Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Had jullie kind ook een periode dat aankleden een drama was? Voornamelijk z’n armen door rompers/truien doen zorgt meteen voor een huilbui, maar ik snap niet zo goed waarom. Eerst dacht ik dat het ook te maken kon hebben met iets over z’n hoofd doen, dus overslag rompers en truien geprobeerd maar dan is het ook. Maat 62 past nog wel, pak voortaan maar maat 68 truien zodat het minder strak zit en dan kun je wel sneller de trui aan doen maar het blijft huilen. Met spelen enz heeft hij geen last van die bewegingen dus hij zal er geen pijn aan hebben denk ik dan?

2 likes

Oh handig inderdaad als overgang! Was het dan echt voor het ledikant? Want kan me bijna niet voorstellen dat ons kind er nog een jaar in past

1 like

Ja, nu al 1.5 jaar op en af fases dat ik me tijdens het omkleden echt Crocodile Dundee voel :upside_down_face: vreselijk.

3 likes

Ja! Het wisselt een beetje af hier. Dan is kleding aandoen vreselijk, dan weer juist verschonen of douchen.:sweat_smile:

2 likes

Ja, echt voor het ledikant idd. Wij hebben de Gulliver van Ikea. We waren zelf ook verbaasd dat het zo lang bleef passen :sweat_smile: maar we zijn allemaal vrij klein en ons zoontje dus ook. Maar het kan natuurlijk ook korter als overgangsperiode. Wij hadden dat plankje voor een prikkie op Marktplaats gescoord. Officieel heet het een zijsteun zie ik, Nattapa van Ikea.

1 like

Ja herkenbaar zoals Cam zegt🥲 echt een mindfuck want het ene moment is aankleden of verschonen alsof we haar martelen en nu is ze niet van het verschoonkussen weg te slaan.

Hier helpt het wel om vooraf te melden dat we over 5 minuten of na xx activiteit gaan aankleden.
En ook om bijv te kijken door het hoofdgat, muziek aan te zetten of wat te spelen. En láng de tijd te nemen en rustig te blijven.

1 like

Waar kan je de mooiste fotoboeken laten maken?
Albelli, hema, kruidvat of ergens anders?

Profotonet. Niet de goedkoopste, maar wel echt goede kwaliteit. En laat sowieso afdrukken op lustre papier ipv hoogglans oid, dat blijft ook langer mooi wat je ziet er geen vingers en krassen op.

5 likes

Sinds jij dit ooit tegen mij hebt gezegd laat ik altijd heel braaf daar mijn fotos afdrukken :slight_smile:

6 likes

Dat het wat duurder is maakt niet uit.
Ik ben van plan om elk jaar een fotoboek te maken en wil ze graag mooi houden. Dankjewel voor de tip! :blush:

1 like

Ik heb net een fotoboek binnen van albelli en vind het echt prachtig!

2 likes

Goedzo :laughing: Ik heb er geen aandelen hoor maar ik ben gewoon echt tevreden. De foto’s die ik 10 jaar geleden heb laten afdrukken voor in het babyplakboek van mn oudste kind zien er ook gewoon nog top uit.

1 like

Ik ben morgenochtend alleen met de oudste ivm een studiedag. Nu wil ik wat leuks met haar doen maar we hebben niet zo heel veel tijd. Ik kom zelf niet verder dan even ergens wat drinken met wat lekkers. Iemand nog een leuke tip?

1 like

In de ochtend samen wat lekkers halen bij de supermarkt en een knutsel pakket en echt effe 1:1 knutselen wat je misschien niet kan doen met andere kinderen erbij.
Of naar de bioscoop?
Of zwemmen?

Samen iets bakken?

1 like

Heeft iemand ervaring / tips voor wasbare dekbedjes voor peuters? Dus die je zonder overtrek gebruikt. Bijv van Zelesta of HOOMstyle. Past dit goed in de wasmachine (lijkt me wel)?

1 like

Ik heb er laatst een bij action gekocht voor 13 euro ofzo?

Past goed in de machine. Vind het zelf wel makkelijk als back up voor als je snel in de nacht een bed moet verschonen.

2 likes

Wil dit even delen! Ik heb kaartjes gekocht maar pas voor mei haha. Dus kan niet vertellen hoe het is maar wellicht vinden anderen hier het ook leuk

9 likes

Wat leuk! Ik keek even en bij mij in de buurt is het van 9 tot 13, dat vind ik wel heeel lang

Het is een festival he…
Je kunt dus een uurtje gaan, maar ook het maximale.