@Chesirecat En was je het dan mee met je handdoeken? En heb je speciale stiften hiervoor? Heb hem ook liggen kwam er niet helemaal uit hoe het werkt.
Er zijn hier mensen die al vaker meegedaan hebben met Stichting De Lieve Sint toch? @Chesirecat jij volgens mij sowieso?
Is het normaal dat we nog geen gezinnen toegewezen hebben gekregen? Vind het zo lang duren?
Ja ze hebben op fb gepost dat het wat langer duurt en ze hopen iedereen vrijdag te hebben gekoppeld.
@LegallyBlonde ik heb gewoon uitwasbare viltstiften van de hema gekocht. Gooi ze inderdaad bij de handdoeken of theedoeken erbij.
Wat dragen jullie kinderen onder de fietshelm bij koud weer? Alle mutsen zijn/lijken zo dik. Als baby/peuter droeg hij zo’n dilling-bivakmutsje, maar ik wil eigenlijk graag morgen fysiek in de stad iets gaan kopen. Zelf draag ik er onder mijn helm een fleecehoofdband, maar die vind ik precies ook niet direct voor kinderen.
Zo’n dun bivakmutsje inderdaad, in de stad kan je die vast ook wel vinden bij outdoorwinkels zoals de Bever!
Oh dat is wel een goed idee, Bever etc zit hier niet, maar AS Adventure wel. Dank je wel!
Zo’n dunne wollen bivakmuts van Dilling. Ideaal!
Ik ben nu 16;5 weken zwanger en heb sinds paar dagen last van kramp/pijn in onderbuik / zijkanten, denk zelf groeiende baarmoeder en banden - buik groeit ineens hard - maar soms wel echt last ervan (gisteravond een paracetemol genomen), iemand tips wat helpt?
Een kruik of warme pittenzak was het enige wat bij mij hielp.
thanks! moet dat lauw zijn of mag dat redelijk warm? omdat ze zeggen dat je oa ook niet te lang in een warm bad mag of iets.
Ik deed altijd wel gewoon warm, vond het anders ook niet echt helpen.
Warm bad heeft te maken met je gehele lichaamstemperatuur die daardoor omhoog gaat, pittenzak of kruik is plaatselijk en lijkt me niet je hele lichaamstemperatuur op te warmen
Mijn schoonzusje heeft zo’n speeltafel die wij mogen hebben maar ik kan nergens vinden vanaf wanneer ze hier in mogen? De ene site zegt 4 maanden, de andere 6 maanden en een andere zegt een jaar. Zij gebruikte m al vanaf 4 maanden, maar dat lijkt me helemaal nog niet goed als ze niet kunnen zitten? Las ergens ook dat zoiets helemaal niet goed is voor de heupjes dus ik twijfel of ik m dan überhaupt wel wil. Weet iemand of en wanneer het geschikt is?
Het lijkt zo’n zelfde constructie als zo’n loopwagen. En dat is inderdaad niet goed voor de heupen. Ik zou dan inderdaad wachten tot je kind zelfstandig kan zitten. Maar zou jezelf dan afvragen of je het de moeite waar vindt. Mijn kind ging zichzelf ook optrekken rond dezelfde periode dus dan kan je misschien beter kijken voor een tafeltje waar je zelf iets van speelgoed op kan zetten.
Ah ja dacht ik al, dan wachten we er sowieso mee tot hij zelf kan zitten.
Mijn schoonzusje vond het vooral heel handig om haar handen vrij te hebben en haar kind zo energie kwijt kon door er in rond te lopen want dat zitje kan rondom de tafel
Wat kun je opkijken tegen dingen die uiteindelijk dan super goed gaan. Ik was met de peuter en baby in de bakfiets naar een koffietentje. Baby lag blij te zijn op zn kleedje en de peuter genoot van zn taartje en speelgoed. Helemaal geslaagd
ben nu wel gesloopt ![]()
Hebben jullie een postpartum check laten doen bij een bekkenbodemfysio? Zo ja, zou je het aanraden?
Ik zit er heel erg aan te denken dat te doen, omdat ik alleen een telefonische controle heb bij het ziekenhuis en ik graag wil dat iemand meekijkt naar of alles op orde is in met mn bekken en buikspieren. Heb er nu een gevonden die ook littekenbehandelingen doen, dus dat leek me mooi 2 vliegen in 1 klap om dan ook mijn keizersnede litteken na te laten kijken.
Heb je het gevoel dat er iets is? Ik heb geen bekkenbodemfysio gedaan omdat ik na de gebruikelijke hersteltijd vd keizersnede geen klachten meer had, dat is 2 maanden ofzo?
Ik ben wel bij de huisarts geweest voor mn litteken, daar kon je zo’n pleister voor krijgen had ik ergens gelezen. Maar ze zei dat het een mooi litteken was en dat niet nodig was. Litteken is nu 3,5 jaar oud en je ziet het bijna niet en vooral ik voel het niet.
Ik heb niet perse het idee dat er iets is, maar het voelt voor mij zo gek dat ik niet meer gezien word, maar dan wel moet vertrouwen dat alles goed zit en ik alles weer kan/mag. Dus meer als een soort extra geruststelling.
Ik had nergens last van, maar had wel een hele zware bevalling (baby is er letterlijk uitgetrokken door de verloskundige), dus de kans was redelijk aanwezig dat er schade was. Daarom ben ik uiteindelijk wel naar de bekkenbodemfysio geweest. Ik denk niet dat ik anders ook een afspraak had gemaakt ivm geen klachten.
Bij de eerste ook laten checken zonder klachten. En bij beide keren was alles (gelukkig) goed. Maar snap het helemaal als je toch een dubbelcheck wilt