Arket
Arket en Lindex blijven mooi en zijn ook goed en vooreen paar euro op Vinted te vinden.
Bobo Choses en Mini Rodini! Ik koop ze wel via vinted of in de sale anders zijn ze veel te duur
Iemand ervaring met perianale streptokokken (tip google geen foto’s
) en de behandeling met antibiotica zalf? Onze peuter heeft er zo’n last van, echt heel zielig. Hebben nu 2 weken met schimmelcreme gesmeerd omdat de huisarts dit voorschreef. Dat heeft uiteraard niet geholpen want het blijkt geen schimmel te zijn. Dus nu net gestart met antibiotica en ben benieuwd hoe snel dit aanslaat en de ervaringen ermee
Play up!
Hoe krijgen jullie je kind zover om handschoenen aan te doen? Mijn kind van bijna 2 wil dus absoluut niks van de handschoenen weten. Ik kan ze wel aan forceren, maar dan trekt hij ze binnen no time toch van zijn handen af. Vervolgens zit hij te piepen, want koude handen ![]()
Mijn kind wil soms ook geen handschoenen aan en dan krijgt ze koude handen en dan wil ze ze toch wel aan… dus misschien even laten voelen dat zonder handschoenen echt niet fijn is met deze temperaturen? En wanten vind mijn kind ook fijner dan handschoenen, die kan ze zelf aan doen.
Eerst wanten aan, dan jas eroverheen. Met twee handen in wanten kunnen ze dat niet los krijgen.
Bij die van mij zorgt alleen het zien van de wanten al voor een driftbui ![]()
Heeft iemand tips hoe af te bouwen met een love to dream slaapzakje? Mijn baby neigt naar omrollen maar als ze haar armen vrij heeft houdt ze zichzelf wakker omdat ze erg onrustig is. De love to dream waarbij je eerst 1 arm vrijmaakt is wat aan de grote kant en lijkt haar weinig geborgenheid te geven.
Niet. Zelf weten. Hij is nu 3 en de eerste winter dat hij wanten aan wilt
Wat hier enigszins hielp is handschoenen met vingers ipv wantjes want anders kon ‘ie niks meer pakken. Maar anders maar niet lol
Wij gebruikten een puckababy inbakerslaapzak, maar volgens mij is dat hetzelfde idee. Ik heb haar eerst overdag en in de avond nog in die slaapzak gedaan en dan na de late avondvoeding ging ze over naar een gewone slaapzak. Ze sliep dan vaak meteen weer heel diep, waardoor ze minder last had van de armen vrij maar er toch een beetje aan kon wennen. Na een paar dagen/week (? zoiets iig) overgegaan op de hele avond en nacht een gewone slaapzak en nu ook de dutjes overdag langzamerhand.
Ik ritste in het begin 1 mouw in zijn slaap af, dat hielp wel met het wennen. Volgens mij heb je ook nog het nunki slaapzakje waarbij je de armpjes vrijlaat, maar ze nog wel vastzitten met 1 rits. Ik heb dat niet geprobeerd, maar hoor hier ook wel positieve verhalen over.
Oh slim om het te doen als ze slaapt idd, dat ga ik proberen. Die nunki heb ik toevallig net gekocht via vinted! Ze slaapt nu dus met haar handjes/armpjes omhoog, dus met die nunki kan ik dan oefenen met armpjes omlaag en dan langzaam die rits los.
En het is denk ik ook maar accepteren dat het even een paar nachten slecht zal gaan.
Over inbakeren: bij mn eerste nooit gedaan, was bang dat hij te lang ging slapen en ik voedingssignalen miste (wil uitsluitend bv geven, en inbakeren wordt dan een beetje afgeraden).
Nu met de 2e ben ik wat relaxter (mn voeding is goed op gang, hij groeit als kool, en hij drinkt ook snachts gewoon) en ben ik wel gaan inbakeren met een “wrapper” van Jollein. Hij is er alleen bijna uitgegroeid. Was zelf niet zo bekend met het afbouwen van inbakeren, is dat een heel gedoe?
Anders ga ik er hierna mee stoppen, denk ik. Ik was eigenlijk al van plan om puckababy of love to dream te kopen via vinted omdat hij zich zo wakker maait met armpjes (6 weken). Maar als dat afbouwen zo vervelend is… hij slaapt overdag vooral in de draagzak en soms in het wiegje beneden zonder inbakeren.
Hier geen gedoe hoor. Lastige baby die inbakeren echt nodig had, maar cold turkey gestopt (had een soort zak van Meyco, geen hele strakke pacco) toen ze begon te rollen. Daarna alleen nog sporadisch gebruikt als ze echt overstuur was, omdat haar dat kalmeerde.
Deed daarna wel een strak lakentje over haar heen om toch die druk/geborgenheid te geven.
Nou ja mijn baby is gewoon mega onrustig en beweeglijk dus denk niet dat afbouwen van inbakeren in de regel een gedoe is hoor!
Ik was ook heel bang voor afbouwen, maar toen hij na een vaccinatie toch niet ingebakerd mocht worden viel het die nacht reuze mee en toen zijn we maar meteen gestopt.
Ik weet niet of die wrapper dat toelaat maar anders kan je ook eerst één arm vrijlaten en dan even kijken hoe dat gaat.
Mocht je kindje alsnog onrustig zijn is misschien het nunki lakentje iets