Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Mall culture is nog erger dan in Amerika haha. Maar echt shoppen doen we sowieso niet met ze, eerder even snel naar een winkel.

Ik denk dat je precies zegt wat ik wilde horen haha, dus bedankt. Aan de ene kant voelt het alsof het heel gek is maar mijn peuter wil nooit in de buggy want z’n grote broer doet dat ook niet, dan is die draagzak voor nu voldoende.

Enige reden dat ik hem mee had recent, was omdat ze er nog overdag in slaapt. Verder niet gebruikt, de draagzak wel maar voor hikes zou ik eerder de framedrager dan meenemen (wij stoppen die bij de backpack in de flight bag, met koffers is het wel weer extra bagage). Mocht wel gratis mee in het vliegtuig tot iets van 5-7 jaar.

2 likes

Ja we hebben geen framedrager en hoe ver wij lopen is ook geschikt voor een 4-jarige, dus niks spannends. Je hebt ook veel treetop walks waar je eigenlijk gewoon op een grote steiger loopt dus ook dat is niet spannend. Slapen plannen we vaak tijdens een autorit of thuis (bij m’n schoonouders dus).

Mijn kind van 9 maand slaapt momenteel heel slecht bij de gastouder. Heeft iemand nog tips?

Thuis gaat het wel redelijk goed met dutjes overdag in zn eigen bed en ook als jij om de week bij mn schoonmoeder is slaapt hij daar wel prima in een bedje. Maar bij de gastouder lukt het al een tijdje echt niet. Hij ligt zelfs sinds kort op een aparte kamer maar dat lijkt ook nog niet te werken. Ik ben er natuurlijk niet bij dus weet verder niet hoe het gaat maar als ik haar nog tips kan geven zou dat fijn zijn.

Hij is er verder wel redelijk vrolijk onder maar beter slapen zou voor iedereen fijner zijn natuurlijk. Aan het begin vd avond wordt hij wel sneller moe na zon dag maar langer slapen doet hij dan s nachts niet dus eerder naar bed doen helpt niet.

Is het donker genoeg? White noise? Zelfde slaapzak als thuis?

Welk merk kinderkleding heeft goede truien/hoodies? Op Vinted staat veel Zara natuurlijk, maar die hoodies worden na een paar keer wassen zo kort en vierkant. :frowning:

Misschien gray label of mingo? Zijn wat duurdere merken die wel goede basics hebben.

Arket

3 likes

Arket en Lindex blijven mooi en zijn ook goed en vooreen paar euro op Vinted te vinden.

2 likes

Bobo Choses en Mini Rodini! Ik koop ze wel via vinted of in de sale anders zijn ze veel te duur

1 like

Iemand ervaring met perianale streptokokken (tip google geen foto’s :sweat_smile:) en de behandeling met antibiotica zalf? Onze peuter heeft er zo’n last van, echt heel zielig. Hebben nu 2 weken met schimmelcreme gesmeerd omdat de huisarts dit voorschreef. Dat heeft uiteraard niet geholpen want het blijkt geen schimmel te zijn. Dus nu net gestart met antibiotica en ben benieuwd hoe snel dit aanslaat en de ervaringen ermee

Play up!

Hoe krijgen jullie je kind zover om handschoenen aan te doen? Mijn kind van bijna 2 wil dus absoluut niks van de handschoenen weten. Ik kan ze wel aan forceren, maar dan trekt hij ze binnen no time toch van zijn handen af. Vervolgens zit hij te piepen, want koude handen :sweat_smile:

Mijn kind wil soms ook geen handschoenen aan en dan krijgt ze koude handen en dan wil ze ze toch wel aan… dus misschien even laten voelen dat zonder handschoenen echt niet fijn is met deze temperaturen? En wanten vind mijn kind ook fijner dan handschoenen, die kan ze zelf aan doen.

2 likes

Eerst wanten aan, dan jas eroverheen. Met twee handen in wanten kunnen ze dat niet los krijgen.

2 likes

Bij die van mij zorgt alleen het zien van de wanten al voor een driftbui :sweat_smile:

Heeft iemand tips hoe af te bouwen met een love to dream slaapzakje? Mijn baby neigt naar omrollen maar als ze haar armen vrij heeft houdt ze zichzelf wakker omdat ze erg onrustig is. De love to dream waarbij je eerst 1 arm vrijmaakt is wat aan de grote kant en lijkt haar weinig geborgenheid te geven.

1 like

Niet. Zelf weten. Hij is nu 3 en de eerste winter dat hij wanten aan wilt

6 likes

Wat hier enigszins hielp is handschoenen met vingers ipv wantjes want anders kon ‘ie niks meer pakken. Maar anders maar niet lol

Wij gebruikten een puckababy inbakerslaapzak, maar volgens mij is dat hetzelfde idee. Ik heb haar eerst overdag en in de avond nog in die slaapzak gedaan en dan na de late avondvoeding ging ze over naar een gewone slaapzak. Ze sliep dan vaak meteen weer heel diep, waardoor ze minder last had van de armen vrij maar er toch een beetje aan kon wennen. Na een paar dagen/week (? zoiets iig) overgegaan op de hele avond en nacht een gewone slaapzak en nu ook de dutjes overdag langzamerhand.

2 likes