat hebt) nog apart gebruiken zonder de babyset.

Die van ons is 3,5 en zit er nog in 🫣
Hij klaagt er niet over en voordeel is dat hij niet weg kan lopen van tafel haha

1 like

Maar dan kunnen ze er toch onderdoor?

Wij gebruiken de babyset al heel lang niet meer, hij is nu 2,5. Alleen als we ‘voor de tv’ eten, dan zit hij nog met de tray erbij. En we gebruiken het harnasje (icm babyset) nog wel eens als hij niet wil blijven zitten. Vooral als dreigement, want zodra hij hem ziet blijft hij wel zitten.

Ik vind het wel veiliger zonder babyset, want anders klimt hij er via de bovenkant uit en nu gewoon normaal.

Maar het verschilt echt per kind, mijn oudste bleef altijd gewoon zitten.

Ik ben vlak voordat hij twee werd met die beugel gestopt. En schuif hem dan inderdaad strak aan tafel. Hij had een periode dat hij steeds van tafel ging dus deed wel streng daarop en nu gaat het wel weer goed

Hmm nee, het riempje zit ook tussen de benen toch? Nu ben ik in de war. :grinning: In ieder geval doen wij het zo momenteel en ze zit goed vast.

1 like

Oh misschien hebben wij een oud riempje. Bij ons gaat ie alleen over en onder de armen en zit dan bij de borst vast.

1 like

@Nefertiti nee met het tuigje kunnen ze er met geen mogelijkheid uitklimmen, het zit ook tussen de benen.

Mijn zoontje heeft met tuigje tot ruim 2 jaar in de babyset met tray gezeten en mijn dochter zit er nu met 1,5 jaar nog in. Zonder tuigje hadden ze allebei allang eruit gemoeten vanwege eruit klimmen. Dus ideaal dat mijn jongste nog gewoon vastzit, anders was ze ook steeds van tafel afgegaan. Mijn oudste was daar te braaf voor sowieso haha.

1 like

Ergens rond de 1,5 de babyset eruit gehaald omdat hij er overeen klom. Tray alleen gebruikt tussen 8 maanden en 1 jaar ongeveer.
Tuigje nooit gehad

Ik sta op het punt om de IKEA trofast kast te bestellen voor het speelgoed, we hebben nu één grote bak en da’s natuurlijk drie keer niks met losse duplo’s etc

Ik vind ‘m alleen echt gigantisch lelijk :joy: heeft er iemand toevallig nog een ander mooi én betaalbaar idee? Ik kom voor de trofast op ± 100€ uit en da’s ook wel echt mijn max.

Ja de ivar en dan aan de muur hangen en verven. Kun je ook losse bakjes evt in zetten.

3 likes

IKEA Kallax?

1 like

Oh ja, da’s ook nog wel een idee!
@Spaarlamp nee sorry die vind ik helemaal niks.

Hoeft ook niet perse IKEA te zijn trouwens!

1 like

Wij hebben gisteren een lage Billy gekocht met deuren en een open opzetstuk voor boekjes. Er past veel meer in dan ik gedacht had.

8 likes

Misschien zo’n bankje? Ik heb dat ook en mijn kind vindt dat ook leuk om op te zitten.

Deze is van h&m (google lens helpt je verder)

We hebben nu een opberg poef, beetje zelfde principe, alleen ik wil dus vakken/lades/etc want nu ligt bijvoorbeeld alle duplo blokjes op de bodem. Is geen doen :joy:

1 like

Ik heb ook die trofast, ben van plan om hem te gaan verven en voor die bakken zijn ook stickers verkrijgbaar via Etsy geloof ik. Dus op zich zijn er misschien wel mogelijkheden om er een beetje iets van te maken.

1 like

Ik heb de trofast. Zelf deurtjes voor gemaakt en geschilderd dus wel tevreden over het uiterlijk maar ik vind hem functioneel maar zozo. De bakken zakken namelijk door als je er te veel spullen in doet en dat is al snel. Ze zakken dan uit de lade rails.

2 likes

Het is volgens mij al is gevraagd maar heeft iemand een goed boekje voor een peuter van 3 over doodgaan? Een dierbare ligt in het ziekenhuis en gaat 1 deze dagen overlijden. Ik probeer het hem zo goed moeilijk uit te leggen (hij weet dat ze ziek is, in het ziekenhuis ligt en dat dokters soms iemand niet beter kunnen “maken”) maar een boekje erbij lijkt me wel prettig.

2 likes