Wat is jullie ervaring met overgang van ledikant naar peuterbed/kinderbed? Bij mijn dochter ging dat een soort van ‘noodgedwongen’ toen ze bijna 3 was omdat haar broertje geboren was en hij in het ledikant moest, maar mijn zoon is nu bijna 3 en moet er echt nog niks van weten. Ik wil het niet forceren, maar hij gaat niet heel lang meer in het ledikant passen en het leek me ook wel leuk om hem voor zijn derde verjaardag een kamer make-over te geven maar dat vind ik ook sneu als hij er helemaal niet blij van wordt haha. Ik heb ook al geprobeerd hem in het ledikant met een dekbedje te laten slapen ipv slaapzak maar dat wilde hij ook absoluut niet. En we waren de afgelopen dagen op vakantie in een huisje met hele leuke kinderkamer waar hij samen met zijn zus in een soort huisje kon slapen, maar dat werkte ook niet want hij wilde in het campingbed.
De vraag is dus: (hoe) hebben jullie dit getraind? Of is dit in jullie ervaring ook iets waarvan een kind zelf aangeeft dat hij er klaar voor is?