Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Hebben jullie verborgen reflux al onderzocht? Ik ken een kindje dat ook 's nachts zowat elk uur wakker was en veel huilde en volgens de huisarts was er geen reflux-probleem, maar uiteindelijk is het toch in het ziekenhuis onderzocht (een nachtje daar slapen en alles meten) en dan bleek hij er heel veel last van te hebben. Sinds hij hiervoor medicatie krijgt gaat het veel beter. Is maar één piste natuurlijk, maar ik bedoel maar, zoals @Perzik zegt dat het wel de moeite kan zijn om uit te zoeken of er iets medisch is.

Veel sterkte, klinkt heftig. Heel moedig dat je hulp zoekt

2 likes

He wat naar & pittig zeg, al veel goede adviezen gegeven! Sluit ik me bij, om eerst je eigen draagkracht weer iets te verhogen. Je kunt ook naar het CJG (of hoe het bij jullie in gemeenten heet) tav hulp & ondersteuning. Na korte termijn hulp, is traumabehandeling zoals EMDR eventueel ook (kan met baby erbij) een optie - klinkt heftiger dan het is, maar je lijf reageert enorm (logisch) op het huilen en mogelijk kerncognities die aan gaan (ik kan het niet; doe het niet goed ; ben een slechte moeder) waardoor je in een overlevingsstand blijft, je lijf geen rust krijgt en de interactiepatronen vaak in stand worden gehouden. Ik heb er als behandelaar goede ervaringen mee. Je mag me eventueel altijd een PB sturen!

2 likes

Dank jullie wel allemaal. Osteopaat hebben we geprobeerd, maar ze wordt woedend van de oefeningen die we moeten doen en is ook enorm eenkennig en schreeuwt als hij haar aanraakt haha… lekker eigen willetje maar wel onhandig dus. Maar wel een goed idee om hem een berichtje te sturen of hij nog tips heeft wb de oefeningen die ze ons niet laat doen.

Ik ga morgen inderdaad mijn vriend naar de huisarts laten bellen denk ik en dan de spreekkamer niet uitgaan zonder verwijzing. En ik las je berichtje over emdr (edit @VanderWoodsen) en ik denk dat dat me wel heel erg kan helpen dus meteen iemand gezocht en een bericht gestuurd. Dat huilen triggert me gewoon zo enorm.

Ergens anders slapen doen we soms al maar ik lig dan ook naar het plafond te staren, ben zo alert dan alsnog.

Heb een paar mensen een berichtje gestuurd als het gaat om de regio. Dank ook allemaal verder voor het meedenken en de lieve woorden. Ik heb inderdaad allemaal vervelende gedachtes over mezelf, ik vind het zooo belangrijk om het moederschap “goed” te doen maar het voelt alsof ik faal en dat is zo slopend. Ik voel me ook een zeikerd want al die andere moeders kunnen het toch ook? Maar goed die gedachtes helpen niet, dat weet ik wel maar ze zijn er toch.

Vanochtend heb ik m’n ouders gebeld en nu lig ik dus in bed (naar het plafond te staren). Vanavond ga ik met mijn vriend nog even door alle berichten heen. Dank jullie wel in elk geval. Meer tips altijd welkom :heart:

34 likes

Heel late reacie, maar wij hebben een Yoto en hij wordt echt dagelijks gebruikt! Echt een topding ^^ Ik vond het ook wel een investering, maar die blanco kaartjes zijn echt top, kan je mee doen wat je wil. En zo groeit hij ook mee, want je kan de kaarten steeds veranderen.

2 likes

Alle moeders hebben momenten dat ze denken dat ze het helemaal niet kunnen en falen. Het is ook helemaal niet makkelijk. Zeker als je geen makkelijke baby hebt kan het zo ontzettend zwaar zijn. Maar ik kan je verzekeren dat je het ontzettend goed doet. Ik herken je verhaal, ik had een huilbaby en wist ook zeker dat ik geen goede moeder was. Met hulp van een psycholoog ben ik in gaan zien dat ik allang een goede moeder was en dat ik juist wat meer voor mezelf mocht gaan zorgen. Want wat je denk is niet per se waar. Het zijn gedachten en je mag er ook voor kiezen om daar niet naar te luisteren. Je doet zo ontzettend je best voor je kindje, no way dat jij geen goede moeder bent.

13 likes

Ik hoorde laatst ‘there is no way to be a perfect mom, but a millions ways to be a good one’ :heart:

Schaam je niet! Ik weet zeker dat een heleboel hier hun strijd hebben (gehad) in het moederschap en de weg daarin vinden.

En huilen gaat gewoon in je lijf en je hoofd zitten. Mijn partner ging s nachts wel eens buiten wandelen omdat hij dan zo gek werd. En dan hoorde hij haar blokken verder nog, maar dat zat gewoon in zijn hoofd.

Ik hoop dat er heel snel iemand is die jullie kan helpen. Blijf vooral hier delen als je daar behoefte aan hebt. PM mag ook altijd (heb zelf geen ervaring hiermee, maar wel met bijv dwanggedachten rondom dochter, en snap in die zin wel heel goed hoe dingen in je hoofd kunnen gaan zitten - geldt overigens ook voor ieder ander die dit leest :heart::heart:).

7 likes

Iemand nog een gouden tip voor een hoestend kind? Hij houd zichzelf flink wakker… Luuf en neusspray hebben we al, zetpil ook vanwege de koorts. Matrasje bij hoofd kunnen we niet verhogen want hij slaapt elk kwartier in een andere hoek van het bed.

Ligt nu al 10 min bijna non-stop te hoesten, zo sneu! Voor ons gevoel kunnen we niks… heb ook een lichtelijk trauma aan twee pseudokroep aanvallen overhouden.

Wat vervelend :frowning: lepeltje honing als hij ouder is dan een jaar? Veel laten drinken, weinig echt aan te doen.

Hier een 2 jarig kind met de bof (wel gevaccineerd!) wat een ellende al bijna een week lang :skull_and_crossbones: slapeloze nachten en dan nog een newborn pffff. Uitzieken en leven van pcm naar pcm. T kan wel een dikke week duren volgens de HA. Maar hij wil alleen af en toe slokjes drinken/soms een flesje melk. Eten doet hij niet.

Hij wilde vannacht niks drinken… gelukkig nog wel geslapen en geen pseudokroep gekregen.

Beterschap voor jullie!

1 like

Wij hadden laatste een gesneden ui onder het bedje van de baby want die was heel verkouden / dichte neus. Ik was ook verkouden met een kriebelhoest maar die ui heeft er denk ik voor gezorgd dat ik niet meer hoefde te hoesten die nacht (ze slaapt nog bij ons op de kamer). Verder vond ik het qua geur echt verschrikkelijk maar na zo veel nachten slecht slapen probeer je alles :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik heb ooit een luchtbevochtiger gekocht (3 tientjes bij bol oid) en die jarenlang ingezet bij hoestnachten. Werkte goed.

1 like

Ik heb deze nog staan, maar wat doet zo’n luchtbevochtigr dan?

We gaam binnenkort een reis maken en ik wil voor de vlucht kleine cadeautjes meenemen voor als de verceling toeslaat.ik ben dus opzoek naar ideeen voor een jongen van 4 en een meisje van 2.

1 like

Mini magnetische tegels en las hier pas de tip om daar kleine rubberen beestjes (Safari mini good luck set) bij te doen. Zou in dezelfde doos passen.

Raamstickers van iets dat je kind leuk vindt, die van mij heeft Gabby stickers van Totum. Zit ook een opblakbordje bij. Ik vind de kwaliteit tot nu best prima. Als je klikt op kies je kleur zie je van welke figuren/themas er nog meer zijn: https://www.bol.com/nl/nl/p/gabby-s-poppenhuis-totum-45-raamstickers-verplaatsbare-stickers-niet-permanent-speelgoed-meisjes-vanaf-3-jaar-voor-thuis-en-op-reis-vakantie-gabby-s-dollhouse/9300000237645573/?cid=1762160279467-7838952687786&bltgh=37d6a5f5-b8b9-4630-8f01-14be591394ba.ProductList_Middle.0.ProductTitle

Zo’n meerkleuren pen (Action heeft ze nu van oa paw patrol en lilo&stitch) of van Djeco een magische ‘onzichtbare’ ben.

4 likes

Op die leeftijd heb ik met mijn kids een lange vliegreis gemaakt, wat ze leuk vonden:

• Koptelefoon voor luisterboek en schermtijd. Zou in een vliegtuig echt niet te moeilijk doen over schermtijd, 12 uur op een stoel zitten is gewoon lang en vraagt veel en met een leuke film ben je zo weer 1,5u verder.
  • Kleurboek met die stabilo Cappi stiften, die zitten aan een koordje en raak je minder snel kwijt (al moet je alsnog wel eens op zoek naar een stift). Het gaat ook goed weg in de wasmachine
  • Stickers plakken
  • Klein setje duplo met ‘grotere onderdelen’ (https://www.brickshop.nl/lego/lego-duplo/duplo-10901-brandweerwagen.html) en dan die sirene ff verstoppen voor de vlucht :wink:
  • Eten als cadeautje. Bijv een zakje chips of iets anders dat ze heel lekker vinden
5 likes

Hulp gevraagd ten aanzien van schoeisel. Mijn dochter is 20 maanden en loopt sinds een tijdje. Haar beide voetjes zijn licht doorgezakt. Volgens het CB is dat niet ongebruikelijk bij jonge kinderen, maar wel goed om het in de gaten te houden en de juiste schoentjes te kiezen. Ze draagt nu vaak haar Vans met klittenband. Volgens het CB was dat niet de beste keuze. Al googlend beland ik in allerlei orthopedische schoenen, maar dat is nog even niet nodig. Maar wat dan wel? En ook schoentjes die dus een beetje regulier verkrijgbaar zijn, en ook een beetje smoelen. Hebben jullie tips?

-waterkleurboek, daarmee kunnen mijn kinderen zich best goed vermaken.
-heeeeel veel stickers, vooral van die stickerrollen zijn erg fijn want dan kunnen ze makkelijk zelf de stickertjes eraf halen
-scherm vermaak: filmpjes kijken, spelletjes doen kan vaak ook op die entertainment systemen
-wat gewone kleurplaten en potloden of krijtjes
-duplo poppetjes met auto en/of huisje, of playmobil/kleine dieren oid

En verder alle eet/snack/drink momenten aangrijpen als tijdverdrijf :smile:

4 likes

Vrienden worden met cabine personeel, wie weet mogen ze even in de cockpit kijken

3 likes

Shoesme?

3 likes

De voorkant van het stickervel halen werkt hier heel goed. Dus al die randen om de stickers heen, dan blijven alleen de stickers zelf achter op het vel.

@djodie ik zou naar een goede schoenenwinkel gaan met een kinderafdeling of een kinderschoenenwinkel. Die hebben vaak ook meerdere merken en typen modellen (smal, breed, etc)

4 likes