Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Hema heeft deze stiften ook. Mijn dochter van bijna 3 vindt het volgens mij niet heel leuk, ze pakt het in ieder geval niet uit zichzelf en als ik alleen dit geef zet ze een paar stippen en wil ze het vervolgens als stift gebruiken of vraagt ze om stiften. Omdat de vloeistof best dun is vind ik het ook sneller troep geven dan drogere stiften. En de dop krijgt ze er niet goed op en af. Djeco heeft ook een knutselset met volgens mij 2 van deze kleuren en kleurplaten erbij die je dan met stipjes kan vullen, dat ziet er wel geinig uit.

2 likes

Wellicht help ik hier iemand mee, ik was echt al weken op zoek naar chille broeken. Heb ze nu van Most Wanted gekocht, die Julie pants. Heb normaal broekmaat M en nu L gekocht en denk serieus dat ik die tot en met het einde van mijn zwangerschap aan kan. Er zit mega mega veel elastiek boven en zit super comfy. Enige rare is dat ik 1.70 ben en lengtemaat petite nodig heb, de broeken zijn 35 euro dus verwacht geen ‘luxe’ broek maar dit is echt gewoon top. Wellicht heeft iemand hier iets aan want ik was echt hopeloos aan het zoeken :tipping_hand_woman:

3 likes

Zit er ook stretch in de stof bij de benen? Of alleen bij de buik?

1 like

Deze tip komt op het goede moment! Ik twijfel alleen of ik wel een maat groter moet kopen en of alles dan niet veel te wijd wordt? Ik heb een vrij bescheiden buik en ik heb nog maar week of 9/10 te gaan…

1 like

Er zit beetje stretch bij de benen maar de fit is sowieso best losjes, mijn benen zijn wat breder en het zit helemaal prima.

1 like

Hmm, mocht je vlakbij Rotterdam wonen kan je het daar passen & anders gewoon 2 maten bestellen? Ik heb liever dat mijn broek iets te los zit dan te strak zeker nu

1 like

Iemand die me advies kan geven? Dochter van net 3 is al een sinds voor de zomer zindelijk, ook 's nachts, maar sinds een paar weken is heeft ze 's nachts toch weer een nat bed. Er speelt veel in haar leventje, ze wordt grote zus en is gestart op een nieuwe groep op de opvang, maar het wordt voor ons wel irritant nu. Zouden we (tijdelijk) terug kunnen gaan naar een luier in de nacht?

Ja zou ik wel doen, waarom niet? Even weer rust voor iedereen tijdens deze drukte. Ik zou wel een luierbroekje doen en het geen luier noemen maar een nachtbroekje oid

4 likes

Ik dacht ook; nee niet weer een luier ‘s nachts, want dan went ze daar weer aan. Maar we waren 5 van de 7 nachten een bed verschonen echt zat, zaten ook met een new born. En sindsdien heeft ze dus weer een luierbroekje om, die eigenlijk 90% van de tijd droog is. Dus net voor die ene keer, vind ik het wel makkelijk voor nu, en denk dat we over een paar weken (of half jaar, als ze gewend is op school) m weer weglaten!

2 likes

Ongevraagde tip voor wie oefenbroekjes van Bambino Mio overweegt:

Koop de doorgestikte (helemaal top!) en niet die oudere variant zonder stiksel bij de vulling (helemaal ruk en na 2x wassen al helemaal verschoven en geklont). Nog wel bruikbaar maar het zit meteen niet meer zo mooi/comfortabel.

5 likes

En met haar naar de wc gaan laat op de avond? Dus voordat jij gaat slapen haar even wakker maken en laten plassen.

1 like

Wij hebben dit destijds ook gedaan, kind naar bed brengen en als wij later dan naar bed gingen even wakker maken voor een plasje. Kind sliep dan zo weer verder. Maar kan me voorstellen dat dit niet bij iedereen zo werkt, wel het proberen waard mijn inziens. Op een gegeven moment was wakker maken niet meer nodig en nooit meer ongelukjes.

Heeft iemand misschien een tip? Mijn kind heeft langer haar, maar het gaat aan de achterkant helemaal kapot (gespleten, beschadigd) door het slapen en woelen in bed :weary:

Een satijnen kussensloop zodat de wrijving minder wordt?

1 like

Hier slaapt ze altijd met een knot bovenop haar hoofd. Daardoor amper klitten.

1 like

Is zo’n Little People boerderij leuk voor een kind dat 2 wordt? Zo’n Vtech zoefzoef boerderij wordt alleen maar uit elkaar gehaald :joy:

2 likes

Hier vindt ze little People heel leuk! Moet wel zeggen dat ze er met 3 beter mee speelt dan met 2. Ik leen 'm soms bij de Speelotheek dus we hebben 'm niet in huis.

Ah goed om te horen!
Ik weet van toen mijn nichtje 9 (slik) jaar geleden 3 was het ook heel leuk vond.
Ik lees vooral in recensies/online dat het leuk is vanaf 1 dus was bang dat hij met 2 er al te “groot” voor zou zijn

2 likes

Ik wil een wollen onderlegger voor in de kinderwagen, maar met google zie ik er zo veel, dat ik niet goed weet welke goed is en welke niet. Dus wolliefhebbers, welke raden jullie aan?

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar mij hebben een wollen onderlegger voor een ledikant van Balke. Heel blij mee.
Ze hebben ook onderleggers voor de kinderwagen.

3 likes