Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik ben ook afgelopen vrijdag al gekoppeld. Ga dit weekend op pad en dan kan ik het pakket hopelijk maandag versturen. Volgens mij is het ook niet super erg als je het iets later stuurt. Ik heb 1 jaar gehad dat een cadeautje vertraagd was. Toen heb ik de familie een berichtje gestuurd en het pakket was gewoon op tijd voor pakjesavond bij hun bezorgd.

3 likes

Gebruik je de LLL rekensom voor de hoeveelheid? 150 klinkt voor mij als best veel namelijk?

2 likes

Mijn kinderen hebben deze nu twee jaar en vinden het fantastisch! Ze halen hem er echt heel vaak bij.

1 like

Ja gebruik ik inderdaad en dan zou ze maar 110ml per flesje nodig hebben, maar ze drinkt vanaf het begin af aan al meer. En zowel mijn vriend als alle opa’s en oma’s geven aan dat ze erna telkens niet verzadigd is. Dus snap het zelf ook niet zo goed. Als ze gewoon bij mij drinkt (live), is er niks aan de hand en kan ze ook prima 3+ uur tussen de voedingen. Ze is wel een erg actieve baby, tijgert al met 5,5 maand dus kan me voorstellen dat ze daardoor veel energie verbruikt maar toch. Curve van gewicht was iets afgebogen laatste keer, maar niet zorgelijk, qua lengte mooi op haar lijntje.

2 likes

Ik kolfde gewoon wat ik kolfde, nooit extra en dan gaf m’n man kunstvoeding op zijn dag met haar en m’n ouders gaf ik soms ook kunstvoeding mee. Ik was 3 dagen per week met haar en dan voedde ik live. Ik heb bijna 14 maanden zo borstvoeding gegeven. Snachts gaf m’n man ook vaker kunstvoeding.

2 likes

@Kaasvlinder ah misschien had iemand niet geaccepteerd en ben ik daarom zo laat pas gekoppeld? Ga morgen met mijn dochter winkelen, dus hoop voor alles gewoon te kunnen slagen.

1 like

Misschien ook dat ze meer drinkt omdat ze dan een andere experience heeft zonder de comfort (die ze gewend is) van bij jou drinken. Ik kan me voorstellen dat het een andere drink ervaring is voor een baby haha.

( Mijn eerste vond overigens na een maand of 7 de fles veel beter want dan hoefde hij er minder voor te doen )

1 like

Ik kolf een bepaalde hoeveelheid in totaal op een dag. Kolf nu vier keer. Is vaak net niet genoeg voor mijn dochter (ook 6 maanden). Ze krijgt dus nog een fles kunstvoeding per dag. Bij ons is dat de laatste op een dag, omdat ze dan wisselende hoeveelheden drinkt en we het zonde vinden om borstvoeding weg te moeten gooien als ze de fles niet leegdrinkt. Dit houdt dus in dat ze 4-5 flessen borstvoeding drinkt en dan 1 kunstvoeding. Werkt voor ons prima!

2 likes

Fyi

https://www.nu.nl/economie/6375159/speelgoedmerk-waarschuwt-voor-losse-magneten-bij-magnetische-bouwstenen.html

3 likes

Wat vinden jullie fijne kinderlijm?

1 like

Gekleurde pritt die verkopen ze bij de action.

2 likes

Prittstift komen wij hier thuis niet mee uit de voeten haha, gehannes en droogt steeds uit.

Voor de echte kleintjes heb ik deze, evt met een kwastje. Werkt goed voor papier op papier plakken en is helemaal veilig:

Vanaf kleuters heb ik deze op waterbasis erbij, kan je wat meer mee plakken maar is iets meer kracht en handigheid voor nodig:

1 like

Ik ben op zoek naar een eerste schaar. Iemand tips?

1 like

Ik heb deze laatst gekocht, doet het echt prima!

Online uitverkocht, maar in sommige filialen nog wel te koop.

2 likes

Ik heb op aanraden van het forum die van Djeco gekocht.

5 likes

IKEA heeft ook een fijne schaar!

1 like

Wat hebben jullie je kindje gegeven bij het wisselen van tandjes? Die van ons heeft in een tekenfilm gezien dat je een cadeau of muntje krijgt dus zal de tandenfee wel verwachten haha. Hebben jullie elke keer wat centjes onder het kussen gestopt of steeds iets gekocht?

1 like

Bij de eerste tand een tandendoosje, verder niets eigenlijk.

1 like

Voor de mensen die fan zijn van de wollen jasjes van Engel etc. Ik heb dus een wollen pak 1,5 j geleden gekocht (we ander merk maar supermooi) en mn 2 jarige past m nog! Maar ik ben bang datie kapot gaat door het dragen nu hij veel loopt en klimt (hij droeg m vooral in de buggy vorig jaar). Hoe ā€œgebruikenā€ jullie het pak? Heb de neiging om het toch te verkopen en in de winter gewoon een legging + spijkerbroek en winterjasje te laten dragen wat ook warm is om in buiten te spelen.

Als iemand nog een jasje 50/56 in de aanbieding heeft, houd ik me aanbevolen voor mn jongste😊! Die zit nog in maat 50/56 en is 1 maand oud. Die kunnen ze lang dragen toch?

In een verhaaltje dat we lazen kreeg een kind een mooi steentje van de tandenfee. Dat vond ik wel een leuk idee dus ik heb wat van de halfedelstenen / mooie stenen online aangeschaft.

Overigens hebben we vanaf het begin wel duidelijk gemaakt dat de tandenfee niet bestaat. Sint okee maar de tandenfee vind ik onzin.

8 likes