Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Al bij van der valk gekeken? Ben ik laatst geweest met mijn dochter, ze vond het fantastisch. Ze hebben ook familiekamers of kamers met een bepaald thema, en kan je zwemmen. Cantharel is een mooie, en daar hebben ze bijv ook een privé bios.

1 like

Dochter (5) mag volgende week gaatjes, want zwemdiploma :wink:

Inmiddels zit ik in een wirwar van Google over het verschil tussen schieten en piercen…
Ergens denk ik: 99% laat schieten hoe slecht kan dat zijn? Maar is dat ook zo of … wat hebben anderen gedaan :sweat_smile:?
Ze heeft (uiteraard) een jaar geleden al gekozen welke oorbelletjes ze dan zou willen (:unicorn:) toen we voor iets anders bij de juwelier waren haha

Ik heb zelf mn eigen extra gaatjes geschoten hahaha en toen ik 5 was mn eerste gaatjes gewoon bij de juwelier.

Maar voor mn kind zou ik zeker gaan voor piercen ook ivm infectie gevaar enzo

Met… een AliExpress apparaatje ofzo :joy::joy:?

En piercen is dan dus wel beter?

1 like

Yesss zo’n schiet pistool gekocht via ali hahaha.
Helemaal goed gekomen en goed geheeld hoor!

Yes zou het tegenwoordig en zeker bij mn kind laten piercen. Weet je ook zeker dat het niet scheef is etc

1 like

Oja voor de duidelijkheid: met iets geks bedoel ik iets van een wrap of pasta of zelfs een krentenbol. Ik doe wel altijd rozijntjes, druiven, komkommer, droge crackers of soepstengels erbij. Maar gekker dan dat mag het niet worden.

Hmmm lastig. Ik zie dat alle 3 de piercers in onze omliggende dorpen/steden pas vanaf 12jr piercen… komt het überhaupt voor dat ze het <12jr doen :joy:? Of zoek ik weer eens iets wat niet bestaat haha

Misschien dat ze daarmee dingen als navels en neus bedoelen? Zou gewoon even bellen

Anders kan ik het ook voor je doen hoor als professioneel huis tuin en keuken piercer

2 likes

Mijn dochter heeft paar mnd geleden gaatjes laten schieten bij de juwelier. Ze doen best vaak kleine kinderen schieten eh dat ging gewoon goed.

5 likes

Ik heb het bij mijn dochters laten piercen. Bij m’n oudste vanwege haar slechte wondgenezing, en bij m’n jongste omdat het me goed was bevallen.
Schieten (stompe oorbel) brengt meer schade aan het weefsel dan een steriele, puntige naald, dus om het risico op een infectie (bij m’n oudste) zo klein mogelijk te maken, heb ik toen dus voor piercen gekozen.
Piercen (oorbellen) is wel pas vanaf zes jaar, ik ben bij Mastilo in Ede geweest.

2 likes

Als het goed is worden hier speciale schietoorbellen voor gebruikt, en die hebben een scherpe punt

2 likes

Ik denk dan (te simpel I know en zo werk het ook niet) ach, bij mij zijn ze ook geschoten en deed er iedere avond een beetje sterilon op, even draaien met de oorbel en nooit problemen mee gehad. :clown_face:

13 likes

Haha ja zoals ik schreef denk ik ook zo maar kom dan vervolgens in een soort Rabbit Hole terecht en dan weet ik het niet meer :joy:

Edit: hoewel bij mij mn gaatjes nooit lekker zijn gegaan want altijd ontsteken en gedoe en inmiddels dus maar dicht laten groeien. Maarja, of dat nou aan het schieten lag?

Hoe hebben jullie dat gedaan met voorspelbaarheid voor jullie baby? Die van mij is nu zeven maanden, maar heeft geen vast eten en slaapschema. Dat is elke keer anders. Het werkt gewoon niet bij hem om hem vaste tijden eten te geven of hem of vaste tijden te laten slapen. We houden vooral wakker tijden aan en horen het wel wanneer hij honger heeft. Nu zei een vriendin vriendin dat voorspelbaarheid heel erg belangrijk is voor baby’s en dat zij elke dag het hetzelfde riedeltje doet. Slapen eten spelen verschonen etc. Doen jullie dit ook? Dat lijkt me echt een heel strak regime. En zijn wakker tijd is nu bijna drie uur. Hoe moet je dat dan zo strak inrichten? Dat is toch bijna niet te doen.

1 like

Ik heb 3 oorbelgaatjes in elk oor laten schieten en met de kennis van nu had ik zeker de 2e en 3e moeten laten piercen. Ik heb met de helft van de gaatjes altijd gedoe en ze lijken ook scheef te zijn geschoten. Als je de keuze hebt, zou ik voor piercen gaan.

1 like

Waar baseert die vriendin dat op dan? Baby’s zijn ook maar gewoon mensen, dus wat voor die van haar werkt hoeft voor die van jou niet te werken. Als jij het prettig vindt om wakkertijden aan te houden en eten op verzoek te doen, moet je dat vooral zo doen.

Ik kan sowieso heel slecht tegen mensen die gaan vertellen hoe iets zou ‘moeten’ :grimacing:

7 likes

@Calypso haha! Ja ik zie online ook wel staan dat voorspelbaarheid belangrijk is en dat je dus dan een ritme creëert van slapen eten spelen etc. Maar inderdaad je hebt helemaal gelijk!

@Nina oh dat is wel helder. Misschien kan ik het ook proberen na zijn dutjes in ieder geval hapjes te geven. Inderdaad oefenen met water drinken is ook nog een ding :sweat_smile:. Moeten spelen na het slapen of eten vind ik lastig, want soms wil hij gewoon niet op de grond spelen en gaan we met de kinderwagen rijden bijv. Thanks!

1 like

Wij volgen onze baby en dat gaat goed hoor. Als je kindje blij is en goed slaapt, eet en groeit en het voor jullie werkt zou ik niks veranderen.

8 likes

Snap ik! Met spelen in mijn verhaal bedoelde ik dat onze baby vooral nog veel met de tuitbeker speelt ipv drinkt :sweat_smile: Ik denk in het kort dat het is dat we vaak na een dutje een hapje doen. En daar ook een moment van maken.
En idd begrijpelijk met dat spelen. Ik kijk ook wat mijn baby graag wil. De ene keer wil hij veel spelen, de andere keer wil hij graag in de wandelwagen of juist op schoot.

1 like

Ja precies ik snap het! Dat is natuurlijk ook een soort van voorspelbaarheid. Ik ga dat sowieso ook doen, een hapje na een dutje, dan heb ik toch een beetje voorspelbaarheid haha. Thanks voor je tips.

2 likes