Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Heeft iemand nog tips voor mn 3,5 maand oude baby die de fles niet pakt? In het begin goed geoefend, maar daarna een tijd niet meer en hij pakt m nu niet meer :sob:. Ik oefen elke dag met de fles, maar lijkt geen verandering in te komen. Over 2 weken begint bij op de opvang :sob::sob::sob: heb net een Lansinoh fles besteld, hopelijk helpt dat een beetje…

Ja de fles laten geven door ieder ander dan jijzelf. Mijn baby accepteert ook de fles niet van mij (de 2 keer dat ik het geprobeerd heb) omdat ze mij associeert met de borst en dat ruikt ze dus ook. Van mijn vriend of op de opvang of van mijn schoonmoeder is het geen probleem.
En lopend de fles geven wil ook nog wel eens helpen (raar maar waar, geen idee waarom).

1 like

Bij mij nam hij ook wekenlang de fles niet. Uiteindelijk is het pas op de opvang gelukkig gelukt met een suavinex fles.

1 like

Bibs spenen hebben nu een editie met Moomin. Tip van flip. Zijn leuke printjes!

3 likes

Ik had dit ook met die plastic bakken, heb laatst van die metalen bakken gekocht (vind ik ook mooier) en die blijven veel beter zitten!

1 like

waar ben je op uitgekomen? Ik ben ook aan het kijken, mooi cadeau voor zijn verjaardag ook. Ik wil rvs maar zie ook rvs met een siliconen deksel. Nu vraag ik me dus af wat beter open en dicht de doen is voor een kind.

Heb je al geprobeerd om de melk wat warmer te geven? Mijn baby weigerde dus ook de fles tot dat we de fles warmer een standje hoger hadden gezet. Wij hebben goede ervaring met de MAM flessen.

2 likes

@Nefertiti niet een yoto (lijkt me ook leuk trouwens) maar wel een andere leuke tip in het kader van my first walkman:
image
de vtech music kid

wij hebben deze laatst gekocht en daar kun je dus ook mee opnemen net als vroeger met zo’n setje waar een microfoon uit hing.
je kan volgens mij ook bluetooth connecten maar dat hebben wij nog niet eens gedaan

6 likes

Echt exact hetzelfde hier. Hij accepteert het nu soms wel als mijn vriend het doet en wanneer hij alle tijd neemt. Beetje kletsen, beetje lachen, zingen. Ik kolf dan en dan geeft hij het direct aan de baby. Hij gaat dan boven zitten in alle rust. En juist wel op een moment als de baby normaal gevoed zou worden (hier lees ik ook tig verschillende dingen over).

Maar misschien heb je dit al geprobeerd? Ik vind het alsnog spannend want hij drinkt soms wel en soms helemaal niet. En moet ook over 2 weken weer werken.

4 likes

Ik heb deze ook op het lijstje! Hoe oud is jouw kind ook alweer? De mijne wordt 3 en vraag me af of het dan nog lang genoeg leuk is.

hij werd 2 en zijn zus is bijna 5. de grote zus heeft de controle van dat ding over genomen. zij zegt druk maar hier kijk we doen nu dit - dus het is niet echt een cadeau voor hem maar meer voor haar hahaha. zij is heeel druk met liedjes in zingen en die 100x afspelen en hij mag er naar luisteren i guess

5 likes

Ik ben benieuwd of iemand een goede boekentip heeft voor een kleuter die een broertje of zusje krijgt. Ik vind veel boekjes maar vind die toch wat meer peutergeorienteerd terwijl ik denk dat mijn dochtertje (straks 4,5j) wel iets meer verhaal/uitleg kan gebruiken. Ik vond al het grote broers/zussen babyboek van Shelly Sterk, dat ziet er ook wel interactief uit. Maar misschien zijn er nog andere aanraders?

2 likes

Oh die ziet er echt leuk uit! Hier is het boek Beschuit met heel veel muisjes heel populair, dat is wel een voorleesboek maar gericht op jonge kleuters.

1 like

Welke cybex stoel heb jij? En kan je kind daar ook comfortabel in slapen?

Ik heb de Cybex Solution G2.
Mijn kind heeft nog nooit geslapen in de auto, dus ik heb er ook met deze stoel geen ervaring mee. :sweat_smile: Hij kan niet kantelen, maar er zitten wel van die hoofdsteunen aan, daar kan het hoofd wel tegenaan rusten, dus ik denk dat slapen zou moeten lukken.
Ik heb deze gekozen omdat hij een van de beste geteste stoelen van de ANWB was.

4 likes

Ik heb nu grote boom is ziek gekocht, aangezien de dierbare (nog) niet overleden is maar wel kritiek op de IC ligt. Dan kan ik het hem toch een beetje uitleggen. Dank voor de reacties

1 like

Ik heb na lang twijfelen de slaapgids van snuggles & dreams gekocht en ik merk binnen 3 dagen al zóveel verschil. Niet meer de hele avond en nacht met de baby op/naast me liggen! Daarnaast weer streng om en om de peuter naar bed aan het brengen (die eigenlijk alleen maar mij wil), ik heb bijna voor het eerst in tien maanden wat tijd voor mezelf :face_holding_back_tears:.

9 likes

Welke heb je gekocht? Ik twijfel ook enorm maar vraag mij af of het ook echt op oudere kinderen gericht is. Mijn dochter is 4 namelijk. (En wil absoluut niet in haar eigen bed. Als ze al in haar eigen bed slaapt wordt ze altijd rond 23.00 wakker om naar mij te komen)

1 like

Heeft iemand ervaring met het Snoozie kinderkussen? Ik zie dat regelmatig online voorbij komen en ben wel benieuwd.

Herkenbaar!

Wij hebben uit eindelijk hulp gevraagd bij het consultatiebureau. De logopedist is langs geweest en het bleek verborgen reflux te zijn… ik wil je niet bang maken maar niet te lang blijven proberen is mijn advies :wink:

5 likes