Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Heeft er iemand misschien de 0-6 maanden slaapgids van Ewelina (liefdevolle slaapcoach) gekocht die hem met mij zou willen delen? Mijn kindje is nu 12 weken en slaapt vooral in de draagdoek en op mij overdag, wat ik overigens prima vind, maar met oog op de kinderopvang en dat ik in januari weer ga werken wil ik ook af en toe oefenen met op bed slapen.

Het is mijn 3e kindje dus ik heb door de jaren heen al zoveel gelezen, maar het lijkt me wel fijn om alles op een rijtje te hebben en om samen met mijn vriend er een aanpak in te hebben. Ben alleen bang dat het veel open deuren dus hoop dat iemand hier hem al heeft en wilt delen haha!!

1 like

Wel slapen zonder huilen van The New Sleepcoach.

Baby gaat volgende week 2 ochtenden wennen bij de opvang. En ineens bedenk ik me, om haar op te halen kom ik langs het opvanglokaal van de oudste. Grote kans dat ze ons ziet. Hoe hebben jullie dat gedaan? Misschien ook maar gewoon mee naar huis nemen? Aan de andere kant is het voor de baby wel rustiger in de middag als ze er niet is.

2 likes

Bij ons zorgden ze de ochtend wennen dat de oudste ons niet zag en in de middag namen we haar mee. Maar anders had de leidster naar de deur gekomen met de baby zodat we de groepen niet op hoefden. Want ja, toen ze ons die middag zag wou ze ook echt mee naar huis.

1 like

Ja dacht ik al! Ik ga het maar even overleggen met de juffen maandag.

Hebben jullie een loopstoel voor je kind/baby (gehad)? Wij hebben er 1 op zolder staan, daar heeft de oudste veel in gezeten. Wilde hem nu naar beneden halen voor de jongste (8 maanden nu) maar lees online ineens dat het niet goed zou zijn en wordt afgeraden. Wat deden jullie? De oudste zat er vaak wel even in, maakte haar wat mobieler en ze vond het leuk. Ze was wel laat met lopen.
Zou vooral een uitkomst zijn voor haar als ik s’ ochtends bezig ben met ontbijt en broodtrommel e.d. voor de oudste, om haar even kwijt te kunnen. Nu zit ze vaak om me heen (box of stoel ofzo wil ze niet meer) maar dan hangt ze zo aan m’n been. Denk dat dit haar wat meer vrijheid geeft.

Ik zou het zelf niet doen, om wat je al zegt. Ze raden het niet voor niets af, het is gewoon niet goed voor het lichaam van je baby en de ontwikkeling.

11 likes

Hier ook niet gedaan vanwege de adviezen. Als alternatief bestaan van die loopkarretjes van bijvoorbeeld Vtech of little dutch. Die werd hier met veel plezier gebruikt vanaf ongeveer 9 maanden en mijn dochter is nu bijna 2 en speelt er nog steeds bijna dagelijks mee.

3 likes

Ja, die hebben we ook nog idd. Maar daar is ze nu nog net iets te klein voor denk ik. Maar dan dus beter even wachten

5 likes

Als het maar 30 minuutjes per dag is (ik weet niet hoe veel tijd je nodig hebt in de ochtend), is het dan nog steeds zo slecht?

Ik wil onze baby voor Sinterklaas graag een leuk schaaltje en/of bordje geven voor hapjes, van goed/verantwoord materiaal. Bij veel kunststof materialen vind ik dat er altijd zo’n typische vaatwassersmaak aan komt te zitten, dat merkte ik bij mijn oudste altijd als ik dan een hapje van zijn bord nam :sweat_smile: Heeft iemand een tip voor een fijn merk?

1 like

Om deze reden wassen wij de bordjes van de kinderen altijd met de hand af.

2 likes

Wij hebben deze pas gekocht omdat ik ook geen kunststof wilde, werkt tot nu toe top! https://www.amazon.nl/dp/B0F82QCQ9D/ref=sspa_dk_detail_1?psc=1&pd_rd_i=B0F82QCQ9D&pd_rd_w=MhgWU&content-id=amzn1.sym.2ecceb92-891b-4f6a-8f2e-861d1c3c6df9&pf_rd_p=2ecceb92-891b-4f6a-8f2e-861d1c3c6df9&pf_rd_r=ECZ9R80GPQDNC07AW64V&pd_rd_wg=gUDCq&pd_rd_r=d7b0a1a2-9aba-474e-8029-e19afe281691&aref=ZyFuBDygq2&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9kZXRhaWw

1 like

Oh dat ziet er wel goed en handig uit inderdaad!

1 like

Dat is natuurlijk ook de meest logische oplossing :sweat_smile: en vaak vind ik dat prima hoor. Maar soms ben ik gewoon even druk of lui en wil ik alles in de vaatwasser kunnen gooien.

1 like

Bij de eerste hadden we inderdaad ook plastic, bij de tweede gewoon ‘volwassen’ bordjes die in de vaatwasser konden. Die heb je ook met leuke printjes, bij de Hema bijvoorbeeld met Nijntje of dino/ruimtevaartthema.

4 likes

Ik stuur even een pb!

Ik heb dit gedaan, heel pakket gemaakt met mijn kinderen, best veel tijd ingestoken. En nu stuurt de ontvanger dat ze het niet op kan/gaat halen en het retour stuurt.

Kassabonnen heb ik natuurlijk al weggegooid :pensive:

O nah wat zuur. Misschien is er een hele goede reden dat ze het niet kunnen ophalen, maar het voelt toch wel heel wrang.
Ik zou dit wel bij de stichting aangeven.

Ik heb inmiddels reactie van ons gezin en ze zijn er super blij mee :heart: Nog niets uitgepakt natuurlijk, maar ik kreeg al een bedankje vooraf. Mega lief.

Huh wat raar en ondankbaar?

3 likes