Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wij hebben ook een collectie maar bij ons is zo’n rood locomotiefje van Hape het populairst. Gaat langer mee dan die van brio maar herken het batterij probleem helemaal helaas.

2 likes

Welk berenpakje voor newborns is fijn qua rekbaarheid om aan te doen? Er staat genoeg op Vinted van Prenatal, maar mijn ervaring met sommige truitjes van Prenatal is dat de mouwtjes zo stug zijn en niet makkelijk uit te rekken zeg maar.

2 likes

Ik vind kleren van Prenatal allemaal stug en klein vallen eigenlijk. Zeeman heeft ook berenpakjes, die vond ik wel fijn.

3 likes

Nee die berenpakjes van Prenatal zijn inderdaad vrij stug, zou daarbij aanraden minstens een maat groter te kopen.

1 like

Hoe en hoe vaak wassen jullie speelgoed? Wij hebben allemaal van die knuffeldingen, Freddy de vuurvlieg enz en daar staat “surface clean only” op maar dat ding is echt ondergekwijld en gekotst dus surface clean is denk ik niet genoeg. Kan dat echt niet in de wasmachine?

2 likes

Op de opvang gooide we alles met stof in de wasmachine. Werd niet altijd mooier van, maar dat komt ook omdat het vaak gewassen werd.

Thuis zou ik dingen als Freddie in een waszakje doen en dan wel op 40 graden of anders op de hand.

2 likes

Doe het in een waszak of in een dichtgeknoopte kussensloop en dan op een fijn wasprogramma. Mocht het echt heel vies zijn dan gewoon op een 30 graden wasprogramma. Komt hier altijd prima uit en fijn om stoffen speelgoed weer fris te hebben. Doe ook grotere knuffels gewoon in de was.

1 like

Die van prenatal zou ik idd niet kopen. Ik heb een maat te groot voor mn zoontje en krijg hem er al amper in gewurmd😂 als ie m aan heeft is het net een zeester.

2 likes

iemand een tip voor goed zwangerschapskussen? heb nu die van snooz op het oog, maar er zijn zoveel opties…

Begin er niet aan :sweat_smile: Mijn kind is inmiddels 5, en ik slaap nog steeds met dat kussen, kan echt niet meer zonder.

Nee maar grapje, het is echt wel een heerlijk ding! Ik heb er 1 van Doomoo, volgens mij is dat hetzelfde als Snoozz maar dan goedkoper. In ieder geval met van die microparel/piepschuimvulling.

2 likes

Vorig jaar hadden we er eentje van h&m en die vond ik fijn en wat ruimer vallen.

Ik had deze in U vorm, vond hem erg fijn! Nu bijna zin om hem weer uit de kast te halen als niet zwangere😅

https://www.bol.com/nl/nl/p/ella-zwangerschapskussen-xxl-u-vorm-voedingskussen-zijslaapkussen-lichaamskussen-body-pillow-afneembare-minky-fleece-hoes-140x80cm-grijs/9200000130211867/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

3 likes

Ik vind die van Doomoo ook heel fijn! Vooral de vulling daarvan. Heb ook zo’n goedkopere van de Prenatal ofzo maar die watten vulling gaat dan uit elkaar waardoor er op het gedeelte waar je been ligt geen vulling meer zit. Dus dan bestaat je voedingskussen ineens uit twee delen. Die van Doomoo heeft idd van die kleine balletjes als vulling en dat werkt echt top en kun je goed vormen.
Ik slaap er nu na de zwangerschap ook nog steeds mee, kan niet meer zonder :sweat_smile:

1 like

Quax heeft een goede ook met van die parels.

1 like

Oh dat heb ik met die van Doomoo ook, heb altijd het idee gehad dat er te weinig bolletjes in zaten ofzo

1 like

Ik heb die van snoozzz en via vinted nog een extra erbij gekocht voor echt een paar euro met een hele versleten hoes. Die gebruik ik alleen voor de vulling om die andere nu na een paar jaar bij te vullen

2 likes

Ja ik las op een blog dat zo’n grote u vorm minder goed was voor je algehele lijf omdat je lichaam dan minder kan draaien 's nachts?

Mijn kleuter van 4 heeft weer eens een enorme hoestbui. Dat duurt vaak maar 2/3 dagen maar is wel een hele diepe hoest. Morgen ga ik de huisarts bellen (want dit heeft ze vaker en ze heeft er zo’n last van) maar ik heb nu een newborn in huis en vind het zó eng. Ze snapt dat ze afstand van de baby moet bewaren en baby krijgt over 2/3 week het RS prikje, maar brrrrr. Tel daar hormonen, slaaptekort en kraamtranen bij en ik ben een wrak… iemand bemoedigende woorden?

1 like

Zou me hier persoonlijk niet druk om maken. Draaien in bed met een zwangere buik is toch sowieso niet te doen? :smiling_face_with_tear:

3 likes

Rs prikje krijgen ze toch met twee weken oud? Tot die tijd heeft de baby nog anti stoffen uit het bloed van de moeder.