Ik ben op zoek naar een eerste schaar. Iemand tips?
Ik heb deze laatst gekocht, doet het echt prima!
Online uitverkocht, maar in sommige filialen nog wel te koop.
Ik heb op aanraden van het forum die van Djeco gekocht.
IKEA heeft ook een fijne schaar!
Wat hebben jullie je kindje gegeven bij het wisselen van tandjes? Die van ons heeft in een tekenfilm gezien dat je een cadeau of muntje krijgt dus zal de tandenfee wel verwachten haha. Hebben jullie elke keer wat centjes onder het kussen gestopt of steeds iets gekocht?
Bij de eerste tand een tandendoosje, verder niets eigenlijk.
Voor de mensen die fan zijn van de wollen jasjes van Engel etc. Ik heb dus een wollen pak 1,5 j geleden gekocht (we ander merk maar supermooi) en mn 2 jarige past m nog! Maar ik ben bang datie kapot gaat door het dragen nu hij veel loopt en klimt (hij droeg m vooral in de buggy vorig jaar). Hoe âgebruikenâ jullie het pak? Heb de neiging om het toch te verkopen en in de winter gewoon een legging + spijkerbroek en winterjasje te laten dragen wat ook warm is om in buiten te spelen.
Als iemand nog een jasje 50/56 in de aanbieding heeft, houd ik me aanbevolen voor mn jongsteđ! Die zit nog in maat 50/56 en is 1 maand oud. Die kunnen ze lang dragen toch?
In een verhaaltje dat we lazen kreeg een kind een mooi steentje van de tandenfee. Dat vond ik wel een leuk idee dus ik heb wat van de halfedelstenen / mooie stenen online aangeschaft.
Overigens hebben we vanaf het begin wel duidelijk gemaakt dat de tandenfee niet bestaat. Sint okee maar de tandenfee vind ik onzin.
Ik gebruik geen wollen pak meer. Voor als het echt koud en/of nat is heb ik zoân buitenspeelbroek! Die kan hij aan onder zijn wollen jas maar ook regenjas en heb ook nog zoân dikke puffer jas.
En voor in de buggy en wagen heb ik een voetenzak
Ja die buitenspeelbroek (gewoon zeeman) gebruik ik vaak! Als we smorgens de kippen eten gaan geven, en het gras is nog nat. En als we naar mn mans voetbalwedstrijd kijken kan hij lekker door het gras banjeren met de andere kinderen. Dus denk dat het wollen pak overbodig gaat zijn omdat ik het al zo oplos.
Ja die wollen jasjes ed zijn ook zo ideaal! Ik heb een jasje maat 50 en onze flinke baby maat 62/68 past het nog!
Kan je jongste het pak niet aan straks?
Ja tis echt maat 86/92 dus dan moet hij al dik 1,5/2 jaar zijn voordat hij het past (ze verschillen precies 2j). Heb t voor mn oudste ook maar paar x aangedaan omdat hij toen kroop en ik dat buiten niet zo chill vond (koud en nat, vieze kleding).
Voor iedereen die heeft meegeleefd: hier een voorzichtig positieve update. Op werk heeft mn leidinggevende al mn taken laten vervangen voor de komende 2 maanden. En nu ik dat weet voel ik zoveel meer rust. En ik kon ineens weer nadenken en bedacht me dat onze baby in de eerste maand ook 24/7 door iemand vastgehouden wilde worden en ze sliep ook âs nachts alleen op ons. Na een maand konden we haar steeds iets makkelijker wegleggen.
Dus nu hebben we een nacht lang haar vastgehouden (allebei 5 uur âgewaaktâ zoals we het noemden en dus ook allebei 5 uur geslapen) en dat was al zoveel beter dan maar wanhopig blijven proberen haar na het troosten (naast ons in bed) weg te leggen en dat ze dan na 20 min weer huilend wakker werd. Amper gehuild die nacht en de nacht erop sliep ze ineens 4 uur achter elkaar in eigen bed
en ook 4 uur op ons zonder een kik te geven. Ik hoop dat we een patroon aan het doorbreken zijn.
Verder hebben we nu ook een intake gepland bij een ouder-kind centrum dus daar gaan we wel nog naartoe maar ik voel me ineens hoopvol en uitgerust en dat is heel lang geleden dus een enorrrme verademing!
Ahh wat fijn om te lezen! En wat goed dat je eraan gedacht hebt dit samen slapen te proberen. Klinkt alsof jullie alle drie even die geruststelling (zij van jullie en jij van je werkgever) nodig hadden ![]()
Ja denk het ook! We sliepen al een tijdje samen maar blijkbaar is Ăłp ons toch iets anders dan in het holletje van onze oksel
dus hopelijk brengt dit wat rust in de tent en kunnen we dat dan ook weer gaan afbouwen net als 9 maanden geleden!
Ah zeker heel fijn om te lezen. Samen slapen zit zo niet in onze cultuur, maar in andere landen/culturen is het heel normaal. Er is ook genoeg over te vinden/lezen hoe je het beste veilig kunt slapen, maar misschien had je je daar al over ingelezen. Heel fijn en mooi als jullie die nabijheid 's nachts kunnen geven, klinkt alsof dat gewoon heel erg nodig is dan ![]()
Wat fijn voor jullie!! Je hebt al veel tips gekregen en starten bij het ouder-kindcentrum zal vast ook fijn zijn, maar als je op dit moment op zoek bent naar (nog) meer rust rondom het slapen, kan ik het boek Zachte nachten van Anouk van Nuffel aanraden!
Wat fijn! Mijn kind is 3 en wordt soms nog steeds snachts wakker âmama ik wil bij jouâ ondanks dat die dan naast me ligt, hij bedoelt dan echt op me of lepeltje lepeltje. Lekker belangrijk, als ze maar slapen!
Edit en sorry misschien allang geprobeerd maar heb je al geprobeerd om op zijn/haar buik te laten slapen? Werkte bij mijn baby als een tiet maar moet je wel willen natuurlijk
Mijn baby (5mnd) slaapt eigenlijk best goed, maar de laatste weken wordt hij vaak in de eerste 2 uur nadat hij slaapt 2-4 keer âwakkerâ als in huilen omdat zn speen uit valt (denk ik) maar hij slaapt nog wel en als je zn speen er weer in doet is hij ook meteen weer weg. Daarnaast is het ook vanaf een uur of 3/4 dat hij wakker wordt (ligt nog in cosleeper en ik word wakker als hij hard begint te draaien dus Ă©cht wakker is het niet) en als ik zân speen geef valt hij ook weer in slaap, maar zou dit met elkaar te maken kunnen hebben? Had al gekeken of hij het niet te warm/koud heeft en dat is denk ik niet, hij kan ook goed zonder speen slapen want vaak valt die gewoon uit en slaapt hij door. Ik kan niet echt iets bedenken wat wij er nog aan kunnen doen dus misschien hoort het wel gewoon bij zijn leeftijd, maar heeft iemand misschien nog een idee wat we kunnen proberen?
Op de buik slapen hebben we inderdaad nog niet geprobeerd, misschien nog een optie ja. Als ze zelf doordraait naar haar buik wordt ze wel huilend wakker en moeten we dr omrollen haha maar mn moeder heeft haar wel eens zo in slaap gekregen.
@Junebug85 ja veilig samen slapen deden we al regelmatig maar dat was deze maanden niet genoeg, alsnog mega huilbuien. Dus nu ligt ze echt op ons en noemen we het waken haha en blijven we gewoon wakker als dat lukt. En @Regenbui heb ik gelezen ja maar heb er eerlijk gezegd niet zoveel aan gehad.