Wat @girlonfire zegt, je kunt hierin prima je kind volgen. Wij gaven eigenlijk direct een stuk meer, minimaal 2 blokjes, en dan zaten ze ontevreden te kijken dat het op was. Verschilt allemaal enorm per kind!
Wat is een leuk zwembad mét glijbanen? Liefst ergens in de Randstad, maar andere tips zijn ook welkom!
Duinrell?
Kruidvat 6 luiers zijn nu met 50% korting in de winkel. Zal wel snel gaan.
Purmerend heeft een leuk zwembad! Maar 1 echt grote glijbaan, maar wel meerdere glijbaantjes voor peuters en wat oudere kindjes.
Ik denk dat mân zoontje krentenbaard heeft. Zo ziet het er wel uit onder zân mond maar hij heeft een rode bultjes rondom zân anus. En kan nergens vinden dat krentenbaard daar ook voor kan komenâŠ
Smeren jullie sowieso met Fucidinezalf bij krentenbaard of pas als het langer duurt? Ik twijfel wat te doenâŠ
Ik smeer meteen zodra ik een rood vlekje zie, dan is het ook snel weer weg.
Mijn kind heeft het overal behalve in haar gezicht, dus kan zeker. Het gaat volgens de huisarts in plooien en warme/broeierige plekjes zitten. Fusidinezalf was volgens de apotheek veilig om bij billen en geslachtsdelen te gebruiken.
Is er iemand hier die in Belgie of Duitsland woont en die mij kan helpen om 2 playmobil reserveonderdelen te bestellen? Ik bestel en betaal, laat ze bij jou bezorgen en op mijn kosten mag je ze weer aan mij verzenden. De onderdelen zijn op voorraad maar worden niet naar NL verstuurd
het gaat om 2 kleine omderdelen dus waarschijnlijk word het gewoon in de brievenbus bezorgd. Mijn dank is groot!
Groetjes van een moeder van een kind die een kleine crisis heeft over een halster en dekje van een playmobil paard die stuk zijn đ« đ« đ« đ«
Holla ![]()
![]()
Wat is jullie ervaring met overgang van ledikant naar peuterbed/kinderbed? Bij mijn dochter ging dat een soort van ânoodgedwongenâ toen ze bijna 3 was omdat haar broertje geboren was en hij in het ledikant moest, maar mijn zoon is nu bijna 3 en moet er echt nog niks van weten. Ik wil het niet forceren, maar hij gaat niet heel lang meer in het ledikant passen en het leek me ook wel leuk om hem voor zijn derde verjaardag een kamer make-over te geven maar dat vind ik ook sneu als hij er helemaal niet blij van wordt haha. Ik heb ook al geprobeerd hem in het ledikant met een dekbedje te laten slapen ipv slaapzak maar dat wilde hij ook absoluut niet. En we waren de afgelopen dagen op vakantie in een huisje met hele leuke kinderkamer waar hij samen met zijn zus in een soort huisje kon slapen, maar dat werkte ook niet want hij wilde in het campingbed.
De vraag is dus: (hoe) hebben jullie dit getraind? Of is dit in jullie ervaring ook iets waarvan een kind zelf aangeeft dat hij er klaar voor is?
Ging hier gewoon vanzelf op mijn initiatief. Ze ging uit het ledikant klimmen dus vond het wel tijd. We hebben het bed in elkaar gezet met haar er bij en ze was meteen helemaal enthousiast, terwijl ze met andere veranderingen echt wel even tijd nodig kan hebben.
Warm gemaakt voor een leuk nieuw bed (huisbed), en samen dekbedovertrek gekozen. En toen ging het eigenlijk meteen goed. Eerste stap was trouwens paar spijlen uit de ledikant halen, zodat ie er zelf uit kon al.
Met onze oudste samen dekbedovertrekken gekocht. Samen het bed in elkaar gezet en opgemaakt en alle knuffels erin. Eerst beide bedjes op de kamer laten staan. Ze koos zelf heel de tijd voor het nieuwe bed, na een paar dagen het ledikant weggehaald.
In een ander topic postte iemand over een service/website waar je iets kan laten bezorgen dat enkel in Duitsland wordt geleverd, zij sturen het dan naar Nederland.
Had een hele kneuterige naam, âHuifkarâ of zoiets ![]()
Dank voor de tip. Het is toch ineens gelukt. Kreeg wel 2x een foutmelding met afrekenen en een uur later ineens 2x een aankoopbevestiging, dus heb nu alles dubbel ![]()
![]()
Mijn kind is 2 weken geleden over gegaan van ledikant naar bed van 90x200. Misschien heb ik een makkelijk kind. Maar wij hebben het bed neergezet. Hem er een paar keer op laten springen en gezegd dat het zijn nieuwe bed is. Hij slaapt gelijk veel beter in het nieuwe bed.
Dus misschien niet te veel overdenken en gewoon doen? Aan de andere kant is hij nog geen twee en ik vraag me af hoeveel hij er werkelijk van begreep. Maar oké. Succes!
Onze peuter is ook bijna drie en we hebben een half jaar geleden zijn peuterbed geĂŻntroduceerd. Samen in elkaar gezet, dekbed uitgezocht, maar sindsdien moet hij er niks van hebben haha. Ze staan beide in de kamer maar hij kiest elke nacht zijn ledikant. We lezen soms ook een boekje voor het slapen gaan in zn peuterbed maar vooralsnog werkt het allemaal niet. We willen ook zeker niet aandringen dus hebben voor de baby op mp een ledikant gekocht.
Wordt straks wel echt een probleem want hij past echt nog nauwelijks in de ledikant
ik hoop dat het bij jullie makkelijker gaat. En aan de andere kant uiteindelijk komt er vast een dag dat hij wel zn peuterbed kiest.
Ik zou inderdaad goed nadenken of dit het moment is voor een kamer make-over. En of hij dat leuk vindt of jij dat vooral heel leuk vind (snap ik). Onze peuter zou denk ik gek worden als alles ineens zo anders is.
Wij hebben voor het ledikant een plankje gekocht dat je erin kunt zetten in plaats van een van de zijkanten, zodat je al een soort peuterbed krijgt waar ze zelf in en uit kunnen. Dat werkte hier heel goed, hij heeft tot zijn vierde zo geslapen
Eerst nog in een slaapzak, toen in een dunne slaapzak onder een dekbed en later met alleen een dekbed.