Ja dat er geen ritme in de dutjes en voedingen zit is echt heel normaal. Sommige mensen kiezen ervoor om hun baby in een ritme te âduwenâ maar ik ben daar persoonlijk ook echt geen fan van en vind het belangrijker om gewoon op de behoeftes van mijn baby af te gaan. Mijn baby is nu 8 weken. Ik houd wel de wakkertijden overdag in de gaten, na een uurtje/75 minuten zie ik mijn baby ook moe worden dus dan ga ik een slaapje âaanmoedigenâ (in bed, of draagzak, of kinderwagen, of op mij).
En wat de nacht betreft begin ik nu te merken dat zij daar rond 21:30/22:00 aan begint (en ik las ook dat dat voor veel babyâs rond die leeftijd geldt), ze gaat dan veel langer en dieper slapen, dus ik ga ook rond die tijd met haar naar boven. Ze slaapt in de cosleeper dus ik ga dan zelf ook gewoon naar bed.
Ik zou je baby dus ook gewoon rond 21:30/22:00 (of een ander vast tijdstip wat voor jou fijn is) boven in bedje leggen. Misschien wordt hij/zij dan wel na een uurtje weer wakker maar dat zie je dan wel toch? Ik doe overigens nu ook nog niet een heel bed ritueel, dat komt over een maand of 2 maanden ofzo wel.