Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Hmmm lastig. Ik zie dat alle 3 de piercers in onze omliggende dorpen/steden pas vanaf 12jr piercen… komt het überhaupt voor dat ze het <12jr doen :joy:? Of zoek ik weer eens iets wat niet bestaat haha

Misschien dat ze daarmee dingen als navels en neus bedoelen? Zou gewoon even bellen

Anders kan ik het ook voor je doen hoor als professioneel huis tuin en keuken piercer

2 likes

Mijn dochter heeft paar mnd geleden gaatjes laten schieten bij de juwelier. Ze doen best vaak kleine kinderen schieten eh dat ging gewoon goed.

5 likes

Ik heb het bij mijn dochters laten piercen. Bij m’n oudste vanwege haar slechte wondgenezing, en bij m’n jongste omdat het me goed was bevallen.
Schieten (stompe oorbel) brengt meer schade aan het weefsel dan een steriele, puntige naald, dus om het risico op een infectie (bij m’n oudste) zo klein mogelijk te maken, heb ik toen dus voor piercen gekozen.
Piercen (oorbellen) is wel pas vanaf zes jaar, ik ben bij Mastilo in Ede geweest.

2 likes

Als het goed is worden hier speciale schietoorbellen voor gebruikt, en die hebben een scherpe punt

2 likes

Ik denk dan (te simpel I know en zo werk het ook niet) ach, bij mij zijn ze ook geschoten en deed er iedere avond een beetje sterilon op, even draaien met de oorbel en nooit problemen mee gehad. :clown_face:

13 likes

Haha ja zoals ik schreef denk ik ook zo maar kom dan vervolgens in een soort Rabbit Hole terecht en dan weet ik het niet meer :joy:

Edit: hoewel bij mij mn gaatjes nooit lekker zijn gegaan want altijd ontsteken en gedoe en inmiddels dus maar dicht laten groeien. Maarja, of dat nou aan het schieten lag?

Hoe hebben jullie dat gedaan met voorspelbaarheid voor jullie baby? Die van mij is nu zeven maanden, maar heeft geen vast eten en slaapschema. Dat is elke keer anders. Het werkt gewoon niet bij hem om hem vaste tijden eten te geven of hem of vaste tijden te laten slapen. We houden vooral wakker tijden aan en horen het wel wanneer hij honger heeft. Nu zei een vriendin vriendin dat voorspelbaarheid heel erg belangrijk is voor baby’s en dat zij elke dag het hetzelfde riedeltje doet. Slapen eten spelen verschonen etc. Doen jullie dit ook? Dat lijkt me echt een heel strak regime. En zijn wakker tijd is nu bijna drie uur. Hoe moet je dat dan zo strak inrichten? Dat is toch bijna niet te doen.

1 like

Ik heb 3 oorbelgaatjes in elk oor laten schieten en met de kennis van nu had ik zeker de 2e en 3e moeten laten piercen. Ik heb met de helft van de gaatjes altijd gedoe en ze lijken ook scheef te zijn geschoten. Als je de keuze hebt, zou ik voor piercen gaan.

Waar baseert die vriendin dat op dan? Baby’s zijn ook maar gewoon mensen, dus wat voor die van haar werkt hoeft voor die van jou niet te werken. Als jij het prettig vindt om wakkertijden aan te houden en eten op verzoek te doen, moet je dat vooral zo doen.

Ik kan sowieso heel slecht tegen mensen die gaan vertellen hoe iets zou ‘moeten’ :grimacing:

6 likes

Wij hebben dit ook niet strak geregeld omdat onze baby (10mnd) niet op vaste tijden slaapt of eet. En zich helaas niet aan vaste wakkertijden houdt. Als we zo’n schema doen, levert dit alleen maar stress op omdat het niet werkt bij ons.
We hebben wel “richtlijnen” (gaf ook wat ritme voor onszelf, dat we niet alles hoeven te onthouden de dag zelf)

• opstaan: fles
  • Tussen opstaan - 9 a 10 uur doet hij vaak een dutje. Na dit dutje geven we vaak een fruithapje. Soms ook daarvoor, afhankelijk van de honger.
  • Tussen 11 en 3: doet hij vaak een tweede dutje. Daarna geven we hem een broodje en spelen/oefenen met water drinken uit de tuitbeker.
  • 3 en 7: doet hij soms een derde dutje, maar vaker niet. Geven we hem vaak nog een tussendoortje of fles en avondeten.
    Bij geen dutje doen we hem eerder op bed en bij wel een dutje iets later.
    Fles bij het naar bed brengen.

Maar per dag kan dit ook weer variëren. De ene dag wil hij weer meer eten dan de andere dag. Hetzelfde geldt voor slaap. Maar over het algemeen volgen we deze lijn.

2 likes

@Calypso haha! Ja ik zie online ook wel staan dat voorspelbaarheid belangrijk is en dat je dus dan een ritme creëert van slapen eten spelen etc. Maar inderdaad je hebt helemaal gelijk!

@Nina oh dat is wel helder. Misschien kan ik het ook proberen na zijn dutjes in ieder geval hapjes te geven. Inderdaad oefenen met water drinken is ook nog een ding :sweat_smile:. Moeten spelen na het slapen of eten vind ik lastig, want soms wil hij gewoon niet op de grond spelen en gaan we met de kinderwagen rijden bijv. Thanks!

1 like

Wij volgen onze baby en dat gaat goed hoor. Als je kindje blij is en goed slaapt, eet en groeit en het voor jullie werkt zou ik niks veranderen.

8 likes

Snap ik! Met spelen in mijn verhaal bedoelde ik dat onze baby vooral nog veel met de tuitbeker speelt ipv drinkt :sweat_smile: Ik denk in het kort dat het is dat we vaak na een dutje een hapje doen. En daar ook een moment van maken.
En idd begrijpelijk met dat spelen. Ik kijk ook wat mijn baby graag wil. De ene keer wil hij veel spelen, de andere keer wil hij graag in de wandelwagen of juist op schoot.

1 like

Ja precies ik snap het! Dat is natuurlijk ook een soort van voorspelbaarheid. Ik ga dat sowieso ook doen, een hapje na een dutje, dan heb ik toch een beetje voorspelbaarheid haha. Thanks voor je tips.

1 like

Maar dat kan je met wakkertijden toch ook doen? Dat er een vaste volgorde van dingen is, alleen niet elke dag op dezelfde tijd. Dan is het voor je kindje nog steeds voorspelbaar.

Ja snap ik :)! Alleen ik bedoel meer dat het niet zo goed werkt voor mijn baby om een routine aan te houden want stel ik doe standaard spelen na een slaapje, dan wil hij dat soms wel en soms niet dus dan is dat hele stuk aan de routine al weer anders omdat ik dan ipv spelen bijv met de kinderwagen ga rijden of eten ga geven. Of zeg ik nou iets heel geks?

Maarrehh… zo is het toch ook gewoon? Ik vind het nogal overdacht om nou weer het kwaad in gaatjes schieten te gaan zoeken. Het is niet alsof er een hele generatie met beschadigde oren rondloopt

9 likes

Ik weet niet meer wie allemaal heeft gereageerd, maar heel erg bedankt voor al jullie adviezen! Helaas eet mijn dochter amper brood, terwijl ze bij warme maaltijden vaak wel een dubbele portie eet. Dus ik wil haar toch graag wat warms geven 's avonds na de opvang.

Ik ga aan de slag met een weekmenu en proberen grotere porties te koken in het weekend. En ook maar onthouden dat een omelet of simpel AVG’tje met diepvriesgroenten ook prima is.

1 like

Maar dan gaat het toch prima met je kind op de manier waarop jij het aanpakt? Mijne had ook geen routine hoor. Wakkertijden werkten goed en er werd een keer gegeten en gespeeld maar niet per see in vaste volgorde en al helemaal niet op vaste tijden.

4 likes