Wij hebben voor onze nu 4-jarige een 16 inch en dat gaat goed. We hadden eerst een 14-inch, maar dat zadel ging niet zo laag, dus eigenlijk was die ‘groter’. Ik zou vooral aanraden niet een te zware fiets te doen. Er zijn bijvoorbeeld een soort omafietsen met een rekje voorop, en dat is lastiger fietsen dan een sportiever model.
Ik kook altijd in dubbele porties - van die gerechten waarbij dat dan gaat - want is even veel werk, maar op drukke dagen scheelt het zoveel dat je alleen iets hoeft te ontdooien! En 1 keer pw de boodschappen via Picnic, scheelt ook gesjouw & keuzestress. Je hebt daar tegenwoordig recepten in: klik je erop, alles in je mandje en recept in je mail. Alleen tussendoor dan nog wat vers.
Heeft iemand een goede tip voor een puberboek voor onze tienjarige zoon? Iets wat hij zelfstandig kan lezen? Ik doel op een boek over veranderingen die je meemaakt als puber. Heeft iemand daar tips voor?
Hebben jullie tips qua slaapzakken? Mijn dochtertje is 4 mnd en draagt maat 62/68. We bakeren haar nu nog in maar merk dat ze toch graag haar armen los heeft. De slaapzakken die ik heb zijn van Etos, Kruidvat en HEMA allemaal maat 62/68 maar haar hoofd verdwijnt daar echt in… lijkt me gevaarlijk
Hoe doen anderen dit ?
Lodger!
Vanaf 6 maanden de puckababy 4 seizoenen slaapzak. Een groot prijskaartje maar wat mij betreft echt de moeite waard omdat je hem zo lang kan gebruiken. Met buikband in het begin zodat hoofdje niet verdwijnt zoals je zegt.
Voor 6 maanden lodger via vinted gekocht en dat was ook prima.
Ik heb er een van Wibra en m’n zoon is ook 4 maanden, wil als ie 6 maanden is een puckababy dus voor nu even een goedkopere. Ik heb 68/80 en die zit nog wel iets los, maar zn hoofd zakt er niet in weg iig. Heb ook een maat kleiner maar die vind ik dan weer te klein, heeft ie bijna geen bewegingsruimte in.
Jollein
De nekopening wat kleiner maken met een paar steekjes aan beide kanten, kun je later weer losmaken als het moet.
Zeker als je al die slaapzakken al in huis hebt is het zonde om nog weer wat nieuws te kopen toch?
Ik heb een vaste routine voor de weken dat ik geen zin heb in nadenken. 1x soep (in de zomer vaak maaltijdsalade), 1x pasta, 2x avg, 1x wraps en nog een keer verspakket oid. En in het weekend altijd wel een friet of pizzadag. En zorg dat je dingen in de vriezer hebt. Doperwten, aardappelschijfjes/balletjes/rostirondjes/whatever en een vegaburger kun je allemaal uit de vriezer trekken en dus altijd in huis hebben. Ik heb ook elke week wel dat er iets al over de datum is dus vriezermaaltijden is altijd handig.
Ik bestel 1x per week boodschappen en in mn favorietenlijst staan alle dingen die ik standaard nodig heb (melk, brood, beleg, appels, bananen, en dus ook wat diepvriesdingen) dus dan heb je iig altijd iets te eten in huis.
Ik vind mn maaltijden doordeweeks 9 vd 10 keer niet heel inspirerend, maar it gets the job done en past in de tijd die ik heb. Net als de broodtrommel in de ochtend, dat zijn ook altijd gewoon boterhammen. Ik heb geen tijd voor wraps of eimuffins of ander gedoe en kinderen willen graag een boterham pindakaas dus prima
Lodger vind ik heel fijn! Verder vind ik de slaapzakken van Emma en Noah heel fijn, maar die zijn wel wat duurder.
Haha dat laatste is zo waar. Soms doe ik iets ‘geks’ in de broodtrommel (naast de boterhammen) en dan komt het gewoon weer ongegeten terug.
Mijn zoontje heeft ook een vriendinnetje uit Italië en die klaagde tegen haar moeder dat ze geen pasta en andere lekkere dingen mee naar school wilde, maar gewoon boterhammen met pindakaas zoals mijn zoontje!
Ik doe naast de boterhammen ook wel altijd iets ‘lekkers’ erbij. Ze hebben zo’n Mepal broodtrommel met 2 twee vakjes. Nog wat fruit, mini soepstengeltjes, van die mini rijstewafeltjes met een smaakje etc.
Maar dat komt ook deels dat niets me zo saai zou lijken als wanneer ik voor lunch enkel boterhammen zou hebben. Neem voor mezelf ook altijd wat anders erbij mee.
Wij eten 2 dagen hetzelfde. scheelt echt veel werk en stress. Vaak koken we zondag voor maandag/dinsdag, en woensdag voor woensdag/donderdag. Maaltijden zoals pasta bolognese en chili con carne maak ik direct voor 8 personen ofzo, zodat we wat kunnen invriezen.
Al bij van der valk gekeken? Ben ik laatst geweest met mijn dochter, ze vond het fantastisch. Ze hebben ook familiekamers of kamers met een bepaald thema, en kan je zwemmen. Cantharel is een mooie, en daar hebben ze bijv ook een privé bios.
Dochter (5) mag volgende week gaatjes, want zwemdiploma
Inmiddels zit ik in een wirwar van Google over het verschil tussen schieten en piercen…
Ergens denk ik: 99% laat schieten hoe slecht kan dat zijn? Maar is dat ook zo of … wat hebben anderen gedaan ?
Ze heeft (uiteraard) een jaar geleden al gekozen welke oorbelletjes ze dan zou willen () toen we voor iets anders bij de juwelier waren haha
Ik heb zelf mn eigen extra gaatjes geschoten hahaha en toen ik 5 was mn eerste gaatjes gewoon bij de juwelier.
Maar voor mn kind zou ik zeker gaan voor piercen ook ivm infectie gevaar enzo
Met… een AliExpress apparaatje ofzo ?
En piercen is dan dus wel beter?
Yesss zo’n schiet pistool gekocht via ali hahaha.
Helemaal goed gekomen en goed geheeld hoor!
Yes zou het tegenwoordig en zeker bij mn kind laten piercen. Weet je ook zeker dat het niet scheef is etc
Oja voor de duidelijkheid: met iets geks bedoel ik iets van een wrap of pasta of zelfs een krentenbol. Ik doe wel altijd rozijntjes, druiven, komkommer, droge crackers of soepstengels erbij. Maar gekker dan dat mag het niet worden.