Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Mijn zoontje gaat zaterdag in Dordrecht. Naar gewoon zoals je bent :). Een voorstelling.

1 like

Ja ik ook! Maar dus pas in mei haha

Oja dat is de definitie van een festival :sweat_smile:

2 likes

Oh ja leuk! Hier was ik vorig jaar ook, dochter heeft het nog over de kabouters en kon ook leuk spelen in de foyer daarna :partying_face: dank voor de tip, ga weer kaartjes kopen :dancer:

3 likes

Heeft iemand het uitwasbare kleurboek van de hema? Leek mij top, maar in de kleine lettertjes staat dat je het binnen 1 uur uit moet wassen, en dat lijkt me toch vrij onhaalbaar

Ik heb het regelmatig pas na een paar dagen gewassen en de tekeningen worden gewoon netjes schoon.

2 likes

@Chesirecat En was je het dan mee met je handdoeken? En heb je speciale stiften hiervoor? Heb hem ook liggen kwam er niet helemaal uit hoe het werkt.

2 likes

Er zijn hier mensen die al vaker meegedaan hebben met Stichting De Lieve Sint toch? @Chesirecat jij volgens mij sowieso?

Is het normaal dat we nog geen gezinnen toegewezen hebben gekregen? Vind het zo lang duren?

Ja ze hebben op fb gepost dat het wat langer duurt en ze hopen iedereen vrijdag te hebben gekoppeld.

@LegallyBlonde ik heb gewoon uitwasbare viltstiften van de hema gekocht. Gooi ze inderdaad bij de handdoeken of theedoeken erbij.

3 likes

Wat dragen jullie kinderen onder de fietshelm bij koud weer? Alle mutsen zijn/lijken zo dik. Als baby/peuter droeg hij zo’n dilling-bivakmutsje, maar ik wil eigenlijk graag morgen fysiek in de stad iets gaan kopen. Zelf draag ik er onder mijn helm een fleecehoofdband, maar die vind ik precies ook niet direct voor kinderen.

Zo’n dun bivakmutsje inderdaad, in de stad kan je die vast ook wel vinden bij outdoorwinkels zoals de Bever!

1 like

Oh dat is wel een goed idee, Bever etc zit hier niet, maar AS Adventure wel. Dank je wel!

1 like

Zo’n dunne wollen bivakmuts van Dilling. Ideaal!

2 likes

Ik ben nu 16;5 weken zwanger en heb sinds paar dagen last van kramp/pijn in onderbuik / zijkanten, denk zelf groeiende baarmoeder en banden - buik groeit ineens hard - maar soms wel echt last ervan (gisteravond een paracetemol genomen), iemand tips wat helpt?

1 like

Een kruik of warme pittenzak was het enige wat bij mij hielp.

1 like

thanks! moet dat lauw zijn of mag dat redelijk warm? omdat ze zeggen dat je oa ook niet te lang in een warm bad mag of iets.

Ik deed altijd wel gewoon warm, vond het anders ook niet echt helpen.

2 likes

Warm bad heeft te maken met je gehele lichaamstemperatuur die daardoor omhoog gaat, pittenzak of kruik is plaatselijk en lijkt me niet je hele lichaamstemperatuur op te warmen

2 likes

Mijn schoonzusje heeft zo’n speeltafel die wij mogen hebben maar ik kan nergens vinden vanaf wanneer ze hier in mogen? De ene site zegt 4 maanden, de andere 6 maanden en een andere zegt een jaar. Zij gebruikte m al vanaf 4 maanden, maar dat lijkt me helemaal nog niet goed als ze niet kunnen zitten? Las ergens ook dat zoiets helemaal niet goed is voor de heupjes dus ik twijfel of ik m dan überhaupt wel wil. Weet iemand of en wanneer het geschikt is?

Het lijkt zo’n zelfde constructie als zo’n loopwagen. En dat is inderdaad niet goed voor de heupen. Ik zou dan inderdaad wachten tot je kind zelfstandig kan zitten. Maar zou jezelf dan afvragen of je het de moeite waar vindt. Mijn kind ging zichzelf ook optrekken rond dezelfde periode dus dan kan je misschien beter kijken voor een tafeltje waar je zelf iets van speelgoed op kan zetten.

2 likes