Bij de Thule Sapling kan je het rugpand gemakkelijk met klittenband langer en korter maken (kind kan er gewoon in blijven zitten). Ik ben zelf 1.68 en mijn vriend 1.85. En wij hebben de tas niet op de kleinste en grootste stand, dus er is denk ik nog wel speling voor jullie. Bij winkels als Bever kun je vaak ook wel even passen (tip!).
Onze dochter was al wat ouder toen we de rugzak kochten (18 maanden) dus ik kan niet zo veel zeggen over die leeftijd ervoor. Maar zij zit er in ieder geval graag in (ze is nu ruim 3). Soms valt ze ook in slaap in die tas, maar niet altijd hoor haha. In het begin liepen we denk ik max 2 uur met die tas, daarna was dochter er wel klaar mee. Sowieso goed om bijv na een uurtje even te stoppen, kind eruit, ff benen strekken en dan kun je direct wisselen wie de tas draagt.
Je kan de tas btw ook neerzetten en je kind erin laten zitten als soort van kinderstoel.
Maar toen ze wat meer ging begrijpen van wat ze om zich heen zag konden we wel langer lopen. Soms doen we nu wel wandelingen van 4 uur met die tas.
Onze tas zit iig heel comfortabel (voor zowel ons als kind), ik heb hem ook uitgekozen vanwege het ergonomische zitje. Ze hangen er als het ware met hun kont in, vergelijkbaar met een draagzak. En je kan hem goed verstellen naar de lengte van je kind.
Zonnekapje is ook zeker aan te raden btw! En check of je de bekleding een beetje gemakkelijk kan wassen, want dat is wel nodig met al die koek- en kwijlvlekken 
O en staar je niet blind op de overige bergruimte in de tas, want het is echt al best snel zwaar met een kind erin. Wij doen echt alleen lichte dingen in het ondervak (luiers bijv of een petje) en alle proviand draagt de andere ouder in een aparte rugtas.