Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Even een heel andere vraag en misschien tmi, maar hoe lang duurde het bij jullie voordat je stoelgang weer wat normaler werd na de bevalling en dan specifiek keizersnede?

Ik ben nu precies een maand (hoe dan?!) geleden bevallen en het is nog heel wisselvallig. De ene dag zijn het net bakstenen die eruit moeten en de andere dag is het weer dun. Ook hoef ik nog niet iedere dag, wat ik voor de bevalling wel had. Het was allemaal de dag na de bevalling wel weer op gang, dus had niet verwacht er nu nog last van te hebben. We eten gezond en vezelrijk en ik probeer er goed op te letten dat ik voldoende drink. Ik ben wel bekend met prikkelbare darm, dus kan ook er misschien ook nog mee te maken hebben.

Misschien helpen van die psylliumvezels?

2 likes

Ik weet niet meer hoe snel het weer normaal was, maar herinner me wel dat de kraamzorg zei dat je vooral bij een keizersnede ook veel medicatie toegediend hebt gekregen en dat dat ook op je darmen kan slaan. Heb je je (telefonische) nacontrole al gehad? Anders zou je dat nog aan de gynaecoloog kunnen vragen?

2 likes

Bij mij kwam het ook de dag na de keizersnede weer op gang, maar het werd het pas 6 tot 8 weken later weer regelmatig/normaal. Heb daar destijds ook de de huisarts over gebeld, maar die gaf aan dat het vaker voorkomt.

1 like

Bij mij duurde het ook best een aantal weken, ben nu 8 weken pp en denk dat het rond 6 weer een beetje normaal was. Bij mij hielp veeel water drinken en meer vezels eten. En ik merkte verbetering toen ik fysiek meer kon en meer ging wandelen/bewegen.

2 likes

Heeft iemand leuke tips voor leuke overdekte uitjes met jonge kinderen in de buurt van kaatsheuvel? Mogen grote en kleine dingen zijn. Wij zitten daar binnenkort een paar dagen maar het weer wordt erg slecht en ik ken vrijwel alleen maar leuke buitenactiviteiten in die omgeving.

1 like

Monkey town Waalwijk, pannekoeken eten bij de financiën.

Zwemmen bij europarcs Kaatsheuvel, als dat mag voor niet-gasten.

1 like

Daar gaan we toevallig verblijven haha, dus het zwemmen komt sowieso goed! :smiley:

2 likes

Vanaf wanneer vergroot je de hapjes van je baby? We geven nu 3 weken hapjes, heb alles ingevroren in ijsblokvormpjes dus elke keer geven we 1 blokje, maar hij eet en heel goed, vindt alles tot nu toe lekker en van de lepel happen gaat ook goed, en als het op is zit ie echt zo naar dat lege bakje te kijken van “ehhh, waar is de rest?” Maakt niet uit of we een hapje geven voor/na z’n fles, het gaat er altijd in dus ook niet dat ie dan nog mega honger heeft ofzo. Vanaf wanneer geef je meerdere blokjes? Is dat gewoon uitproberen en als ie z’n flessen laat staan dat dat het teken is dat het eigenlijk te veel is?

1 like

Beste activiteit met je dreumes / peuter als je (hoog) zwanger bent: samen in bad of onder de douche :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Minder goed voor de waterrekening denk ik haha

1 like

Ik heb het schema van mama Roos gevolgd en die ging na 2 weken over op 2 blokjes. Vanaf dag 37 gaat ze over op 2x 2 blokjes per dag (fruit en groente). Dat schema ging hier prima, pas tegen het einde ben ik er vanaf geweken toen ik merkte dat hij meer of minder wilde.

Hier ook mama roos idd!

1 like

Ja die hebben wij ook idd! Zitten nu op dag 12 van haar schema, maar had m daarvoor al een paar keer wat gegeven dus qua aantal dagen hapjes zitten we op dag 17 dus dan zouden we al 1x 2 blokjes mogen doen. Dan gaan we dat morgen gewoon doen.

2 likes

Het lijkt me dat als je kindje trek heeft, je meer geeft, en als hij zijn mond dichthoudt of het eten uitspuugt, je weer stopt? In mijn herinnering gingen mijn kinderen vanzelf minder drinken, dus dan merk je dat een fles niet meer helemaal opgaat. Dit zeg ik achteraf heel makkelijk hè, bij de eerste vond ik dit ook echt hogere wiskunde.

12 likes

Dat schema is een leidraad he, dus als je eerder merkt dat hij meer wil en de darmen er goed op reageren kan je meer geven, als je merkt dat hij niet meer wil of de darmen vervelend reageren geef je minder. Zou het echt als richtlijn gebruiken maar verder vooral naar je kindje kijken

2 likes

Wij gebruiken dat schema ook, maar hier komt er nog geen heel blokje in. Dus gaan nog niet naar meer. Als hij straks wel meer gaat eten, geef ik hem naar behoefte meer (natuurlijk rekening houdend met melk). Dus ik zou gewoon je baby volgen en eens proberen hoe hij reageert op een blokje extra. En als dat goed gaat nog een blokje en zo door.

1 like

Wij gaan ook beginnen met hapjes maar ben er nog zo zoekende in. Maar geven jullie dan de eerste oefenhapjes zo’n heel ijsblokje of twee theelepeltjes? Of komt dat ongeveer overeen? Lijkt me meer namelijk dan twee theelepeltjes.

In principe een heel blokje, maar dat werd bij ons lang niet altijd opgegeten. Probeerde het gewoon elke dag weer opnieuw en dan regelmatig met nieuwe smaken

Een heel ijsblokje idd, maar ik heb het idee dat ik een prullenbak op de wereld heb gezet die alles vreet dus wellicht geen graadmeter. :smiling_face_with_tear: Zijn denk ik 5/6 theelepels, maar je kunt natuurlijk ook blokjes maken die kleiner zijn.