Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Veel drinken! Is ook nog een goede

Is de afwijking groot en gebruiken ze de WHO curve? Borstgevoede kinderen groeien in het begin vaak sneller en daarna iets minder hard, volgens mij loopt dat rond de drie a vier maanden in. Dus soms is een daling op de reguliere curve groot, maar op de WHO curve juist een normale groei.

2 likes

Ah super fijn, dankjewel voor het uitschrijven hier!

2 likes

Handig deze post! Komt gelukkig wel overeen met wat ik met cjg en lacatiekundige heb besproken. Ik ga het borstvoedingstopic ook even opzoeken!

1 like

Ah die is members only inderdaad!

Mijn kind heeft er nooit last van gehad maar reageert sowieso niet gevoelig op voeding. En ze vond het ook gelijk prima gelukkig. Wij gaven AH bio en dan nummer 2.

Edit - ik zie nu dat we hier toch wel mee begonnen waren rond 6 maanden. Ik dacht later. Het was eerst in het kader van bijvoeden omdat ze niet goed groeide en ik niet voldoende bijvoeding kon kolven. Daarna omdat ik überhaupt niet genoeg kolfde.

1 like

Wij hebben op een gegeven moment ook een mix gedaan. KV ging mee naar opa en oma en dan de gekolfde melk bij elkaar gespaard in complete voedingen naar de gastouder. Ze heeft ook nooit last gehad van die overgang. Ze kreeg dan kruidvat voeding.

2 likes

Hanne Detail (België, maar verzendt ook naar Nederland)

1 like

Ik heb vandaag reactie gehad dat ik gekoppeld ben, maar vind de deadline van de 15e wel heel snel. Hebben jullie nu ook pas bericht (omdat in eerdere mail stond dat je 29 okt wat zou horen.

@Chesirecat

Nee, ik heb afgelopen vrijdag bericht gehad over ons gekoppelde gezin. 31e dus.
Vond dat ook al vrij kort, want ik heb naast m’n baan en gezin niet zo heel veel tijd om (in het geheim en kinderloos) te shoppen.
Maar het is gelukt! Ik ga het pakket zaterdag op de post doen :gift: :package: :partying_face:

3 likes

Ik ben ook afgelopen vrijdag al gekoppeld. Ga dit weekend op pad en dan kan ik het pakket hopelijk maandag versturen. Volgens mij is het ook niet super erg als je het iets later stuurt. Ik heb 1 jaar gehad dat een cadeautje vertraagd was. Toen heb ik de familie een berichtje gestuurd en het pakket was gewoon op tijd voor pakjesavond bij hun bezorgd.

3 likes

Gebruik je de LLL rekensom voor de hoeveelheid? 150 klinkt voor mij als best veel namelijk?

2 likes

Mijn kinderen hebben deze nu twee jaar en vinden het fantastisch! Ze halen hem er echt heel vaak bij.

1 like

Ja gebruik ik inderdaad en dan zou ze maar 110ml per flesje nodig hebben, maar ze drinkt vanaf het begin af aan al meer. En zowel mijn vriend als alle opa’s en oma’s geven aan dat ze erna telkens niet verzadigd is. Dus snap het zelf ook niet zo goed. Als ze gewoon bij mij drinkt (live), is er niks aan de hand en kan ze ook prima 3+ uur tussen de voedingen. Ze is wel een erg actieve baby, tijgert al met 5,5 maand dus kan me voorstellen dat ze daardoor veel energie verbruikt maar toch. Curve van gewicht was iets afgebogen laatste keer, maar niet zorgelijk, qua lengte mooi op haar lijntje.

2 likes

Ik kolfde gewoon wat ik kolfde, nooit extra en dan gaf m’n man kunstvoeding op zijn dag met haar en m’n ouders gaf ik soms ook kunstvoeding mee. Ik was 3 dagen per week met haar en dan voedde ik live. Ik heb bijna 14 maanden zo borstvoeding gegeven. Snachts gaf m’n man ook vaker kunstvoeding.

2 likes

@Kaasvlinder ah misschien had iemand niet geaccepteerd en ben ik daarom zo laat pas gekoppeld? Ga morgen met mijn dochter winkelen, dus hoop voor alles gewoon te kunnen slagen.

1 like

Misschien ook dat ze meer drinkt omdat ze dan een andere experience heeft zonder de comfort (die ze gewend is) van bij jou drinken. Ik kan me voorstellen dat het een andere drink ervaring is voor een baby haha.

( Mijn eerste vond overigens na een maand of 7 de fles veel beter want dan hoefde hij er minder voor te doen )

1 like

Ik kolf een bepaalde hoeveelheid in totaal op een dag. Kolf nu vier keer. Is vaak net niet genoeg voor mijn dochter (ook 6 maanden). Ze krijgt dus nog een fles kunstvoeding per dag. Bij ons is dat de laatste op een dag, omdat ze dan wisselende hoeveelheden drinkt en we het zonde vinden om borstvoeding weg te moeten gooien als ze de fles niet leegdrinkt. Dit houdt dus in dat ze 4-5 flessen borstvoeding drinkt en dan 1 kunstvoeding. Werkt voor ons prima!

2 likes

Fyi

https://www.nu.nl/economie/6375159/speelgoedmerk-waarschuwt-voor-losse-magneten-bij-magnetische-bouwstenen.html

3 likes

Wat vinden jullie fijne kinderlijm?

1 like

Gekleurde pritt die verkopen ze bij de action.

2 likes

Prittstift komen wij hier thuis niet mee uit de voeten haha, gehannes en droogt steeds uit.

Voor de echte kleintjes heb ik deze, evt met een kwastje. Werkt goed voor papier op papier plakken en is helemaal veilig:

Vanaf kleuters heb ik deze op waterbasis erbij, kan je wat meer mee plakken maar is iets meer kracht en handigheid voor nodig:

1 like