Wat bizar! Ik kan hier echt boos om worden. Bij elke andere operatie is er veel meer controle!
Nou dat! Mn man is meerdere keren geopereerd en dan moesten we echt paar keer terug. Ook na mn eigen operatie voor carpaal tunnelsyndroom had ik meerdere controleafapraken.
Ja en dan moet je ook maar weten dat het niet goed is hè, zeker bij een eerste zullen er echt veel vrouwen zijn die nog klachten hebben maar denken dat dat gewoon hoort.
Ja eens, ik vond de nazorg zo slecht. Ook spoedkeizersnede hier. Kreeg de boodschap: eerste 2 weken niet zwaarder tillen dan je baby en succes ermee!
En dan een telefonische controle die 2 keer werd verzet, om vervolgens een verloskundige aan de kijn te krijgen die ik nog nooit had gezien of gesproken.
Kan me daar nog steeds druk over maken, ook omdat er veel mis is gegaan tijdens mijn bevalling zelf.
Zou het hier misschien iets mee te maken hebben? ![]()
![]()
![]()
Hebben jullie tips voor relaxte achtergrondmuziek bij een binnenspeel-middag.
We zetten nu vaak Nijntje op, of Muziwijsjes of het dansende dierenbos. Kent iemand nog meer van dit soort dingen op Spotify oid?
Muziwijsjes: https://spotify.link/LEO8VASpWXb
Dansende dierenbos: https://spotify.link/XVh9zfCpWXb
Het album drie kleine kleutertjes van Do is hier geliefd
Oh ja en bewegenboog voor dansliedjes
Loulou en Lou is ook leuk!
Dat sluit ik niet uit… net als het verschil in pijnstilling wat je krijgt (en ja ik snap dat je met borstvoeding niet alles mag qua pijnstilling, maar ik vond enkel paracetamol wel wat magertjes)
Leuke tips! Kende ik nog niet ;).
Krulmuziek (al vind ik de instrumentale versie beter omdat ik de stem niet goed trek). Ik vind de liedjes leuk, want het heeft wat weg van klassieke muziek en mn moeder is muziekagoog dus die leert al die liedjes aan bij mn zoontje☺️.
Dirk Scheele (jeugdsentiment)
Sambasalad (swingen, sinds 1997 wij hadden die cd vroeger😄) vooral bloemkoolsamba vonden we cool.
Tis niet perse relaxt maar het is ook geen apendisco met irritante elektronische deuntjes.
Ik betaal meer voor de tijd dat ze wakker zijn, dan wanneer ze slapen. Ze zijn niet heel klein meer dus als ze op bed liggen, slapen ze over het algemeen prima. En knutselen met twee over-enthousiaste kinderen vind ik zelf een stuk vermoeiender, dus daar betalen we meer voor ![]()
Hier zijn ze fan van de musical van De Sprookjesboom (zijn er geloof ik meerdere, die met houthakker Willem is favoriet), liedjes van Annie MG Schmidt (V.O.F. De kunst, het album 'Zing mee met Annie MG is denk ik het rustigst, samen met het Dutch String Collective).
En de meer klassieke muziek: Peter en de Wolf, Picalo en Saxo, etc.
Jaa beiden keren, de eerste keer merkte ik dat alles anders was en voelde dus heb intensief (wel op eigen initiatief) al een bekkenbodem fysio laten kijken in de kraamweek al omdat ik alle urine liet lopen etc.
Ik had een zware bevalling met complicaties dus moest ook bij de gynaecoloog op nacontrole en nagesprek. Daar is zelfs ook de kringspier etc gecontroleerd.
2e keer was helemaal volgens het boekje en een top bevalling (zover dat kan) maar heb toch met een bekkenfysio een aantal controles gedaan. Ook omdat ik toch enige blijvende schade heb aan bevalling 1. (Zoals urineverlies bij sporten of zwaar gevoel bij langstaan. En eea op het toilet waar ik me verder niet over zal uitwijden haha).
Helaas heb ik altijd het idee dat er niet zo heel veel aan te doen is. Ze zeggen vaak meer ontspanning en wat oefeningetjes o.i.d.
Wel veel over geleerd zoals dat bijvoorbeeld veel komt vanuit de buikwand. Sterke core en bekkenbodem werken zoveel samen. Bijvoorbeeld pilates heeft mij wel geholpen.
Ja, maar over je buik-, been-, bil- en rugspieren zeggen ze niets. Of over hoe je ademt (buikademen is nog meer druk en hoe je juist ademt bij inspanning). Alleen ontspannen en kegels doen. Dat is echt ouderwets advies. Net als alleen liggend controleren. Heb alles zelf uit moeten zoeken om mezelf beter te voelen.
Is er iemand die een tip heeft voor hulp bij de nachten/mentale hulp bij ons gezin?
Grotendeels weggehaald
Ik vind het echt heel kwetsbaar om hier neer te zetten dus ik haal het later weg, liever niet quoten.
Wat naar zeg. Snap heel goed dat 2 maanden cb dan te lang is. Ik zit in dezelfde situatie met mijn baby en wij konden toen ook niet lang zonder hulp. Heb je pb gestuurd.
Ik heb helaas geen concrete tips voor hulp bij de oorzaak, maar kun je je ziekmelden of ouderschapsverlof opnemen op werk om voor nu overdag een beetje bij te tanken? Eventueel icm een oppas/gastouder.
Jeetje wat heftig, zo lang slecht slapen heeft echt een enorme impact! Ik heb geen tip voor de langere termijn maar als ik je verhaal lees denk ik wel dat je op korte termijn (vandaag bijvoorbeeld) heel erg geholpen kan zijn bij een nacht goed doorslapen of in ieder geval: een nacht zonder je kind. Dan kan je daarna even op je eigen tempo opstaan en wat helderder denken.
Heb je ouders/familie/een goede vriendin die je vandaag nog kan vragen of je kind daar een nachtje kan slapen? Mijn ouders bijv zeggen wel eens van: voor ons is één nachtje slecht slapen niet zo’n probleem als dat jullie veel oplevert. Dus niet schuldig erover voelen als je kind elders slecht slaapt.
Huilt je kindje overdag ook veel of zijn het vooral de nachten? Ik weet dat er ziekenhuizen zijn die ook hierbij helpen. Zowel om baby’s in een ritme te krijgen maar ook om daarbij even de ouders te ontlasten. Ik zou inderdaad ook terug gaan naar de HA
Ze huilt eigenlijk alleen ‘s nachts veel. Overdag is ze gewoon heel blij en gezellig. In de eerste maanden van haar leven huilde ze ook overdag veel maar dat bleek met voeding te maken te hebben dus toen we daarachter kwamen was het daarna over.
Maar we hebben dus laatst een familielid de nacht laten doen en die kreeg haar veel makkelijker weer in slaap dan wijzelf. Ze was wel veel wakker maar ook snel weer in slaap dus weinig gehuil. Daarom denk ik dat wij er ook een rol in spelen - of het was gewoon toeval. Andere familieleden hadden wel hetzelfde als wij.
Ik sta inmiddels inderdaad al ziekgemeld. Gister heeft een vriendin van mij de nacht gedaan dus ik dacht dat ik er weer tegenaan kon maar was direct weer radeloos vannacht.