Lief! Maar ik ga nu net op weg om een babynestje van camcam halen via marktplaats, zag er eentje om de hoek voorbij komen
Dat wat jij doet is precies wat er volgens mij bedoeld wordt met die voorspelbaarheid, hoor! Zo heb ik het iig wel geleerd van oa onze kinderfysio. Dus niet dat de hele dag elke dag volgens hetzelfde schema verloopt, of dat je heel strikt bent in je routines, maar wel dat je bij bepaalde overgangen/handelingen een beetje een vaste volgorde en routine aanhoudt. Dus bijvoorbeeld ĂĄltijd voor een dutje verschonen, slaapzak aan, nog even knuffelen en een liedje zingen en dan in bed leggen met hetzelfde knuffeltje oid. Zo gaan ze het herkennen en dat geeft op den duur wat meer rust, omdat ze dan begrijpen wat er gebeurt ipv dat alles ze maar overkomt. Maar het zal heus ook per kind verschillen hoe belangrijk/effectief (of niet) zulke routines zijn.
En als er dan iets aankomt waar ze geen zin in hebben kan het juist ook dat ze het eerder doorhebben en zich alvast gaan verzetten, hahaha. Hoort er allemaal bij
N.a.v. het vaste ritme/voorspelbaarheid voor een baby: het leuke/makkelijke van een baby is ook wel dat je ze in principe gewoon mee kan nemen. Dus als ik zin heb om te winkelen zet ik mân kind in de wagen en gaan we naar de wibra. Als ik zin heb om mân stappendoel te halen gaat kind in de draagzak en gaan we het bos in. Of mee naar een restaurantje als ik met een vriendin heb afgesproken. Of ik ga lekker bij mân moeder op de bank hangen en laat me kopjes thee brengen als ik een luie dag heb maar niet alleen wil zijn. Etc etc
Je gaat toch niet elke dag precies hetzelfde doen⊠zolang ze bij papa of mama zijn en lekker aandacht krijgen + basisbehoeften (eten slaap verschoning) moet het maar goed zijn hoor.
Denk wel dat het ene kind makkelijker is dan het andere hoor. Ik herken wel wat @Boondigga zegt met dat haar kind slecht reageert op overgangen, dus dan is die misschien wat meer gebaat bij structuur. Ik kan mijn kind echt niet zomaar in de buggy plempen, maar wel als ik zeg nog 3 liedjes en dan gaan we. Dan klimt ze er zelf in.
Of mijn kind gaat standaard in slaapmodus als we de gordijnen dichtdoen. Maar als ik haar niet voorbereid, dan heeft ze een error en doe ik er 2u over.
Maar denk dat dat idd vooral in de hoogover dingen zit en dat dat al heel goed gaat hoor @Boondigga en ben het wel eens met wat Yzile zegt en ook wat ruimte voor jezelf/spontaniteit inbouwen.
Wij doen 70/30 zoiets, 70% ritme en regelmaat, die 30% dat ze eens later slaapt, in de auto slaapt (of dus eigenlijk niet slaapt) of ergens erg druk is bijv kan ze dan ook beter aan.
@jahoor ik vind van der valk met familiekamers top. Ik zou zelf nooit in dezelfde kamer als mijn kind willen slapen in een hotel. En die kamers hebben een extra slaapkamer met stapelbedden meestal. Mijn favoriet is Heerlen en Eindhoven-Best.
Wij hebben de Easywalker Harvey en zo blij mee! Nu na 3 jaar nog heel fijn in gebruik. Wij hebben destijds wel gekeken naar kinderwagens die kunnen uitbreiden en dit was een van de vele. Nu met een tweede is het ideaal. Ik heb een kinderwagen en onderop de reiswieg en bovenop het zitje. Straks als de baby wat groter is kan hij ook in een zitje. Oudste is snel moe met de afstanden die wij lopen dus top ding.
Volgens mij gaat de Harvey uit de collectie, dus nu kun je het echt voor een habbekrats kopen. Zou dan (afhankelijk van jullie wens) de uitbreidingsset en extra zitje erbij kopen.
Ik heb ook voor de Harvey gekozen ipv de Joolz Day (dat was ons alternatief) omdat hij lichter en wendbaarder aanvoelde. Na 3 jaar veel gebruik rijdt hij nog als een zonnetje. Ik vind hem zo en relatief compact dat ik het ook nooit zo goed snap dat mensen hun buggy fijner vinden rijden dan de kinderwagen.
@howth jij hebt denk ik ook een Harvey 3? Heb je het zitje van een Harvey 5 erbij gekocht? Ons zitje is heeeeel versleten (volledig eigen schuld, we zijn er gewoon niet voorzichtig mee) dus als zoân 5 zitje nu echt goedkoop is en gewoon past dan ga ik die misschien vervangen.
Voor mij wat uit de route, maar voor de mensen in omgeving Gouda wellicht een leuk herfstvakantie-uitje:
https://www.kinderboerderijgouda.nl/activiteiten/light-at-the-farm/30-10-2024
Ja ook een Harvey 3. Kleur sage green. Overal gezocht. Nergens een zitje in dezelfde kleur kunnen vinden. Blijkt het helemaal uit het assortiment te gaan. Dus bij geluk nog een zitje kunnen vinden bij de prenatal voor Harvey5. Voor maar 50 euro!!! Wel zwart, maar ach, ik was ĂŒberhaupt blij dat ik er een vond.
Als je het nog niet hebt raad ik een stuurtje echt aan!
Mijn kind gaat tot nu toe vlekkeloos - pun intended- door de waterpokken heen. Echt nul last, maar ik wil wel de kortsjes gaan insmeren nu ze ingedroogd zijn. Wat raden jullie dan aan?
Wat fijn! Hier was het 2x ellende. Waarom wil je het insmeren, zeker nu de plekjes al ingedroogd zijn? Ik zou zelf zo min mogelijk eraan doen, mijn oudste dochter heeft wel wat littekens er aan over gehouden (helaas ) maar dat kwam omdat ze korstjes maar bleef open krabben. Als er een korstje al zit en je kind blijft er vanaf, zou ik de natuur lekker zân werk laten doen
Juist om te voorkomen dat het littekentjes worden, hij krabt nog niet⊠beter met rust laten dan?
Ik gebruik voor zulke dingen de cicaplast balsem van La Roche-Posay.
Heeft iemand hier wel eens een gesprek/hulp gehad van Bureau van Slaap? Ik volg ze al heel lang op Instagram en vind dat ze echt goeie en fijne info delen daar. En ik zit momenteel nogal met mijn handen in het haar met onze baby en hoe slecht en onvoorspelbaar ze slaapt, dus ik dacht misschien moet ik eens een gesprek met hun boeken. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen als iemand hier die heeft.
Ik ook benieuwd!
Ik heb 3/4 jaar geleden een training bij ze geboekt, mijn toen baby kon niet zelf in slaap vallen. We kregen een videogesprek en daarna een video met uitleg welke aanpak. Ik vond de video een beetje crappy gefilmd, via een telefoon, slecht geluid. Het kwam er in de basis op neer dat je een soort chair methode deed, dus beginnen aan het bedje zitten en via je stem laten weten dat je er bent en steeds wat verder weggaan zitten. Uiteindelijk lukte het wel om mijn kind in slaap te laten vallen zonder huilen, dus ik had er wel wat aan, maar qua kwaliteit en ânieuweâ dingen horen tov de Instagram-feed, vond ik het wat tegenvallen.
Ik heb gebruik gemaakt van hun vroege vogel gids en dacht bij hun ook kort consult, en heeft ons destijds geholpen en vonden we ook prettig. Met name omdat ik ook achter hun aanpak sta zoals ze die ook uitdragen via instagram en omdat ik heel veel behoefte had aan gewoon één lijn volgen ipv 1739303 verschillende meningen en adviezen. Ik denk wel dat wij een relatief eenvoudig en veelvoorkomend probleem hadden (kind dat voor 5 uur wakker werd) dus ik weet niet hoe ze zijn met meer gepersonaliseerd advies bij specifiekere situaties. Ga het iig binnenkort zelf weer ervaren want ik word gek van mijn niet-slapende peuter dus wilde nog eens een consult inplannen.
Hier! wij zaten er helemaal doorheen met onze dreumes van 1,5 toen we een kort consult hebben geboekt. We zaten elke avond anderhalf uur aan zijn bedje voordat hij in slaap viel. En we wisten even niet hoe we dit weer om konden buigen. Want we hadden al bijna 1,5 jaar slaapproblemen gehad.
Het was een gesprek met een aantal open deuren, maar eerlijk, ik was te moe om ze te zien. En ze (Anneke) luisterde goed en snapte ons helemaal! Het was zo fijn om even te weten dat het niet aan mij lag. En ook zeker een paar tips gekregen die ik niet wist. Door het gesprek kregen we weer wat energie en zijn we er voor gegaan.
Het heeft daarna nog een paar weken geduurd,maar we zagen vooruitgang! En nĂ» gaat het top!
Mijn man was ook dik tevreden. Dus vond het het wel waard! Ze spitsen het echt even op het kind af!
Ik heb het zelf niet gebruikt, maar kan me zo voorstellen dat het grote voordeel van zoiets is dat een neutraal persoon/(zelfbenoemd) expert jullie vertelt wat jullie moeten doen. Dan kun je het hele mentale stuk van erover lezen, bedenken wat past en dat onderling met je partner bespreken overslaan.
Ja goed verwoord, dit is hoe ik het in ieder geval ervaren heb! Het gaf echt houvast en ik denk dat je absoluut alles zelf bij elkaar kan googelen maar als je al achter hun visie staat dan kan het ook heel fijn zijn als ze gewoon vertellen wat je moet doen (en dan moet je je daar ook wel aan overgeven haha) zodat je een heleboel denkstappen over slaat.