Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik ga op advies van een vriendin deze kopen: Pad for baby carriage or travel crib | 100% Merino wool

4 likes

O dan tippen we dezelfde, haha. Want ik zie precies dezelfde baby op dit onderleggertje liggen :stuck_out_tongue:

(maar ik heb het dus nooit in de kinderwagen gehad (want zomerbaby), maar wel voor in bed en love it)

1 like

Misschien is dit een hele domme vraag, maar als jullie met je kinderen een dag (als ze overdag nog slapen) of een nacht weggaan, wat voor tas heb je dan voor ze?
Wij gingen dus vandaag met beide kinderen de hele dag ergens ‘op bezoek’, en dan merk ik dat ik zoals altijd gewoon met 5 of 6 losse tassen de deur uit ga, echt heel onhandig. Ik gebruik altijd voor beide kinderen hun rugzak van de opvang, die is al best ruim. Maar dan gaan er extra kleren, slaapzak, hoeslakentje, knuffel(s) en speen, pyjama, de babyfoon, hydrofieldoeken, dat past dus gewoon niet allemaal. Dus ik dacht ik moet eigenlijk gewoon een soort grote weekendtas of zoiets per kind hebben. Dus als iemand een tip heeft?

2 likes

Luiertas met standaard inhoud plus nog een extra tas met slaapspullen en eventueel wat extra luiers/kleren

2 likes

Laatst waren we een nachtje weg en toen heb ik alles in een grote wasmand gegooid en die achter in de auto gezet en dan de gewone luiertas met dingen die je snel moet kunnen pakken. Ik wil eigenlijk van lovebylilly zo’n mombag want daar past echt je halve huis in volgens mij, maar die tas is zo groot dat ik twijfel of ik er dan niet uit zie als een brugklasser met een te grote Kipling tas.

1 like

Ik heb een rugtas van een babymerk en daar zitten er altijd reservekleren(outfit, romper, pyjama), luiers, medicatie, flesjes, melktoren in. Blijf ik ergens langer dan een nacht dan gaat er een weekendtas mee met dan extra outfits

Wij gebruiken dan mijn sporttas. Gewoon zo’n kleine dufflebag. Vind ik heel fijn werken want kan veel in (slaapzak, knuffels, babyfoon, luiers etc) en lekker grote rits bovenop.
Wij hebben wel maar 1 kind.

Zoiets

Ik doe alleen yoga dus die tas wordt niet heel vies van zweterige sportspullen :sweat_smile: anders zou ik een aparte voor kind kopen.

3 likes

Nou, gewoon een weekendtas dus inderdaad. Of een koffertje als het echt een uitje is. En nu mijn kind een kleuter is past een nachtje logeren gewoon weer in een rugzak gelukkig.

1 like

Een tip voor de mensen die pampers gebruiken; vanaf morgen zijn ze 2+3 gratis bij de plus!

4 likes

Ik pleur alles wat niet in de luiertas zit in zo’n blauwe IKEA tas.

4 likes

Toen mijn kind jonger was gebruikte ik meestal een Ikea tas als we met de auto gingen. Past lekker veel in en hebben wij altijd wel een paar liggen als wasmanden

4 likes

Wij hebben een tweedehands poppenhuis gescoord. Echt leuk. Er zitten ook spulletjes bij, waarvan een deel gekocht een deel zelf gemaakt. Alleen de poppetjes die erbij zitten vind ik zelf niet zo leuk. Beetje play mobiel achtig, maar dan iets groter. Heeft iemand hier nog een leuke tip?

Ik vind zelf die van Goki leuk. Classic van die houten hoofdjes, handjes en voetjes met buigzame ledematen en degelijke kwaliteit, mijn kind speelt nu nog met die van mij haha.

Ga je het poppenhuis ook opknappen of is het al mooi zoals het is? Voor de 3e verjaardag van mijn kind heb ik mijn oude helemaal opnieuw gelakt, behangen, zelfs parketvloertje erin gelegd haha. Was echt zo’n heerlijke vrolijkmakende klus.

5 likes

Goki inderdaad, maar als je even zoekt op amazon en bol.com naar houten poppenhuisfamilies dan vind je veel alternatieven zoals die van Goki. Goki heeft sowieso leuke houten poppenhuisdingen! Ik vind lundby ook leuk, weer heel andere stijl. En ik zag op pinterest veel mensen die dan sylvanian dieren gebruiken ipv mensen poppetjes.

Mijne krijgt er ook een voor haar 3e verjaardag (alles tweedehandsen dan beetje opgeknapt), heeeel benieuwd wat ze ervan vindt.

2 likes

Wij hebben net deze aangeschaft, heel cute:

4 likes

Ik zie dat ze leuke kinderparaplu’s bij de action hebben (op de site), iemand ze recent in de winkel zien liggen?

Ik vind dit echt een aanrader, zeker voor baby’s van deze maanden.

Je kan hem nu als voetenzak in de bak van je kinderwagen doen, volgend jaar is je kind 1 en kan je hem weer gebruiken in de buggy zit. Je kan het bovenste gedeelte (deksel zegmaar) eraf halen en dan doe je hem als onderlegger voor de nacht én je kan hem ook in de maxicosi gebruiken.

We gaan nu het vierde jaar in met deze zak en nog steeds heel blij mee in de koude maanden.

4 likes

Ik twijfel zo erg of we de buggy meenemen op vakantie. We gebruiken hem eigenlijk nooit, als we een stuk lopen en het is te veel dan gaat de jongste (2,5) op de schouders en ik heb een peuter draagzak voor op het vliegveld, dus die gaat ook mee. Maar ik ben zo bang dat we hem ineens gaan missen als we hem niet meehebben. Maar het is ook gedoe want volgens mij gaat ie niet meer gratis mee met het vliegtuig op die leeftijd? En op het vliegveld hebben we ook al die Stokke koffertjes waar ze op zitten.

Naar welk land ga je? En wat ga je vooral doen?

Een buggy mag gewoon gratis mee hoor! In ieder geval bij Transavia en Tui. Heb met 3.5 nog met buggy gevlogen. En laatst toen ze net 4 was met de step, die mocht ook gratis mee. Was echt top!

3 likes