Ik heb magnatiles, action en Kruidvat, Allemaal hetzelfde. Ik vermoed wel dat er merken bestaan die “beter” zijn, maar mijn kind kan hier prima huisjes en torens mee bouwen!
Deze heb ik ook, Magnaminds is echt een fijn merk vind ik. Veel tegels en diverse set aan vormen
Mijn dochter wordt nu 's nachts wakker en voelt dan koud aan, haar kamertje is ook niet heel warm. Ze slaapt in een romper, pyjama van katoen en dan een tog 3.0 hema slaapzak. Ik zit te kijken naar dunnere maar wel wollen pyjamas zoals deze van joha
maar zie ook dikkere pakken zoals deze van engel natur.
ben wel bang dat ze veel zal uitglijden bij deze vanwege de voetjes.
wat zouden jullie aanraden?
Bij die pyjama met voetjes kun je misschien sokjes met antislip erover heen aantrekken.
Hier slaapt mijn kind in wollen romper, wollen legging en wollen shirt. En dan Hema slaapzak. Maar heeft het soms ook koud. Dan leg ik er nog een wollen dekentje overheen. Is een dekentje geen optie? Dan hoef je geen nieuwe pyjama’s te kopen
Mijn kind heeft het ook vaak koud maar wil absoluut geen deken. Hier heb ik de geniale tip gelezen om er dan nog een hema slaapzak overheen te doen waarvan de mouwen eraf geritst zijn! En in geval van mijn kind binnenstebuiten achterstevoren want anders maakt ie de ritsen open. Dus alles wol en dan dubbele hema slaapzak.
Met voetjes eraan is wel lekker, maar als je baby in verhouding lange benen heeft dan zijn dit soort pakjes al heel snel te klein. Dan beter zonder voetjes en gewoon sokjes erbij aantrekken.
Hierom zou ik dat soort pakjes met voetjes niet meer kopen, ze zaten bijna nooit goed bij mijn kind. Vaak net iets te klein maar te groot is ook niet fijn want je kan de broek niet dubbel slaan.
Hoe koud zijn jullie slaapkamers? Ik heb mijn kind in zo’n puckababy herfst slaapzak gedaan met een romper en kleertjes aan, zonder sokken en die werd in het zweet wakker bij 18 graden. Nu dus een Lodger slaapzak zonder mouwen want ik vind zonder kleren aan erin onhandig met hoe we haar in slaap krijgen / vaak al zo loom is en dan moet alles nog uit.
Overdag 17/18 graden en ‘s nachts 14/15, met het raam open.
Ah ja dat is wel een stuk kouder dus dan snap ik het beter!
Volgensmij zijn die puckababy dingen echt mega warm haha. Ik heb zo een 4 seasons en hij ligt nu in de hele totale slaapzak in alleen een romper + broek en volgensmij is dat voor nu prima. Kamertemperatuur is meestal ongeveer 15/16 graden gemiddeld.
Heeft er iemand misschien de 0-6 maanden slaapgids van Ewelina (liefdevolle slaapcoach) gekocht die hem met mij zou willen delen? Mijn kindje is nu 12 weken en slaapt vooral in de draagdoek en op mij overdag, wat ik overigens prima vind, maar met oog op de kinderopvang en dat ik in januari weer ga werken wil ik ook af en toe oefenen met op bed slapen.
Het is mijn 3e kindje dus ik heb door de jaren heen al zoveel gelezen, maar het lijkt me wel fijn om alles op een rijtje te hebben en om samen met mijn vriend er een aanpak in te hebben. Ben alleen bang dat het veel open deuren dus hoop dat iemand hier hem al heeft en wilt delen haha!!
Wel slapen zonder huilen van The New Sleepcoach.
Baby gaat volgende week 2 ochtenden wennen bij de opvang. En ineens bedenk ik me, om haar op te halen kom ik langs het opvanglokaal van de oudste. Grote kans dat ze ons ziet. Hoe hebben jullie dat gedaan? Misschien ook maar gewoon mee naar huis nemen? Aan de andere kant is het voor de baby wel rustiger in de middag als ze er niet is.
Bij ons zorgden ze de ochtend wennen dat de oudste ons niet zag en in de middag namen we haar mee. Maar anders had de leidster naar de deur gekomen met de baby zodat we de groepen niet op hoefden. Want ja, toen ze ons die middag zag wou ze ook echt mee naar huis.
Ja dacht ik al! Ik ga het maar even overleggen met de juffen maandag.
Hebben jullie een loopstoel voor je kind/baby (gehad)? Wij hebben er 1 op zolder staan, daar heeft de oudste veel in gezeten. Wilde hem nu naar beneden halen voor de jongste (8 maanden nu) maar lees online ineens dat het niet goed zou zijn en wordt afgeraden. Wat deden jullie? De oudste zat er vaak wel even in, maakte haar wat mobieler en ze vond het leuk. Ze was wel laat met lopen.
Zou vooral een uitkomst zijn voor haar als ik s’ ochtends bezig ben met ontbijt en broodtrommel e.d. voor de oudste, om haar even kwijt te kunnen. Nu zit ze vaak om me heen (box of stoel ofzo wil ze niet meer) maar dan hangt ze zo aan m’n been. Denk dat dit haar wat meer vrijheid geeft.
Ik zou het zelf niet doen, om wat je al zegt. Ze raden het niet voor niets af, het is gewoon niet goed voor het lichaam van je baby en de ontwikkeling.
Hier ook niet gedaan vanwege de adviezen. Als alternatief bestaan van die loopkarretjes van bijvoorbeeld Vtech of little dutch. Die werd hier met veel plezier gebruikt vanaf ongeveer 9 maanden en mijn dochter is nu bijna 2 en speelt er nog steeds bijna dagelijks mee.