Wij gebruiken zuigelingenvoeding 1 van AH in combinatie met nutriton. Ik maakte me van tevoren ook zorgen over de stoelgang maar het is me alles meegevallen. Af en toe een beetje harde poep, meer niet. En het helpt bij ons wel echt goed tegen de refluxklachten.
Waarom zou je geen gewone voeding eerst proberen eigenlijk? Wie weet heeft je baby nog wel last van reflex maar geen ongemakken ervan?
Hier ook een baby met reflux, ik kreeg als tip dat de bv die ik gaf het meest zachte was voor het keeltje. Want is de reflux de reden dat je op kv overstapt? Ik heb verder geen tips wb kuntvoeding maar ik dacht kan geen kwaad om de aan mij gegeven tip door te geven ![]()
Het cjg adviseerde speciale voeding, vandaar dat ik daarnaar kijk. Maar ik kan normale voeding idd ook proberen. @LeeftOnderEenSteen ze komt te weinig aan in gewicht dus ik moet gaan bijvoeden. Ik hoop wel borstvoeding te kunnen blijven geven want dat is idd het fijnst.
Volgens mij kun je afgekolfde melk geven met johannesbroodpitmeel, dat helpt tegen verborgen reflux.
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar misschien kan een lactatiekundige meekijken om te bepalen of het qua drinken wel goed gaat? Misschien gaat er iets anders mis waardoor er bijvoorbeeld veel lucht wordt ingesliktâŠ
In ieder geval is het belangrijk om te blijven kolven als je niet wil dat je productie terugloopt.
Op de groep van de opvang van mijn kind zit een kindje (~2) met zowel een geestelijke als lichamelijke beperking. Ik heb mijn vermoedens wat het is, maar laten we het hier houden op beperkt zicht (kan enkel heel dichtbij een beetje zien), veel en hard bonken van het hoofd soms wel een uur lang en vaak (onbedoeld) wat agressiever naar andere kindjes.
Ik heb contact met een andere moeder en zij heeft het wel al eens aangekaart dat ze zich er niet fijn bij voelt. Veel kinderen nemen bepaald gedrag over. Dat merken wij ook. De leidsters erkennen het probleem en zeggen dat ze ermee bezig zijn. Wat ermee bezig zijn is dat houden ze aan de oppervlakte. Maar het lijkt er op dat het kind gewoon op deze locatie blijft.
De leidsters doen hun best, maar ze krijgen er geen extra mankracht voor en naar mijn idee is de problematiek te complex voor een reguliere opvang. En ik merk dat ze deze situatie wel ook echt zat zijn.
Ik wil eigenlijk een officiële mail sturen met dat ik vraagtekens heb bij de opvang van dit specifieke kind. Met de bovengenoemde punten. Maar ik merk toch ook dat ik dat lastig vind. Want elk kind heeft recht op opvang.
Heeft iemand ervaring met zoân vergelijkbare situatie? Wat zouden jullie doen?
Zoân kindje zou misschien naar een medisch kinderdagverblijf kunnen, dus als hij daarvoor in aanmerking komt wordt hem het recht op opvang niet ontzegt, mogelijk wel op opvang in de buurt.
Ik heb zelf geen ervaring met fietsen van Decathlon, maar een vriendin van mij heeft pas twee elektrische fietsen gekocht en was daar niet blij mee. Al snel stuk etc.
Ik heb zelf wel een longtail bike sinds de zomer en daar ben ik ZO blij mee. Ik gebruik hem ook voor mijn kindjes van 2 en 5. Ik heb er zelf een van Specialized, en die is super, maar die is iets duurder dan 5.5k. Hij is wel soms in de aanbieding bij fietszaken online, maar ik weet niet of jij dat dan mag ivm cataloguswaarde. Gazelle heeft ook een hele mooie vind ik! Die hadden een paar influencers (Lizet Greve, Sanny) ook, daar zijn wel wat filmpjes van te vinden!
Moet je dan niet juist meer gaan aanleggen en zo je productie oppeppen ipv een borstvoeding te vervangen door flesvoeding? Als je dat doet zou ik zeker kolven, zonde als je productie terugloopt hierdoor ;).
Want waarom zou je eigenlijk dan dieetvoeding moeten proberen?
https://www.instagram.com/p/DHEbEK_MMML/?img_index=3&igsh=eHJ3MjJpODlrZDQw
Hmm ja maar de baby van @kringel groeit echt niet voldoende zegt ze. Dat komt dus niet echt overeen met de insta die je deelt. Extra aanleggen/kolven kan natuurlijk wel.
@kringel Ik had dit ook bij mijn dochter en wij hebben na elke voeding nog bijgevoed met kunstvoeding. Ik kreeg mân productie niet omhoog en eerlijk gezegd was het al hard genoeg werken om deze hoeveelheid die ik toen had bij elkaar te kolven. Ik ben uiteindelijk wel nog maanden borstvoeding blijven geven! Nu met meer ervaring had ik toen misschien eerst toch nog langer geprobeerd om de productie op te krikken, maar dit werkte dus ook prima voor ons.
Is dit ook de visie van het kdv dat je toevallig weet? Met oog inclusie zijn er steeds meer kdvâs die wel ook kinderen met een beperking (dan wel lichamelijk, dan wel verstandelijk / gedragsmatig) in de groep opvangen (bewust).
Wellicht willen ouders dit heeeel graag vanuit inclusie oogpuntâŠ
Je kan in ieder geval je zorgen uiten, niet met oog op dat het kind ergens anders heen moet (want tja dit is de toekomst waar âweâ met inclusie en sterk afschalen van speciaal onderwijs heen moeten) maar wel met oog op dat er dan extra ondersteuning oid kan komen en de organisatie bewust is er vanâŠ
Ook medische kinderdagverblijven of kinderdagcentra hebben soms echt wachtlijsten van ruim een jaar
Mijn neefje heeft een verstandelijke en lichamelijke beperking en zit inmiddels op een medisch kinderdagverblijf. Hij vertoonde wel afwijkend gedrag, maar niet richting andere kindjes.
Misschien dat het langer duurt omdat starten op een medisch kinderdagverblijf niet zomaar geregeld is, zowel administratief, regelen van indicatie, maae mogelijk ook om een passend adres met plek te vinden. Allemaal aannames nu natuurlijk, maar als zoiets speelt kan ik me wel voorstellen dat ze het kindje niet thuis kunnen houden tot er plek is.
Ik snap het dilemma maar jouw kind heeft ook recht op goede opvang natuurlijk. Als dat nu eigenlijk niet meer gaat doordat er een kindje zit die eigenlijk 1 op 1 aandacht nodig heeft, dan zou ik ook wel vragen hoe de opvang dit dan voor zich ziet. Sluit alleen niet uit dat het voor die ouders misschien ook lastig is om iets anders te vinden
@Nimbus2000 ja wat salmiak al zegt. Ik leg nu vaker en langer aan maar zal daarnaast moeten gaan bijvoeden, waarschijnlijk idd na elke voeding een beetje kunstvoeding bijgeven ipv 1 borstvoeding vervangen voor kunst.
Edit: fijn dat je nog maanden borstvoeding hebt kunnen geven! Hopelijk lukt dat bij mij ook!
Ik kolf steeds minder op werk (vaak maar 70ml ongeveer per sessie en mijn dochtertje drinkt 150ml). Ik kolf nu als een gek bij op vrije dag en in de avonden en dan red ik het steeds net, maar dit is niet meer lang haalbaar. Ze is bijna 6 maanden en ik wil dus gaan aanvullen met kunstvoeding. Anderen die hier ervaring mee hebben? Mixen in flesje of bijv 1 volledig flesje per dag geven als ik er niet bij ben? Het voelt toch ergens moeilijk om dit toe te gaan voegen, omdat ik bang ben dat het toch invloed gaat hebben op het hele procesâŠ
Er is ook een Borstvoeding #2 topic. Daar worden ook tips gedeeld om je productie te verhogen als je dat nog zou willen proberen.
Mijn kind kreeg toen aanvullen met kunstvoeding nodig was nog 2 flessen op de opvang. En dan 1 fles gekolfde melk mee (moest daar idd ook bijna 2 keer voor kolven ook al kreeg ze maar 100-110ml) en 1 fles kunstvoeding. Ik mengde niet oid.
Ah wat goed, als ik daarop klik, krijg ik echter dat de link niet werkt of privé is? Weet niet hoe ik er toegang tot kan krijgen?
Heeft ze daar qua darmen last van gehad of ging dat prima? En ze vond ook beiden lekker zeg maar?
Weet iemand een merkje voor een gouden kettinkje met hanger voor een initiaal, die je voor én achter kunt graveren?
Veel succes!
Indd de post die ik deelde was niet echt toepasselijk, mistig brein ;). Heb zelf wel veel aan deze insta gehad, en nu weer nu ik voor de 2e x BV geef.
https://www.instagram.com/p/C43h-g6LF3V/?igsh=c2h2ZDJ1OHNnZmFl
Hierin worden nog tips gegeven wat betreft een dalende curve in gewicht. Bv borstcompressie en wissvoeden. Hopelijk reageert je kindje goed op de voeding en komt hij/zij snel aan!
Voor verdere tips kunnen we elkaar inderdaad helpen in het borstvoedingstopic.
Het is members only, mogelijk heb je nog niet genoeg berichten geplaatst!
Even uit mijn hoofd tips die daar gegeven zijn:
- Boezemvriendjes (kruiden capsules) slikken (via bijv bol.com te bestellen)
- Wisselvoeden. Als je baby niet meer actief drinkt, wisselen van kant, dit blijven doen tot je baby voldaan is. Je kan dus ook 3 of 4 keer een borst aanbieden.
- Nachtvoedingen geven
- Na het voeden nog een keer kort kolven of powerkolven
- Bepaalde voedingsmiddelen, zoals havermout (google even op lactatiedeskundige jessie smoothie, dan vind je een goed tussendoortje dat kan helpen!)
- Zelf meer rust nemen (als het mogelijk is natuurlijk!)
- Als mogelijk je baby veel bij je dragen (bijv in een doek of draagzak).