Ik heb heel veel nachtelijke uren doorgebracht in een stoel van Made.com en ik denk dat de IKEA Strandmon daar best op lijkt qua model en hoe je erin zit. Sterkte trouwens
Ken iemand vachtenverkoper.nl? Die verkoopt ook wollen onderleggers voor in bed, maar echt de helft goedkoper dan andere sites dus ik vraag me af of de kwaliteit dan hetzelfde is.
Hoeveel eten gaven jullie je baby van acht maanden? Ik zie per maand nergens richtlijnen van hoeveel gram ze ongeveer mogen. Ik vind het zo lastig! Wat ik kan vinden: geef maar totdat je baby aangeeft dat ie niet meer wil. Maar dan raakt die vet geconstipeerd
(als iemand ook nog tips hiervoor heeft buiten om pruimen/vezels/extra water)
Wat hebben jullie gedaan met het eten? Wil ook niet dat hij te weinig krijgt⦠Ik geef nu een paar eetlepels.
Lepeltje olijfolie door het eten tegen constipatie? Olie schijnt sowieso goed te zijn voor de hersenen dus dat kan nooit kwaad denk ik. Of meer vezels toevoegen? Is het ook geen kwestie van wennen om steeds meer vast voedsel te eten, dat het geconstateerd raken steeds minder wordt?
Oh wtf daar had ik nog niet eens over nagedacht. OkƩ dan laat maar, ze hebben wel goede reviews maarja als ze zoiets al niet vermelden dan zal het wel niet zo vriendelijk zijn nee.
Volgens mij hanteren ze rond 1-1,5 jaar 2 tot 3 eetlepels per categorie, dus 2 lepels pasta, 3 lepels groente en 2 lepels vlees bijvoorbeeld.
Qua constipatie zou ik alleen dingen geven waar veel vezels in zitten, dus bv 3 eetlepels groente dan en beetje pasta, en peer als fruit. En olijfolie idd! Op vakantie in Spanje laatst wilde mijn dochter alleen maar pasta met rode saus en voelde de bui al hangen. Maar omdat de Spanjaarden zoveel meer olijfolie gebruikten hadden we daar geen problemen mee.
Het is een beetje passen en meten met de overgang naar vaste voeding.
Toewerken naar volledige maaltijden (8-12 maanden) | Voedingscentrum Toewerken naar volledige maaltijden (8-12 maanden) | Voedingscentrum
Hier staan mooie voorbeeld dagschemas met hoeveelheden, misschien heb je er wat aan!
Dochter is volgende week 8 maanden en zij eet tussen de 220 a 300gr (als ze het super lekker vindt). We doen dan zetmeel, groenten en proteĆÆnen. Gisteren at ze rode paprika, met jonge ui, pasta en een hardgekookt ei.
En tegen de constipatie doe ik een lepel olijfolie door haar eten en om de zoveel dagen een zakje junior movicol. Dat laatste werd voorgeschreven door haar pediater.
Wat is dit?! Het begon zaterdag met kleine bultjes/blaasjes en nou is het helemaal ontstoken. Is dit handmondvoetziekte? Hij heeft ook blaasjes onder zān knieholte en een klein bultje op zān mond.
Ik heb al fotoās gestuurd naar de huisarts maar moet tot 3 uur wachten tot antwoord.
Lijkt wel op de krentebaard plekken die mijn kind ook had.
Mijn kind had een krentenbaard achtige bacterie die zo begon. Leken eerst gewoon rode stipjes, daarna meer ontstoken muggenbulten. Heeft nooit echt op krentenbaard met zoān typisch gele korst geleken en zat overal behalve in haar gezicht.
Ik had de strandmom van Ikea en die is prima (die stukken waar je met je hoofd tegen kan leunen zijn fijn) maar snachts zitten blijft gewoon kut. Zou er sowieso een poef bij kopen zodat je met je benen omhoog kunt en kan liggen
Dankjulliewel voor het meedenken. Net de assistente gesproken en het is handmondvoet ziekte.
Weet iemand waar ik deze vormen los kan kopen? Het merk maakt me niet zoveel uit. Als ik een nieuw set koop heb ik weer maar 3 van die grote driehoeken en 30 vierkanten, maar de verhoudingen zijn nu off qua bouwmogelijkheden.
Connetix heeft een āGeometricā (oid) set waar voornamelijk die vormen in zitten als ik me goed herinner.
Dankje! Daar zitten die gelijkbenige (?) driehoeken wel bij maar die grote driehoeken niet. Wel een goede optie voor iig die grote!
Iemand nog tips om een -niet zindelijke- peuter in een potje te laten plassen ivm urineonderzoek?
We hebben het bad al geprobeerd maar verder dan dat komen we niet. Hij wil überhaupt niet zonder luier rondlopen dus dat maakt het extra ingewikkeld
Kan zoān zakje in de luier niet meer bij een peuter? Of is het niet voor blaasontsteking?
Dat deden we inderdaad altijd maar dat mag niet meer (bij ons dan) ivm hogere kans op het vinden van een (huid)bacterie. Dan is die kweek niet meer betrouwbaar.
Wilt hij wel op een potje zitten? Dan zou ik dat gewoon elke 10 minuten proberen en dingen doen op het potje die hij leuk vindt, liedjes zingen, spelletje, boekje voorlezen. En dan hopen dat je een keer prijs hebt.