Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wat is een goed oefenfietsje voor een kind van bijna 1,5? Mijn oudste van net 3 heeft een veloretti waar de zijwielen al vanaf zijn, maar mijn jongste wil daar ook heel graag op. Vind het zo zonde alleen om 2 dezelfde fietsjes te kopen.

2 likes

Puky op marktplaats

3 likes

Heeft iemand wel eens luiers van de Aldi of Lidl geprobeerd?

Wij hadden wel eens de luiers van lidl, vond ik helemaal prima. Maar ik was verder ook helemaal niet gehecht aan een bepaald merk. Altijd AH/kruidvat/trekpleister/lidl door elkaar gebruikt.

1 like

Mijn zoontje is echt obsessed met auto’s dus ik zocht nog een tv programma wat niet te hysterisch is. Ik vond dus vanochtend op Netflix Toet Toet Cory Carson, echt een hit hier! Vind het ook echt leuk vormgegeven. Tipje dus!

Misschien vindt hij Vuilniswagen ook wel leuk (later)!

7 likes

Ja Lidl, prima!

3 likes

Ik zoek een treintje met batterij (of liefst accu haha) voor op een houten rails.
We hebben die van IKEA, maar ongeacht type batterij is die echt snel leeg en komt amper de heuvel op na een paar keer.
Daarnaast blijft ie eeuwig aan staan :sweat_smile:, dus soms rijdt ie de rails af en staat vervolgens aan achter het gordijn en gaat daar langzaam leeg.
Dat vind ik zo ideaal aan de duplo trein, die gaat na x minuten gewoon uit. Dus die batterij loopt veel minder snel leeg…

Misschien heeft iemand een ideale tip haha

Wij hebben er eentje van Brio met accu. Die kan op de Ikea rails.

1 like

Vuilniswagen is idd heel leuk, en mijn zoontje keek ook wel eens Helden van de stad (op YouTube). Dat is ook vrij gemoedelijk en niet-hysterisch.

2 likes

Ik vind het Ikea treintje een stuk krachtiger dan het officiƫle Brio treintje, dus het is denk ik uitproberen @Fishing

1 like

Bekijk BRIO Smart Tech Sound Record & Play-locomotief - Trein voor 3+ jaar - 33971 op: https://www.bol.com/nl/p/brio-smart-tech-sound-record-play-locomotief-trein-voor-3-jaar-33971/9300000001733658?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Deze. We hebben een hele collectie met verschillende merken maar deze wordt altijd als eerste opgezocht door mijn twee treinlovers. Gaat al ruimt 2 jaar mee en wordt intensief gebruikt. Nog geen problemen met frustratie in gebruik en accu gaat lang mee. Is gewoon op te laden met usb.
En het leukste is dat ze nu eigen stem kunnen opnemen en dus dingen kunnen omroepen.

1 like

Wij hebben ook een collectie maar bij ons is zo’n rood locomotiefje van Hape het populairst. Gaat langer mee dan die van brio maar herken het batterij probleem helemaal helaas.

2 likes

Welk berenpakje voor newborns is fijn qua rekbaarheid om aan te doen? Er staat genoeg op Vinted van Prenatal, maar mijn ervaring met sommige truitjes van Prenatal is dat de mouwtjes zo stug zijn en niet makkelijk uit te rekken zeg maar.

2 likes

Ik vind kleren van Prenatal allemaal stug en klein vallen eigenlijk. Zeeman heeft ook berenpakjes, die vond ik wel fijn.

3 likes

Nee die berenpakjes van Prenatal zijn inderdaad vrij stug, zou daarbij aanraden minstens een maat groter te kopen.

1 like

Hoe en hoe vaak wassen jullie speelgoed? Wij hebben allemaal van die knuffeldingen, Freddy de vuurvlieg enz en daar staat ā€œsurface clean onlyā€ op maar dat ding is echt ondergekwijld en gekotst dus surface clean is denk ik niet genoeg. Kan dat echt niet in de wasmachine?

2 likes

Op de opvang gooide we alles met stof in de wasmachine. Werd niet altijd mooier van, maar dat komt ook omdat het vaak gewassen werd.

Thuis zou ik dingen als Freddie in een waszakje doen en dan wel op 40 graden of anders op de hand.

2 likes

Doe het in een waszak of in een dichtgeknoopte kussensloop en dan op een fijn wasprogramma. Mocht het echt heel vies zijn dan gewoon op een 30 graden wasprogramma. Komt hier altijd prima uit en fijn om stoffen speelgoed weer fris te hebben. Doe ook grotere knuffels gewoon in de was.

1 like

Die van prenatal zou ik idd niet kopen. Ik heb een maat te groot voor mn zoontje en krijg hem er al amper in gewurmdšŸ˜‚ als ie m aan heeft is het net een zeester.

2 likes