Snuzpod! Fijner dan de bednest die ik ook een week heb geprobeerd
Maxi cosi iora, je hebt bij verschillende hoogtes. Ik zie online dat er 85 cm staat, misschien even navragen bij een babywinkel?
Ik heb de iora en die kan hoog idd @Giulia maar zou je zelf een andere aanraden. Ik heb er al 2 omgeruild en ga nu de derde omruilen. Er zit een productie fout in de bedjes en de verkoopster kon me vertellen dat er laatste paar maanden erg veel retouren op maxicosi zit ivm allemaal fouten.
Ja de snuzpod! Is ons echt enorm goed bevallen
Wat hebben jullie je verloskundige als afscheidscadeautje gegeven? Ik heb maandag de nacontrole na 6 weken. Het is een groepspraktijk en ze krijgen al heel veel chocola, die ze meestal al niet op kunnen (hebben ze ooit laten doorschemeren haha). Dus ben op zoek naar iets anders kleins dat leuk is voor hen allemaal.
Ik heb een doos merci gekocht met om elke een post it met een reden waarom ik âmerciâ wou zeggen. Ook heb ik 2 persoonlijke kaartjes geschreven. 1 voor alle verloskundige en 1 voor degene die mijn bevalling heeft gedaan. En voor degene die mijn bevalling heeft gedaan heb ik een klein cadeaupakketje gemaakt aangezien ze op vakantie zou gaan. Ik heb best wel uitgepakt maar heb heel veel met de praktijk van doen gehad door meerdere miskramen. Ze hebben mij in mijn zwangerschap heel erg goed begeleid en echt hun uiterste best gedaan om ons vertrouwen te laten groeien. Ik wou ze graag duidelijk maken dat ze gezien werden net zoals ze ons zagen.
Ik had voor mijn verloskundige (cadeloader dus had 1 vaste in de hele zwangerschap) een zakje bloembollen. Ik ben in het voorjaar bevallen, nacontrole was er bij ingeschoten wegens verhuizing, dus toen baby precies 6 maanden was heb ik nog een keer koffie bij haar gedronken. We kletsten tijdens de controles ook altijd even over tuinieren en ik vond de symboliek van bloembollen die rond de verjaardag van mân lentebaby zouden bloeien wel mooi.
Heeft iemand aanraders voor een leuke strandtent met kinderen?
Wanneer begin je met een soort van ritme te maken met een newborn?
Mijn baby is bijna een maand en ik weet niet zo goed wat slim is. Overdag slaapt hij veel in zoân nestje of op ons, maar hoe laat moeten we hem âs avonds in bed leggen? De tijden dat hij wakker wordt voor zn fles zijn ook iedere avond anders, dus als hij rond 23u weer wakker zou moeten worden vind ik het âzondeâ om âm om 22u in bed te leggen want âdan is ie over een uur toch weer wakkerâ, maar dat resulteert er nu in dat we tot na 12 uur beneden zitten met hem en echt pas rond 1 uur naar bed gaan en ons eigen ritme ook steeds verschoven wordt.
Is dit gewoon normaal dat het nu nog heel rommelig is allemaal of moeten we wel al iets van vastigheid gaan creëren?
Is echt heel normaal! Hier kwam er pas een beetje ritme in rond de 3 maanden toen ze naar de opvang ging etc.
Verschilt ook per baby. Onze oudste had pas een ritme na ongeveer 6 maanden en onze baby nu had best een prima ritme vanaf dag 1.
Wel gaan we nu wat meer voorspelbaarheid erin brengen (2,5 maand) dus slaapzakje aan bij het slapen in de nacht, boekje voorlezen etc.
Overdag oefenen we steeds vaker op haar eigen bed ipv de box maar dat is maar net als het uitkomt. Het lot van een tweede.
Ja, zeker normaal! Wij zijn ook begonnen met een ritme opbouwen rond 3 maanden, toen we beide weer gingen werken. Dan legden we onze baby âs avonds rond 19u in zân eigen bed. Tot die tijd was er wel enige regelmaat qua flesjes maar sliep hij overdag nog bij ons, wij voedden om de 3u en later 4u en dan gingen we meestal rond 22u slapen (baby in co-sleeper). Ik zou vooral kijken waar je zelf behoefte aan hebt, wij zijn ook pas begonnen met op bed leggen toen we zelf weer behoefte hadden aan een avond op de bank zonder baby.
Wat is die fout dan? Ik heb m ook en leen hem binnenkort uit maar dan moet hij wel veilig zijn natuurlijk! Zelf niks gemerkt van een foutje toen mijn kind erin lagâŠ
Ja dat er geen ritme in de dutjes en voedingen zit is echt heel normaal. Sommige mensen kiezen ervoor om hun baby in een ritme te âduwenâ maar ik ben daar persoonlijk ook echt geen fan van en vind het belangrijker om gewoon op de behoeftes van mijn baby af te gaan. Mijn baby is nu 8 weken. Ik houd wel de wakkertijden overdag in de gaten, na een uurtje/75 minuten zie ik mijn baby ook moe worden dus dan ga ik een slaapje âaanmoedigenâ (in bed, of draagzak, of kinderwagen, of op mij).
En wat de nacht betreft begin ik nu te merken dat zij daar rond 21:30/22:00 aan begint (en ik las ook dat dat voor veel babyâs rond die leeftijd geldt), ze gaat dan veel langer en dieper slapen, dus ik ga ook rond die tijd met haar naar boven. Ze slaapt in de cosleeper dus ik ga dan zelf ook gewoon naar bed.
Ik zou je baby dus ook gewoon rond 21:30/22:00 (of een ander vast tijdstip wat voor jou fijn is) boven in bedje leggen. Misschien wordt hij/zij dan wel na een uurtje weer wakker maar dat zie je dan wel toch? Ik doe overigens nu ook nog niet een heel bed ritueel, dat komt over een maand of 2 maanden ofzo wel.
Weet iemand of Petit Amelie kortingscodes heeft? Dus buiten de sale om�
Bij ons ging baby 2 onbewust al sneller mee in een ritme omdat we al een kind hadden. En @Spaarlamp ik merkte aan mezelf heel erg dat ik in het moment het idee had dat bepaalde dingen anders moesten, terwijl achteraf gezien die dingen op natuurlijke wijze wel veranderden, maar dat is je moeilijk voor te stellen als je er middenin zit.
Nederzandt bij Langevelderslag (in de buurt van Noordwijk). Grote zandspeeltuin, heel leuk. Ligt alleen niet direct aan het strand. Dus wij doen meestal eerst lekker gewoon op het strand spelen en daarna bij Nederzandt, als we iets willen drinken ofzo.
Het is heel normaal dat het rommelig gaat, maar als je behoefte hebt aan een ritme kun je daar altijd aan werken. Probeer alleen de frustratie als het niet lukt wel echt weg te houden voor jezelf.
Ik ging zelf niet zo goed op dat âwe zien het welâ-gedoe van een newborn dus heb altijd snel aan vaste rituelen en slaapplekken gewerkt, maar dat had pas vanaf een week of 8 echt effect. Daarvoor was het meer geluk. En wat betreft de avond, ik ging zelf vaak rond 21u naar bed om nog even te kunnen slapen voor de volgende voeding. Dat was ook omdat we oudere kids hebben die naar school gaan, dus uitslapen zat er niet in.
Hij is veilig maar het kindje rolt ermee naar de zijkant: dus we legde haar altijd in het midden maar binnen 10 min lag ze alweer met haar gezicht tegen de rand aan. Hij heilt een beetje 1 kant op. Bekend probleem ook vanuit maxi cosi. Daarom al 3 nieuweâŠ
Die laatste zin is zo kloppend. Of dat je denkt dat het niet beter wordt maar als he terugkijkt je wel langzame verbeteringen ziet. Blijft lastig in het moment zelf en kan het dan soms nog steeds niet zo zien maar toch.