Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Iemand al ervaring met koortslip bij jonge kinderen?

Onze dochter is gisteren gevallen met tand door de lip, wat we vanochtend ook gemeld hebben bij de opvang (het is wat dik nu daar). Maar nu zit er ook een wondje onder die plek tussen de lip en de huid zeg maar. Die was er vanochtend nog niet. Dus nu vraag ik me af of je het verschil kan zien? Ik kan mij best voorstellen namelijk dat ze weer gevallen is :joy: maar ik wil haar ook niet zomaar met een koortslip weer naar de opvang sturen morgen. Wij zijn zelf verder niet bekend met een koortslip dus vandaar mijn vraag ook.

Hier ook! Het heeft ons wel geholpen maar verwacht geen wonder haha. Ik vond de analyse oid wel wat teleurstellend en advies wat algemeen maar het heeft bij ons wel geholpen om onze draagzak baby op een andere manier in slaap te krijgen in bed. Ik vond het gesprek trouwens wel fijn, maar de opvolging best wel mager. We mochten nog twee keer een vraag stellen maar ik vond dat weinig toevoegen

Bij ons sloten de wakkertijden overigens totaal niet aan en werd ze juist heel boos van te vroeg helpen met slapen, dat hebben we losgelaten. Maar het principe van ongeveer tijdens aanhouden enzo heeft wel geholpen

1 like

Wij zijn bij een slaapoefentherapeut geweest. Dat werd gewoon gedekt door de zorgverzekering.

Ja same, via het consultatiebureau geregeld. Maar bij een volgende keer zou ik iemand willen die ook komt kijken naar hoe we het aanpakken en mijn kind daadwerkelijk ziet. Ik vond het digitale gesprek namelijk ook veel open deuren en niks wat we niet zelf nog via Google hadden gevonden.

1 like

Oh wij hadden een gesprek op locatie, wel zonder ons kind. En het was gewoon de ferber methode en dan na 10 dagen een check up en als het niet werkte kwam er een vervolg. Maar m’n kind sliep na 1 nacht met 1,5 jaar door :joy::partying_face:

1 like

Oh haha top! Wij hadden tweewekelijkse digitale gesprekken en hebben uiteindelijk op eigen initiatief de Ferber methode gedaan en dat werkte inderdaad top.

4 likes

Ja maar ik weet dat Bureau van Slaap een ‘zachte’ benadering hanteert zonder huilen, dus daarom overweeg ik precies hen. De Ferber methode ben ik echt op tegen. Plus het probleem ligt niet per se bij zelfstandig in slaap vallen.

Maar goed om de ervaringen te lezen, ik ga iig even een gratis kennismakingsgesprek aan, en dan kijk ik wel ff wat ik doe want ik word niet echt laaiend enthousiast van wat ik hier lees

4 likes

Even een heel andere vraag en misschien tmi, maar hoe lang duurde het bij jullie voordat je stoelgang weer wat normaler werd na de bevalling en dan specifiek keizersnede?

Ik ben nu precies een maand (hoe dan?!) geleden bevallen en het is nog heel wisselvallig. De ene dag zijn het net bakstenen die eruit moeten en de andere dag is het weer dun. Ook hoef ik nog niet iedere dag, wat ik voor de bevalling wel had. Het was allemaal de dag na de bevalling wel weer op gang, dus had niet verwacht er nu nog last van te hebben. We eten gezond en vezelrijk en ik probeer er goed op te letten dat ik voldoende drink. Ik ben wel bekend met prikkelbare darm, dus kan ook er misschien ook nog mee te maken hebben.

Misschien helpen van die psylliumvezels?

2 likes

Ik weet niet meer hoe snel het weer normaal was, maar herinner me wel dat de kraamzorg zei dat je vooral bij een keizersnede ook veel medicatie toegediend hebt gekregen en dat dat ook op je darmen kan slaan. Heb je je (telefonische) nacontrole al gehad? Anders zou je dat nog aan de gynaecoloog kunnen vragen?

2 likes

Bij mij kwam het ook de dag na de keizersnede weer op gang, maar het werd het pas 6 tot 8 weken later weer regelmatig/normaal. Heb daar destijds ook de de huisarts over gebeld, maar die gaf aan dat het vaker voorkomt.

1 like

Bij mij duurde het ook best een aantal weken, ben nu 8 weken pp en denk dat het rond 6 weer een beetje normaal was. Bij mij hielp veeel water drinken en meer vezels eten. En ik merkte verbetering toen ik fysiek meer kon en meer ging wandelen/bewegen.

2 likes

Heeft iemand leuke tips voor leuke overdekte uitjes met jonge kinderen in de buurt van kaatsheuvel? Mogen grote en kleine dingen zijn. Wij zitten daar binnenkort een paar dagen maar het weer wordt erg slecht en ik ken vrijwel alleen maar leuke buitenactiviteiten in die omgeving.

Monkey town Waalwijk, pannekoeken eten bij de financiën.

Zwemmen bij europarcs Kaatsheuvel, als dat mag voor niet-gasten.

Daar gaan we toevallig verblijven haha, dus het zwemmen komt sowieso goed! :smiley:

1 like