Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

ik vond zelf deze erg leuk om voor te lezen aan mijn dochter!

5 likes

De 9-18 maanden, want echt specifiek voor de slaapassociaties van mijn baby. Peuter is dus eindelijk iets makkelijker, al slaap ik daar nu op vakantie ook veel bij in bed omdat ze anders dr broertje wakker brult, dus dat leren we over een paar weken wel weer af. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Nou heb inmiddels het Engel pak gekocht via Vinted haha. Normaal was ik altijd alles wat ik via Vinted koop maar nu met wol twijfel ik ineens zo omdat ik veel lees dat je het echt niet mag wassen. Zouden jullie het wel of niet op wolprogramma wassen voordat je het je baby aan doet?

1 like

Ik zou het wel wassen. En wol kan je prima wassen hoor, op een wolwasprogramma en niet te vaak. Engel jasje wassen is hier altijd goed gegaan.

Oh top! Dan ga ik het zometeen meteen even wassen. Dankjewel!

1 like

Thanks voor alle tips over het geven van de fles!! Ik had dus die Lansinoh fles besteld en die pakte hij in één keer :open_mouth: dacht dat t toeval was, maar de tweede keer pakte hij m weer en dronk gwn een volle fles leeg. Vandaag weer een fles op omggggg ik ben zo blij en opgelucht. Nu nog het zelfstandig slapen (met een slaapzak) oefenen :face_exhaling::face_exhaling:

27 likes

Heeft iemand tips voor leuke binnenactiviteiten komende week? We gaan op vakantie dus ik heb niet de gebruikelijke hoeveelheid speelgoed die ik thuis heb. Ook mogen de kinderen (3 & 4 jaar) niet in de keuken. Eventueel kunnen ze wel aan tafel dingen voorbereiden en dan zet ik het in de oven ofzo. Ik kan ook wel knutselspullen meenemen en we gaan ook heus de regen in, maar ik ben graag voorbereid.

Fijn! Ik zou wel dagelijks blijven oefenen/aanbieden want er zijn periode’s dat ze opeens weer kunnen weigeren. Ook als je bijv. op vakantie gaat. En dat slapen komt wel goed. Geef een knuffeltje mee die naar jou ruikt!

Ja, vanaf nu minstens 1x per dag :joy: wil die stress echt niet meer. En fijn dat je het zegt over het slapen, ik hoop het echt. Hij heeft alleen niet echt een knuffel of speen ofzo. Vanaf nu een knuffeltje introduceren? :grimacing:

Hoe slaapt hij nu?

Wiegen en onder een deken

En met z’n armen dan ook heel strak ingestopt of die wel gewoon los? Als ze nu gewoon los liggen lijkt me dat een slaapzak niet ineens heel anders voelt voor hem.

3 likes

Ja ik zou het wel doen! Waarschijnlijk boeit het hem nog niet echt maar ik denk wel dat het hem later wat troost kan bieden. Zou gewoon voor zo’n knuffeldoekje gaan en dat jij er een paar nachten mee slaapt

2 likes

Of gewoon een hydrofieldoek waar jij mee geslapen hebt, kunnen ze dat op het matrasje leggen onder het hoofdje @Finko

2 likes

Ging hier top totdat ik het m’n man liet wassen :v:t3:

5 likes

Mijn baby van vier maanden is volop in slaapregressie en verkouden / hoesten. Dus moeilijker inslapen en ook sneller wakker worden. Vandaag werd er op kdv tussen de regels gezegd dat ze eigenlijk graag zouden hebben dat ik de associatie slapen met borst (of fles in het geval van op kdv) zou moeten afleren. Nu drinkt hij het grootste deel van de fles wel op en is het niet enkel voor ‘soothing’. Aan de ene kant wil ik het een beetje negeren want een heb eerder de neiging om het te steken op die regressie en dat het even een fase is en hij die geborgenheid nodig heeft. En zijn melk trouwens ook. Door het slaapgebrek (en miss ook hormonen) trek ik het me aan de andere kant heel erg aan en voel ik me schuldig dat ik die zogenaamde associaties creĂ«er/ in stand hou. Eerder een vent maar zoek wat herkenbaarheid want ben nu al heel de avond erover aan het piekeren đŸ« đŸ˜“.

Ik zou dat advies een beetje naast me neer proberen te leggen. Waarom willen ze dat je het hem afleert? Omdat ze hem niet de fles willen geven voordat hij gaat slapen? Doet hij te korte slaapjes en moeten ze dan tussendoor weer de fles geven ofzo?

Als hij niet helemaal fit is zou ik ook geen grote wijzigingen doorvoeren, hij is het blijkbaar even nodig! Vertrouw op je eigen gevoel. Ik heb weleens gelezen dat een slaapassociatie in drie dagen afgeleerd is, dus je verpest de baby echt niet ofzo. Het enige wat ik bij de komst van mijn tweede anders wilde doen dan bij mijn eerste was me heel druk maken over slaapassociaties. Daar heb ik me bij de eerste echt teveel zorgen over gemaakt, uiteindelijk stopte de eerste overal uit zichzelf mee of bouwde ze dingen af. Blijkbaar had ze het soms even nodig. Nu is de tweede 7 maanden en zie ik hetzelfde weer gebeuren, dat ik het wat losgelaten heb geeft zoveel meer rust.

4 likes

Och je baby is nog zo jong!! Ik vind het echt suf dat ze hier iets over zeggen. Lekker laten gaan, ze leren dit heus een keer af, als jij en je baby er aantoe zijn, en niet als de juffen het graag willen.

Mijn eerste twee kinderen heb ik ook heel vaak in slaap gevoed (inmiddels zijn ze al 4 en 6) en mijn 2 maanden oude baby valt zeer regelmatig aan de borst in slaap (en anders meestal in de draagdoek). Heerlijk comfi en dichtbij.

9 likes

Toen die van mij nog zo klein was viel hij ook vaak aan de borst in slaap, met name s avonds. Overdag gaf ik hem ook wel de borst/fles beneden en dan al slaperig maar nog wel wakker naar boven naar bed. Zo hebben we langzaam maar zeker geoefend met zelf in slaap vallen.

2 likes

Zou dat echt niet afleren, het is toch juist chill dat je die associatie thuis kunt gebruiken? En zo lief en gezellig. Lijkt me ook echt stressvol in een periode met ziekte, weer net begonnen op werk, korte nachten. Mijn kinderen konden in de opvang prima zelf of met een handje op hun hoofd inslapen, en thuis hebben ze best lang borst of fles gekregen voor en tijdens het inslapen. Je baby is zo klein nog, als jij of je baby eraan toe zijn lukt het vanzelf ook thuis om zonder drinken in te slapen.

5 likes