Ja dat is echt een favoriete plek van mijn zoontje. Ze zjjn daar op het strand ook vaak met vliegers en wakeboarden etc. Zorgt altijd weer voor vermaak.
En het stomme is dat je (in mijn geval) ook zo snel vergeet hoe die dingen nou gegaan zijn. Mijn jongste is 1,5 en ik heb eigenlijk al geen idee meer hoe we van 24/7 aan elkaar geplakt naar in de avond in de co-sleeper, naar avondflessen eraf en op een gegeven moment volledig in eigen bed slapen zijn gegaan. Net zoals het opbouwen met eten en afbouwen met flessen. Ik heb mezelf zo vaak afgevraagd hoe dat moest, maar uiteindelijk is dat redelijk vanzelf gegaan. Nu denk ik het weer met het zindelijk worden van de oudste en vraag ik me af hoe we dat voor elkaar moeten krijgen, terwijl ik hopelijk over een paar maanden er dan toch weer op terugkijk met een gevoel dat het goedgekomen is.
Wij hebben die zindelijkheid net gehad en in het moment dacht ik echt âdit gaat NOOIT goedkomenâ. En nu achteraf vraag ik me af waarom ik me er zo ontzettend druk om maakte.
Apart hoe dat werkt.
Bedankt ook @lightbox @Sia @Huismus @Vloeistof ! Hij had niet druk gespeeld oid, ik denk dat de lunch niet lekker was gevallen en toen dat eruit was het ook weer klaar was. Gisteravond gewoon gegeten, goed geslapen en vanmorgen naar peuterspeelzaal laten gaan, alles goed gekomen
Same! Ik maakte me al helemaal druk over de basisschool en hoe dat zou moeten omdat hij nog niet zindelijk was en uiteindelijk is het redelijk vanzelf gegaan.
Zelfde met lopen, slapen in eigen bed, inslapen etc. Bizar hoe je brein werkt
Ik wil schoenen kopen voor mijn zoon die net loopt. Maar ik vind het aanbod in schoenenzaken tegenwoordig zo schraal?
Er zat eerst hier in de buurt een goede zaak, maar die is inmiddels weg Hadden toen goede schoentjes van Naturino.
Weet iemand een goede (kinder)schoenenwinkel in de driehoek Rotterdam - Westland - Delft?
Vind je shoesme wat? Anders isshoe in Rotterdam
Ah top! Dit was echt allebei precies wat ik zocht. Isshoe lijkt ook nog wat keuze te hebben in de kleine maatjes Dankjewel!
Wij zijn dit vandaag begonnen aan de big little feelings methode voor zindelijkheid (blote kont loop weekend). Blijkt kind al zindelijk? alles heeft ze gewoon de hele dag zelfstandig op het potje gedaan. Dus dat kan ook nog bizar meevallen
Zelfde met de speen laatst. Ik zag er méga tegenop, kind heeft er 5x om gevraagd en dat was het haha. Bizar hoe makkelijk sommige dingen gaan, terwijl andere dingen dan weer écht een onverwachtse struggle zijn.
Deze vraag had ik ook kunnen stellen voor mân dochter. Ze is nu 4 weken en ik heb echt struggles met bedtijd/wel of geen routine/waar slapen en hoe laat etc.
De avonden slaapt ze meestal niet, maar pas rond 22-23u na een goeie voeding. Maar er is dit moment nog geen pijl op te trekken helaas.
Klinkt heel normaal, die avonden zo, en herkenbaar. En zo lang je doet waar jij je zelf goed bij voelt en je ziet/voelt dat je baby oke en tevreden is, doe je het goed
Wij hielde hem in het begin beneden tot we zelf naar bed gingen. Hij sliep dan vaak op ons of in de box. Kreeg dan een voeding als ikzelf naar bed ging, rond 22.00 uur (ook als er dan niet precies 3 uur tussen zat) en legde hem dan naast me in de cosleeper. Toen we merkten dat hij s avonds steeds meer wakker bleef en beneden niet goed meer sliep, dat was al na een paar weken, zijn we hem rond 8 uur in de cosleeper gaan leggen. Ik maakte hem dan rond 22.00 uur wakker voor een voeding en verschoning als ik zelf ging slapen. Uiteindelijk creerden we zo vanzelf een ritme
Hier ook bij slaaptraining hetzelfde. Dochter is 1.5 en viel niet zelfstandig in slaap, zaten meestal een halfuur naast haar bedje die in onze kamer stond, en meerdere keren midden in de nacht ook. Vaak wel 2/3 keer wakker waarbij ze dan ons naast haar bedje ook nodig hadâŠ
Nu na 5 nachten, waarvan maar twee nachten echt lang huilen, valt ze in haar eigen kamertje na 5 minuten jammeren gewoon in slaap en slaapt de hele nacht door! Denk nu echt, dit hadden we veeel eerder kunnen doen, maar dat is achteraf natuurlijk.
Volgende stap is ook het speentje niet meer gebruiken tijdens slaapjes. Hoe ben jij gestopt? Gewoon cold turkey of afgebouwd?
Same, wij zijn ook net begonnen met slaaptraining voor onze zoon van 2,5 jaar. Daarvoor nooit problemen mee gehad waardoor ik twijfelde over slaaptraining. Maar het had serieus na 1 nacht al effect en het naar boven gaan is al zoveel minder strijd. Zo fijn.
Maarrrr de speen daarentegen heeft hier wel 1,5 week geduurd en is denk ik ook de aanleiding van het slaapprobleem (niet zelfstandig meer in slaap kunnen vallen bij op bed gaan/wakker worden) wat ontstond maar goed volgens mij in ons kind hierin uitzondering én is 2,5 jaar ook niet de ideale leeftijd om met de speen te stoppen (schijnt?)
Cold turkey. Paar keer benoemd tijdens vakantie dat het na de vakantie klaar was met de speen en toen gewoon een avond niet gegeven (ze had hem alleen tijdens het slapen). Als ze er om vroeg eenvoudigweg zeggen dat we niet meer met het speentje slapen nu, dat dat klaar is. Officieel zouden we hem aan een baby in de buurt geven als kraamcadeau, maar dat is er nog niet eens van gekomen. Ik zou het de volgende keer alleen niet koppelen aan terugkomen van vakantie, want dat was heftig genoeg qua weer wennen thuis.
âSlaaptrainingâ gaat hier ook wel nodig zijn binnenkort voor baby 2 denk ik. Wat ontzettend fijn dat jullie na 1,5 jaar zoân verbetering hebben!
Maar anderhalve week is toch alsnog heel kort?
Afgaande op de verhalen hier, viel het me tegen en vooral dus daarna niet meer zelfstandig in slaap kunnen vallen was nogal een ding (en daarom dus slaaptraining nu).
Cold turkey stoppen. âGewoonâ de knoop doorhakken en doen. Ik heb ook alle spenen weggegooid en geen reserve achter de hand want speen moest gewoon klaar zijn. Ging veel beter dan gedacht, wel een beetje jammeren op avond 1 maar dat was heel snel klaar. Ik had mn kind een belachelijk grote knuffel van de Hema gegeven als â stoppen met de speenâ cadeau (jaar zus had m al en ze jatte m steeds) en ze was zo blij met deze nieuwe vriend in bed dat ze het al snel wel best vond
Hoe doen jullie het met duimers? Ben bang voor gebits/kaakvervorming (heb ik zelf door duimen).