Ahh heel lief dit uitgebreide bericht, thanks!!!
Ik heb nav jouw bericht even foto’s teruggezocht en onze dochter was btw net een jaar toen we 'm voor t eerste gebruikte. Ik dacht ouder maar heb vakantiefoto’s als bewijs
mombrain
Ze zijn niet super ergonomisch, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik meer naar de 10+ maanden neigen voor eerste gebruik dan 8 maanden. Met 8 maanden kunnen ze vaak ook niet zelfstandig tot zit komen dus dan wordt op de rug dragen sowieso afgeraden.
Ik zou inderdaad vooral bij een winkel gaan passen, zeker als je hem voor een wat jonger kind wil gebruiken. Wij hebben een tweedehands Deuter en ik vond ons kind er heel lang niet goed in zitten (meer hangen) terwijl ik op foto’s van de Thule Sapling altijd het idee kreeg dat kinderen meer in een soort zitje zitten. Daar zou ik zelf op letten mocht ik er nog eens eentje aanschaffen.
Wij gaan binnenkort op vakantie met onze baby van 6 maanden. Vorige vakantie heeft ze super veel in de draagzak gezeten (2-3 maanden), maar nu vindt ze het vaak niet lang leuk in de draagzak, omdat ze om wil draaien en wil kijken. We dragen haar nu nog op de buik natuurlijk. Zijn er mensen die hier nog een tussenoplossing voor hebben? Want ik snap ook dat op de rug dragen nu nog niet verantwoord is…
Je mag met een draagdoek (geweven) wel op de rug dragen als je de juiste knoop leert. Maar daar raad ik wel een draagconsult ervoor aan, de draagdoek kan je eventueel huren bij een consulent.
Ik vond op m’n rug knopen een stukje moeilijker maar het bood me wel meer bewegingsvrijheid. En een consulent leert het je goed aan dus ik was wel zeker van m’n kunnen.
Edit: oh of op de heup dragen met een ringsling of met een mini monkey sling.
Wij hebben een half buckle, volgens mij mag je daar wel ook al sneller op de rug mee dragen? Weet jij dat zo?
Maar heb het niet heel goed gecheckt, want hij kwam al goed stevig zelf in zit tegen de tijd dat we ‘m nodig hadden op de rug ![]()
Nee mag ook niet sneller, het gaat om de manier van naar de rug brengen die met de draagdoek anders is. Je gooit dan je kind over je schouder heen en dan zit die heel hoog. Terwijl in de draagzak die lager zit omdat je 'm naar je rug toe draait zegmaar. Als je kind eenmaal zelfstandig kan zitten kan je met de draagdoek ook weer een andere knoop gebruiken om je kind op de rug te knopen.
Goeie, thanks! Ik kan tot die tijd ook prima in de draagdoek/zak op mn buik met hem lopen als ik zou willen natuurlijk. Lijkt me handig als hij er ook plezier aan beleeft haha en geen rare dingen aan overhoudt
Wij hebben een maxi cosi pearl van (bijna) 3 jaar oud en nu is het systeem kapot waarmee je de riempjes langer maakt. Je doet dit door eraan te trekken maar dat gaat bij ons nu niet meer vast zeg maar… jeetje hopelijk snapt iemand wat ik bedoel. Valt dit nog te maken?
Ik zou even contact opnemen met Maxi-Cosi (direct). Ze hebben onze maxi-cosi gemaakt onder garantie, duurde 10 dagen maar was toen als nieuw terug.
Soms heb ik de realisatie dat ik het eigenlijk bizar vind - snap het uit werkgeversperspectief, geld etc - dat je als zwangere net zo goed (in mijn geval) fulltime moet werken als je normaal gesproken doet, terwijl je lijf zo hard bezig is & er zoveel bekend is over alle processen die gaande zijn etc. die zo veel energie kosten.
Maar dat is niet zo, want je hebt recht op extra pauzes? En dat heeft iedere zwangere.
Ja klopt, zie ik in onze cao ook iets van 45 min per dag. Ga ik nog over in gesprek want dat wordt dus nooit gedaan bij ons (zorg).
Het is wettelijk 1/8e deel van je werkdag. Dus als jij 8 uur werkt, heb je recht op 1 uur doorbetaalde pauze. En dan werk je daarnaast 7 uur.
Zou dit goed doorlezen: Hoe zit het met mijn rechten op aangepast werk, aangepaste werktijden en verlof tijdens en na mijn zwangerschap? | Rijksoverheid.nl
Zooo herkenbaar. Ze nemen ook gewoon niemand extra aan om je te ondersteunen je moet gewoon doorwerken zoals je al deed. Of je collega’s moeten harder werken door jouw zwangerschap.
En net zo vond ik het raar/zwaar dat je na je verlof in 1 klap moet starten ipv dat je even mag opbouwen. Weet niet of je tegenwoordig een deel van je verlof ook kan gebruiken om dat te doen, zo ja dan zou ik dat ook overwegen.
En na je zwangerschap heb je ook recht op extra tijd als je borstvoeding geeft, daar kan je ook gebruik van maken! Misschien handig om vooraf al te bespreken als je dat zou willen. Ik werkte in het onderwijs en dit werd bij ons echt belabberd geregeld. Is ook lastig in dat systeem natuurlijk, zal in de zorg vast ook zo zijn.
Dit heb ik precies zo in de zorgq
Ik heb mijn (betaalde) ouderschapsverlof ingezet om geleidelijk weer op te starten, vond het echt heel fijn en kan het iedereen aanraden.
Heeft hier iemand ervaring met magneetverf in combinatie met magnetische tegels? Ik zie leuke bouwwerken voorbij komen op magneetborden en zelfs speciaal magneetbehang maar magneetverf lijkt mij heel leuk op mijn zoons kamer. Zou dat sterk genoeg zijn?