Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik vind zelf die van Goki leuk. Classic van die houten hoofdjes, handjes en voetjes met buigzame ledematen en degelijke kwaliteit, mijn kind speelt nu nog met die van mij haha.

Ga je het poppenhuis ook opknappen of is het al mooi zoals het is? Voor de 3e verjaardag van mijn kind heb ik mijn oude helemaal opnieuw gelakt, behangen, zelfs parketvloertje erin gelegd haha. Was echt zo’n heerlijke vrolijkmakende klus.

5 likes

Goki inderdaad, maar als je even zoekt op amazon en bol.com naar houten poppenhuisfamilies dan vind je veel alternatieven zoals die van Goki. Goki heeft sowieso leuke houten poppenhuisdingen! Ik vind lundby ook leuk, weer heel andere stijl. En ik zag op pinterest veel mensen die dan sylvanian dieren gebruiken ipv mensen poppetjes.

Mijne krijgt er ook een voor haar 3e verjaardag (alles tweedehandsen dan beetje opgeknapt), heeeel benieuwd wat ze ervan vindt.

2 likes

Wij hebben net deze aangeschaft, heel cute:

4 likes

Ik zie dat ze leuke kinderparaplu’s bij de action hebben (op de site), iemand ze recent in de winkel zien liggen?

Ik vind dit echt een aanrader, zeker voor baby’s van deze maanden.

Je kan hem nu als voetenzak in de bak van je kinderwagen doen, volgend jaar is je kind 1 en kan je hem weer gebruiken in de buggy zit. Je kan het bovenste gedeelte (deksel zegmaar) eraf halen en dan doe je hem als onderlegger voor de nacht én je kan hem ook in de maxicosi gebruiken.

We gaan nu het vierde jaar in met deze zak en nog steeds heel blij mee in de koude maanden.

4 likes

Ik twijfel zo erg of we de buggy meenemen op vakantie. We gebruiken hem eigenlijk nooit, als we een stuk lopen en het is te veel dan gaat de jongste (2,5) op de schouders en ik heb een peuter draagzak voor op het vliegveld, dus die gaat ook mee. Maar ik ben zo bang dat we hem ineens gaan missen als we hem niet meehebben. Maar het is ook gedoe want volgens mij gaat ie niet meer gratis mee met het vliegtuig op die leeftijd? En op het vliegveld hebben we ook al die Stokke koffertjes waar ze op zitten.

Naar welk land ga je? En wat ga je vooral doen?

Een buggy mag gewoon gratis mee hoor! In ieder geval bij Transavia en Tui. Heb met 3.5 nog met buggy gevlogen. En laatst toen ze net 4 was met de step, die mocht ook gratis mee. Was echt top!

3 likes

Kun je het hotel niet bellen of zij die evt te leen hebben mocht het echt nodig zijn?

Australië en niet veel spannends, we gaan ook niet heel veel lopen behalve bijvoorbeeld korte hikes of in een winkelcentrum haha.

We hebben ook al vier grote koffers + die twee Stokke koffertjes en we gaan met de trein naar Schiphol denk ik.

1 like

Onze baby heeft de afgelopen maand meerdere keren een rood voorhoofd gehad.
Het lijkt alsof ze verbrand is of oververhit/koorts maar dat is het allemaal niet. De huid is ook niet droog. Het gebeurt binnen en buiten en heeft ook niet te maken met koud weer. Eerst dachten we dat het te maken had dat ze op haar knieën zat en dan met haar voorhoofd over haar boxkleed heen wreef maar dat is het ook niet.

Als ze het heeft blijft het een dag of 2/3 en dan trekt het weer weg.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Onze kinderen zijn volgens mij even oud dus even vanuit eigen ervaring en vakantie ervaring:
Voor hikes is een buggy niet eens handig denk ik, met oneven terrein en aangezien je oudste zelf moet lopen zullen ze toch niet zo ver zijn.
Bij grote malls in Spanje en Portugal hebben ze altijd buggy’s of andere grappige vervoersmiddelen te leen bij de winkelwagens. Geen idee of Australië een mallcultuur heeft of dat je meer steden hebt zoals in Europa?
Maar winkelen met peuter kleuters is toch niet echt iets wat je uren volhoudt dus zou de buggy daarvoor niet per se meenemen.

Zou hem dus lekker thuislaten

Mega tip voor mensen met kleine kids die in de buurt van Leiden wonen! Naturalis heeft een tafeltje met mega-sale. Heb daar twee houten speelboxen van Tender Leaf gekocht beide afgeprijsd van 129 naar 32 euro! :scream: zie wel dat ze online 88 en 92 euro zijn ipv 129, maar alsnog mooie korting.

Er waren nog een paar dozen dus als je in de buurt bent en nog een tof duurzaam houten spel wil voor je kind :grin:

4 likes

Mall culture is nog erger dan in Amerika haha. Maar echt shoppen doen we sowieso niet met ze, eerder even snel naar een winkel.

Ik denk dat je precies zegt wat ik wilde horen haha, dus bedankt. Aan de ene kant voelt het alsof het heel gek is maar mijn peuter wil nooit in de buggy want z’n grote broer doet dat ook niet, dan is die draagzak voor nu voldoende.

Enige reden dat ik hem mee had recent, was omdat ze er nog overdag in slaapt. Verder niet gebruikt, de draagzak wel maar voor hikes zou ik eerder de framedrager dan meenemen (wij stoppen die bij de backpack in de flight bag, met koffers is het wel weer extra bagage). Mocht wel gratis mee in het vliegtuig tot iets van 5-7 jaar.

2 likes

Ja we hebben geen framedrager en hoe ver wij lopen is ook geschikt voor een 4-jarige, dus niks spannends. Je hebt ook veel treetop walks waar je eigenlijk gewoon op een grote steiger loopt dus ook dat is niet spannend. Slapen plannen we vaak tijdens een autorit of thuis (bij m’n schoonouders dus).

Mijn kind van 9 maand slaapt momenteel heel slecht bij de gastouder. Heeft iemand nog tips?

Thuis gaat het wel redelijk goed met dutjes overdag in zn eigen bed en ook als jij om de week bij mn schoonmoeder is slaapt hij daar wel prima in een bedje. Maar bij de gastouder lukt het al een tijdje echt niet. Hij ligt zelfs sinds kort op een aparte kamer maar dat lijkt ook nog niet te werken. Ik ben er natuurlijk niet bij dus weet verder niet hoe het gaat maar als ik haar nog tips kan geven zou dat fijn zijn.

Hij is er verder wel redelijk vrolijk onder maar beter slapen zou voor iedereen fijner zijn natuurlijk. Aan het begin vd avond wordt hij wel sneller moe na zon dag maar langer slapen doet hij dan s nachts niet dus eerder naar bed doen helpt niet.

Is het donker genoeg? White noise? Zelfde slaapzak als thuis?

Welk merk kinderkleding heeft goede truien/hoodies? Op Vinted staat veel Zara natuurlijk, maar die hoodies worden na een paar keer wassen zo kort en vierkant. :frowning:

Misschien gray label of mingo? Zijn wat duurdere merken die wel goede basics hebben.