Wij gaan binnenkort met de camper op vakantie. Dochter is dan net 3. We kunnen haar campingbedje achterin kwijt en slapen zelf boven. Het autostoeltje past ook en er kan zelfs nog iemand naast. Ik ben op zoek naar handige tips! Kan vanalles zijn hacks, producten, leuke activiteiten etc. Thanks!
Er is een vakantie met kids topic hiervoor.
Hmmm niet per se. Maar vind het ook lastig hoe dat er concreet uitziet haha, hoe moet ik dat voor me zien? Verbruikt dat niet veel internet/batterij?
@Tumtum dankjewel voor je reactie! Heb je m ook eens op vakantie gebruikt?
Wij hebben voor vakantie een tablet en dan open je een Google meet (of iets anders) en dan maak je die aan, bel je je eigen telefoon er op in en zet je bij je eigen telefoon de microfoon en camera uit. Ik zet zelf ook de camera bij mān dochter uit, maar dat is omdat het me niet zoveel uit maakt hoe ze ligt. Nadeel is natuurlijk dat je savonds en snachts geen infraroodcamera hebt. Maar in ons geval slaapt ze altijd in onze kamer of op gehoorafstand van ons, dus zetten we de call sowieso uit als we gaan slapen. Ik ga een keer of 10 per jaar een weekend weg en ik vind het top werken. Ik vind het accugebruik van mān telefoon wel meevallen, en ook de tablet loopt in ons geval niet heel snel leeg.
Voordeel vind ik ook dat je met zoān Google meet ook andere mensen toe kan voegen dus als ik weg wil bellen we mān man zān telefoon er mee in.
Maargoed als je geen toestel hebt dat geschikt hiervoor is is het misschien niet handig.
Toen we trouwens nog geen tablet hadden lieten we de telefoon van 1 van ons in de kamer liggen en die deed dan een avondje zonder.
Sorry, wist ik niet!
Bedoel je mee op vakantie nemen? Nee, dat niet. Op dit moment is het vooral onze huisdieren-cam zodat we een beetje kunnen zien wat onze kat thuis uitspookt als we weg zijn. Vanaf oktober verhuist de camera naar de babykamer en dan zullen we hem tzt misschien ook mee op vakantie nemen, maarja daar heb je nu niets aan
Het is ook meer voor het moment na het wc bezoek. We doen haar dan weer een luier(broekje) aan, maar ik kan niet zo goed staand een luier omdoen en een broekje wel. Ligt ook meer aan mijn skills haha, en mijn dochter vindt het eigenlijk ook niet erg om te gaan liggen. Maar idealiter heb ik dus gewoon luierbroekjes die om haar billen passen Al is dat dus wellicht een utopieā¦
Weet iemand welk matrasje ik bij het deryan campingbedje/tent moet hebben? Ik zie namelijk een opblaadbare en een andere variant. De opblaasbare lijkt me zweterig in de zomer. En de andere variant heel dun, of is dat een topper? Ik kan het in de omschrijving niet terugvindenā¦
Opblaasbare: DERYAN: Zelfopblaasbaar matras Babyluxe 3,5CM Dik
Andere variant: DERYAN Baby Luxe Welcool matras -Campingbedmatras
Of zijn er nog andere opties qua matras?
Aan de vorm te zien is dit allebei bedoeld voor het deryan tentje en niet voor een bed. De opblaasbare is een vervanging voor de opblaasbare die er bij zit en de ander kan je er extra inleggen. Of bedoel je wel voor het deryan tentje?
Sorry ja beetje onduidelijk. Bedoel inderdaad dat campingbedje. Op bol is deze nu in de aanbieding maar daar zit helemaal geen matrasje bij namelijk
Heb je een link? Want ik zie dat ze op bol.com alles campingbedje noemen, maar er zit verschil tussen
En
En die beide versies hebben ook weer verschillende modellen/maten.
Post aangepast haha. Het gaat om de onderste inderdaad. Maar denk dat mn vraag al beantwoord is door @Feather! Thanks
Die opblaasbare schuif je in een soort ritsvak aan de onderkant dus daar lig je niet direct op. Maar de stof waar je dan wel op ligt, is niet heel veel anders. Eigenlijk zoals een campingmatrasje voor volwassenen. Dus niet per see heel zweterig maar ook niet zo lekker als een laken. Ik denk dat ze daarom dat andere matrasje ook verkopen. Maar mijn kind slaapt prima zonder. Kindjes zijn niet zo zwaar dus het opblaasmatje lijkt dun maar valt echt mee.
Tentje is dan wel voor de baby, toch? De peuter past er denk ik niet meer in!
Ah fijn dit! Ja is voor de baby inderdaad! En bij die van bol zit een soort onderlaken bij dus ik denk dat als ik die over dat opblaasbare matrasje heen leg, dat het prima is.
Oh ja, ik herinner het me weer! Er zit idd een soort lakentje bij dat je met klitteband vastmaakt. Die kan je ook wassen en dan lig je dus niet op de campingmatras stof maar een normale stof. Ik heb die de laatste keer eruit gehaald omdat bij ons het klittenband niet helemaal goed meer is en mān dochter het in haar slaap over zich heen trok (ik heb ook heel oud model dat echt al zesdehands ofzo).
Die aparte matrasjes lijkt me dus echt niet nodig.
Wij hebben een campingbedje maar ik overweeg serieus de onderste te kopen voor vakanties. Is dat fijner dan een campingbedje? En tot welke leeftijd/kledingmaat van kind vinden jullie het fijn om te gebruiken?
Ik heb ook zoān tentje, maar hoe laat je je kind daar aan wennen? Die van mij heeft al veel moeite met inslapen, helemaal ergens anders. Ik heb haar als baby van 6 maanden wel eens in dat ding te slapen gekregen, maar hoe ouder ze wordt hoe lastiger.
Ik vind hem verder ideaal, maar twijfel of ik niet toch op een gewoon campingbedje over moet. Weet niet of daar ook compacte varianten van zijn.
Ik heb deze vanaf 3 maanden gebruikt. Wij hebben voor deze gekozen omdat het veel compacter meeneemt (binden het bv zo op de backpack) en ook omdat een campingbedje niet in onze tent past en dit wel. Bevalt heel goed maar ik merk wel dat mijn kind nu ze 2.5 is het minder leuk vind dat 'ie dichtgeritst wordt (je kan hem ook open laten overigens). Vaak moet ze 1 of 2 nachtjes wennen en dan gaat het prima. In het grote tentje zit er een rits aan de binnenkant en kan ze 'm ook zelf open doen
Babytent bij net 2 jaar voor het laatst gebruikt, sinds toen de peutertent. Zou tot ca 2.5 zijn maar was met mijn grote peuter wel krap aan het worden.
Je kan ze heel goed op marktplaats vinden!
@matroos als we weg gaan, laten we haar soms even 2 a 3 nachten een middagdutje in het tentje doen als āvoorbereidingā. Maar omdat we dus al vanaf 3 maanden het tentje gebruiken is het ook niet heel nieuw. Heb over het algemeen geen moeilijke slaper maar altijd als ze op een nieuwe plek slaapt (ook als dat in een bed is) is het even 1 a 2 nachten wennen.
Ik vind het wel fijn, we hebben hem gekocht voor mee op vliegvakantie naar ergens waar geen campingbedje voorhanden was, sindsdien gebruiken we hem regelmatig. Die van mij slaapt er net zo goed/slecht als dat hij in een campingbedje doet, op een andere plaats slapen is altijd wat lastiger. Hij past er nu met maat 104 nog net in, maar hij kan zich niet meer uitrekken
Mijn kinderen sliepen in een campingbed veel beter dan het tentje. In het campingbedje was er meer ruimte om te woelen en even te zitten etc. In de tent gingen ze veel sneller piepen dat ze er uit wilden.