Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb ook zowel tentje als campingbedje. Dat tentje wilde mijn kind niet meer in nadat ie 1 was, vooral het dichtritsen wordt niet gewaardeerd. Dus toen maar een campingbedje gekocht en dat vindt ie super, vooral de “deur” aan de zijkant!

Ik heb er geen extra matrasje bij gekocht vanwege de reden die feather noemt en zou achteraf liever alleen het campingbedje hebben gekocht, tentje toch vrij kort gebruikt…

Edit oh wacht zie dat je al een bedje hebt! Ik zou dan niet nog het tentje erbij kopen

1 like

Mijn kind (3,5) heeft vanmiddag bijna zonder aanleiding 1 keer overgegeven, daarna was er vrijwel meteen niks meer aan de hand. Ervan uitgaande dat dit vanavond en vannacht ook zo blijft, laten jullie je kind dan de volgende dag een ochtend naar de opvang/peuterspeelzaal gaan? Ik weet niet zo goed wat normaal is

Zekerrrrr

5 likes

Als hij morgen niet ziek is wel

3 likes

Ik wel. Was de aanleiding misschien druk op het buikje? Mijne doet het soms na veel klimmen waarbij ze dus op haar buik leunt of als ze voor druk spelen te veel gegeten heeft. Dan overstroomt ze dus gewoon een soort van.

1 like

Als hij gewoon slaapt en morgen niet ziek is, zou ik dat wel doen ja.

2 likes

Heeft iemand de tip voor een cosleeper die wel aardig hoog kan (bed is 74 cm hoog)?

Op zich kan dat prima als hij goed slaapt en voldoende drinkt. Maar ik zou voor de zekerheid wel iets regelen mocht het niet gaan en je gebeld wordt. Zou het ook tegen de leidsters zeggen

2 likes

Wij hebben een combi tussen de onderste en campingbedje van deryan. Kan je ook als los tentje gebruik maar wij gebruiken m met stokken bijv in de caravan als we de ruimte hebben alles mee te nemen.
Maar je kan m ook zonder meenemen
https://www.karstentravelstore.nl/deryan-peuterbox.html

Snuzpod! Fijner dan de bednest die ik ook een week heb geprobeerd

Maxi cosi iora, je hebt bij verschillende hoogtes. Ik zie online dat er 85 cm staat, misschien even navragen bij een babywinkel?

Ik heb de iora en die kan hoog idd @Giulia maar zou je zelf een andere aanraden. Ik heb er al 2 omgeruild en ga nu de derde omruilen. Er zit een productie fout in de bedjes en de verkoopster kon me vertellen dat er laatste paar maanden erg veel retouren op maxicosi zit ivm allemaal fouten.

1 like

Ja de snuzpod! Is ons echt enorm goed bevallen

1 like

Wat hebben jullie je verloskundige als afscheidscadeautje gegeven? Ik heb maandag de nacontrole na 6 weken. Het is een groepspraktijk en ze krijgen al heel veel chocola, die ze meestal al niet op kunnen (hebben ze ooit laten doorschemeren haha). Dus ben op zoek naar iets anders kleins dat leuk is voor hen allemaal.

1 like

Ik heb een doos merci gekocht met om elke een post it met een reden waarom ik ‘merci’ wou zeggen. Ook heb ik 2 persoonlijke kaartjes geschreven. 1 voor alle verloskundige en 1 voor degene die mijn bevalling heeft gedaan. En voor degene die mijn bevalling heeft gedaan heb ik een klein cadeaupakketje gemaakt aangezien ze op vakantie zou gaan. Ik heb best wel uitgepakt maar heb heel veel met de praktijk van doen gehad door meerdere miskramen. Ze hebben mij in mijn zwangerschap heel erg goed begeleid en echt hun uiterste best gedaan om ons vertrouwen te laten groeien. Ik wou ze graag duidelijk maken dat ze gezien werden net zoals ze ons zagen.

1 like

Ik had voor mijn verloskundige (cadeloader dus had 1 vaste in de hele zwangerschap) een zakje bloembollen. Ik ben in het voorjaar bevallen, nacontrole was er bij ingeschoten wegens verhuizing, dus toen baby precies 6 maanden was heb ik nog een keer koffie bij haar gedronken. We kletsten tijdens de controles ook altijd even over tuinieren en ik vond de symboliek van bloembollen die rond de verjaardag van m’n lentebaby zouden bloeien wel mooi.

4 likes

Heeft iemand aanraders voor een leuke strandtent met kinderen?

1 like

Kust is nogal lang he, waar zoek je iets? In Scheveningen zijn Patagonia (klein speelhuisje, schommels, trampoline) en Manta (hek om het speelgedeelte, 2 speeltoestellen, schommels en trampoline) leuk als je echt iets specifieks voor kleine kinderen wil. Beide plekken kan je aan de speeltuin zitten en speelgedeelte is volledig in het zand.

1 like

Wanneer begin je met een soort van ritme te maken met een newborn?
Mijn baby is bijna een maand en ik weet niet zo goed wat slim is. Overdag slaapt hij veel in zo’n nestje of op ons, maar hoe laat moeten we hem ‘s avonds in bed leggen? De tijden dat hij wakker wordt voor zn fles zijn ook iedere avond anders, dus als hij rond 23u weer wakker zou moeten worden vind ik het “zonde” om ‘m om 22u in bed te leggen want “dan is ie over een uur toch weer wakker”, maar dat resulteert er nu in dat we tot na 12 uur beneden zitten met hem en echt pas rond 1 uur naar bed gaan en ons eigen ritme ook steeds verschoven wordt.
Is dit gewoon normaal dat het nu nog heel rommelig is allemaal of moeten we wel al iets van vastigheid gaan creëren?

1 like

Is echt heel normaal! Hier kwam er pas een beetje ritme in rond de 3 maanden toen ze naar de opvang ging etc.

4 likes