Je kan extra vulling etvoor kopen
Ik wilde hem nu alvast gaan gebruikenš ben pas op de helft haha
Waar bewaren jullie stiften en potloden in?
Ik zit nu aan zoiets te denken, maar ben nog niet volledig overtuigd. Ik wil het liefst alles in 1x kunnen pakken uit de kast (stiften en potloden) en gemakkelijk kunnen etaleren voor gebruik.
Ik zat ook te denken aan van die houten bekertjes zoals ze op de opvang hebben, maar dan zit ik nog steeds met allemaal losse bakjes. En kind wil altijd en potloden, en stiften, en stempelstiften, en dikke potloden. En daarin geef ik haar geen ongelijk ![]()
Ik heb zelf zoān bakje (klein model) op mān bureau voor pennen enz en ik vind het heel handig, en het lijkt me een slimme oplossing voor al dat knutselspul!
Haha wij hebben dit bakje voor haarelastiekjes, speldjes etc.
Voor mijn knutsel-obsessed kinderen zou dit te klein zijn voor stiften. Maar we hebben ook zoveel stiften: Gewone stiften, toverstiften, tweezijdige stiften, brush tip stiften etc.
We hebben nu zoān kartonnen kleine koffertje waar alles maar in ligt. Niet dat ik dat aanraad maar dit is hoe het bij ons is.
Deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/glis-bak-met-deksel-transparant-00283103/
Vind 'm super handig. Ik bewaar het kleurboek en schetsboek er bovenop en stop er ook een paar losse stickervellen bij, dan pak ik altijd alles in ƩƩn keer.
De bak die jij post hebben we ook maar vind ik onhandig omdat het niet stapelt.
Heeft iemand ervaring met dit specifieke zindelijkheidsprobleem:
Zoontje is zindelijk voor plas maar bij poepen hebben we het volgende probleem:
Hij verstopt zich onder tafel of achter het gordijn om het te doen. Hij doet het dan in zān broek of op de grond of in zān luier dat maakt hem niet uit. Maar hij is soms best lang bezig met zich verstoppen of er staan nog andere dingen onder tafel die hij eerst wegsleept. Dus hij heeft prima tijd om die energie te besteden aan naar de wc of potje lopen.
Als ik met hem praat en vraag waar hij het moet doen zegt ie ook altijd dat ie naar de wc moet om te poepen dus hij weet het wel.
Wat moeten we hier nou mee?! Snapt hij het nou wel of toch niet?
Ik vind het Ʃcht moeilijk om niet boos te worden omdat het voor hem dus wel echt een bewuste handeling is om zich te verstoppen. Potje op zijn verstopplekje zetten hebben we geprobeerd en we vragen ook af en toe of hij naar de wc moet maar hij zegt altijd nee. En hij weet ook dat hij een chocola krijgt als het lukt en daar heeft ie het ook over alleen het lukt gewoon voor geen meter. maar wil ook niet telkens terug switchen naar luier want dan wordt het al helemaal verwarrend voor hem.
Ik zou als tussenoplossing een luier aanbieden voor alleen het poepen. Zodat hij het iig niet op de grond of in de broek doet. Poepen op de wc kan echt een ding zijn (angst ervoor) ondanks dat ze het wel snappen. Zou ook zeker niet boos worden. Tenminste zo hebben we het bij onze dochter gedaan destijds. Ze gaf dan aan dat ze moest poepen en kreeg een luier en daarna weer af. En na 3 maand oid ging ze op de wc poepen. Wij hebben dat niet proberen te forceren. Maar mijn dochter hield het anders echt op (dagen). Met veel buikpijn en verstopping als gevolg.
Ik heb een grote kuggis bak van IKEA, met daarop deze ādekselā:
Ja maar hij geeft het dus niet aan. Dan is het alternatief dus hele dag (of ochtend want hij heeft een vast moment) met luier lopen. Het is ook niet de luier want hij doet het net zo lief in zn broek of op de grond. Hij houdt niet op.
Ja die Glis bak hebben wij ook! Daar zitten de stiften enzo nu in. Maar ik zit telkens met die kleine vakjes die ik dan maar weer met iets anders opvul, maar dat zorg alleen maar voor meer onhandigheid. Als ze deze zouden hebben met 4 gelijke lange vakken zou het echt perfect zijn.
We hebben ook eigenlijk teveel stiften en potloden om in 1 zoān bak (de 2 lange vakken) te passen
, dus nu hebben we ook een 2e Glis bak⦠waardoor de efficiëntie helemaal weg is ![]()
Als we zagen dat ze zo klaar ging zitten om te poepen dan namen (sleepten) we ons kind mee naar de wc. Twee krukjes op elkaar zodat ze daar ook de hurkhouding aan kon nemen en idd ook chocolade erna ![]()
Voor de mensen die nog een autostoel zoeken, ik ben ze nog nooit goedkoper dan dit tegengekomen
Klopt, dankjewel. Door alle chaos in mn hoofd gister had ik daar niet zelf aan gedacht. Gelukkig kon kleuter vanochtend direct bij de huisarts terecht (want zowel de assistente als de huisarts zelf snapte heel goed dat ik een heftig hoestend kind met een pasgeboren baby heel spannend vind). Die kon zo niet met zekerheid te zeggen wat het is, maar het vermoeden is een lichte vorm van astma. Ze krijgt vandaag/morgen een pufje. De kans dat het een virus is is klein. Dit proberen en dan over 2 weken kijken hoe dat gegaan is, en anders kijken we dan verder.
Goeie van die 2 krukjes. Ik vind (bijna) alle kinderopstapjes voor de wc ook zo laag! Wij hebben deze, daarmee kan ze ook haar voeten neerzetten als ze op de wc zit. Lijkt mij zelf ook niet fijn om te poepen met bungelende benen.
Sowieso een krukje gebruiken, plassen met bungelende benen is ook niet fijn.
Maar ik zette er nog een doosje bovenop zodat de knieƫn hoger dan de billen zaten en het in feite net zo hurken was als op de grond. Zoals een poepkrukje voor volwassenen ![]()
Ja wij hebben m ook voor plassen hoor!
Doosje erop vind ik heel slim. Verhaal van @Yzile klinkt wel alsof het missch daar aan zou kunnen liggen.
Tip voor iedereen die net als ik fan is van de theatershows van Meneer Monster: in de kerstvakantie spelen ze weer De Winter Gruffalo. Ik heb kaartjes gekocht voor Utrecht.
Heeft iemand tips om je peuter 's ochtends wat langer in bed/in de eigen kamer te houden? Ze rent 's ochtends gelijk naar ons en blijft dan ook nog wel even rustig liggen maar wij worden er wel wakker van en met een baby op komst vind ik dat ook niet ideaal.
Ze heeft een slaaptrainwekker die ze gewoon onder haar arm meeneemt om in ons bed te gaan wachten tot die groen is
Omkopen met stickerkaarten is ook nog niet effectief geweest. Het enige dat werkt is haar met een ipad terug sturen, dat vind ik prima voor een keertje in het weekend maar niet voor elke dag.
Mag je ook afraders delen? ![]()
Plopsaland Coevorden. Wat een deceptie.
We zitten momenteel in Huttenheugte, wat er naast ligt dus dat kwam mooi uit. Entree van Plopsaland is op dit moment gratis maar je betaald per mechanische attractie. Er zijn geloof ik 12 attracties gratis. Je kan ook bandjes kopen voor ā¬20 oid en dan onbeperkt in alle attracties.
Normaal is een entree kaartje ā¬28.
In ieder geval, wat een deceptie ![]()
We waren daar vanochtend en zijn letterlijk na 20 minuten weg gegaan. Het is een loods gebouwd op een parkeerplaats denk ik. Vrijwel overal liggen klinkers/harde stenen, terwijl het heel erg gericht is op de kleinste kinderen.
Je hebt 5 verschillende soorten draaimolens, een achtbaan en een āvrije valā als mechanische attractie. Thatās it.
Ons kind van 2 heeft in de bumba speeltuin gespeeld (die wel een zachte vloer had) en met de K3 lichtjes vloer. Het was gewoon echt totaal niet boeiend. Ontzettend klein en donker zodat je de lampjes van de draaimolens beter zag.
Je kon met kabouter Plop op de foto dus dat hebben we gedaan en we zijn na zoān 20 minuten weer weg gegaan ![]()
Ik had opzich wel hoge verwachtingen. Misschien niet heel realistisch. Het zag er qua aankleding wel heel mooi uit. Ik was allang blij dat we er gratis waren want als we anders al bijna ā¬90 voor alleen de entree kwijt waren was ik pas echt teleurgesteld ![]()