Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb ook helemaal niet nagedacht over afbouwen met een love to dream slaapzak en heb op een gegeven moment mijn dochter gewoon in een normale slaapzak in bed gelegd en ze is zonder problemen gaan slapen. En ze is een best onrustige slaper. Ze weet zichzelf door het hele bed te verplaatsen, zelfs in die love to dream slaapzak, haha.

Het is dat ik hier nu lees over afbouwen, haha.

2 likes

Officieel mag het - een kind van 3 jaar of ouder ZONDER enkele vorm van stoel tussen 2 stoelen in. Of je dat verantwoord vindt is een tweede haha

Wat voor stoelen heb je er naast? Want in mijn ervaring zijn dat juist de lompe grote stoelen… ik las meermaals dat mensen 3 nieuwe, smallere, stoelen aanschaffen omdat je er met 1 smalle in het midden niet bent vaak…
niet als je ook nog alle 3 enigszins fatsoenlijk vast wil kunnen maken of (& dat vind ik zelf misschien nog wel belangrijker…) snel los in geval van nood.

Ik ging die link eens bekijken omdat ik me al best een tijd afvraag wat de regels zijn omtrent kleine kinderen naar voren kijkend of naar achteren kijkend vervoeren in de auto (en twijfel nu ik dit schrijf of ik hier niet eens vaker iets over gepost heb). Kan daar dus nergens iets over vinden, ook niet in dit artikel. Ik wil mijn kind het liefst zo lang mogelijk naar achteren kijkend vervoeren, maar twijfel ook of dat niet een beetje schijnveiligheid is.

Ik had begrepen tot 15 maanden achteruit, daarna mag het vooruit maar als je dat zelf liever niet hebt mag je hem/haar natuurlijk achteruit laten zitten. Ik merk bij ons dat hij graag zo veel mogelijk wil zien en dat gaat vooruit beter dan achteruit

2 likes

Volgens mij is de maxi cosi Tanza een van de smalste stoelen op de markt nu, het zitvlak is 33 cm breed. Is een stoel die je compact kan inklappen dus niet heel comfortabel voor langere ritten denk ik, maar wel smal en veiliger dan niks lijkt mij.

1 like

Ik zie in de story’s van @mom.lifetips op insta dat de maxicosi nomad getipt wordt door meerdere mensen

Ja en ik zou dan even kijken of je kind daar nog goed in past. Want hij heeft van die zijkanten, als die ook smal zijn?
Wij hadden deze ook overwogen maar uiteindelijk niet gedaan (7p auto). Maar een collega van mij krijgt haar dochter (6) niet meer in zo’n zogenaamde tot 12jr stoel met zijkanten

@Junebug85 in veel landen moeten kinderen veel langer achteruit maar in NL heb je niet veel stoelen die daar geschikt voor zijn geloof ik!

4 likes

Nou ik heb braaf eerst een mouw eraf geritst en hij maait zichzelf binnen 5 minuten elke keer wakkeršŸ˜‚ ik probeer het later nog wel eens, waarschijnlijk is het precies wat je zegt, ineens oke.

1 like

Mijn baby is vaak urenlang wakker snachts en ben op zoek naar een fijne (schommel)stoel om in te zitten. Liefst met een stoffen leuning, omdat hij vaak op mijn arm ligt. Hebben jullie aanraders?

3 likes

Ik heb heel veel nachtelijke uren doorgebracht in een stoel van Made.com en ik denk dat de IKEA Strandmon daar best op lijkt qua model en hoe je erin zit. Sterkte trouwens

4 likes

Ken iemand vachtenverkoper.nl? Die verkoopt ook wollen onderleggers voor in bed, maar echt de helft goedkoper dan andere sites dus ik vraag me af of de kwaliteit dan hetzelfde is.

Hoeveel eten gaven jullie je baby van acht maanden? Ik zie per maand nergens richtlijnen van hoeveel gram ze ongeveer mogen. Ik vind het zo lastig! Wat ik kan vinden: geef maar totdat je baby aangeeft dat ie niet meer wil. Maar dan raakt die vet geconstipeerd :sweat_smile: (als iemand ook nog tips hiervoor heeft buiten om pruimen/vezels/extra water)
Wat hebben jullie gedaan met het eten? Wil ook niet dat hij te weinig krijgt… Ik geef nu een paar eetlepels.

1 like

Lepeltje olijfolie door het eten tegen constipatie? Olie schijnt sowieso goed te zijn voor de hersenen dus dat kan nooit kwaad denk ik. Of meer vezels toevoegen? Is het ook geen kwestie van wennen om steeds meer vast voedsel te eten, dat het geconstateerd raken steeds minder wordt?

3 likes

Oh wtf daar had ik nog niet eens over nagedacht. OkƩ dan laat maar, ze hebben wel goede reviews maarja als ze zoiets al niet vermelden dan zal het wel niet zo vriendelijk zijn nee.

4 likes

Volgens mij hanteren ze rond 1-1,5 jaar 2 tot 3 eetlepels per categorie, dus 2 lepels pasta, 3 lepels groente en 2 lepels vlees bijvoorbeeld.

Qua constipatie zou ik alleen dingen geven waar veel vezels in zitten, dus bv 3 eetlepels groente dan en beetje pasta, en peer als fruit. En olijfolie idd! Op vakantie in Spanje laatst wilde mijn dochter alleen maar pasta met rode saus en voelde de bui al hangen. Maar omdat de Spanjaarden zoveel meer olijfolie gebruikten hadden we daar geen problemen mee.

Het is een beetje passen en meten met de overgang naar vaste voeding.

1 like

Toewerken naar volledige maaltijden (8-12 maanden) | Voedingscentrum Toewerken naar volledige maaltijden (8-12 maanden) | Voedingscentrum

Hier staan mooie voorbeeld dagschemas met hoeveelheden, misschien heb je er wat aan!

3 likes

Dochter is volgende week 8 maanden en zij eet tussen de 220 a 300gr (als ze het super lekker vindt). We doen dan zetmeel, groenten en proteĆÆnen. Gisteren at ze rode paprika, met jonge ui, pasta en een hardgekookt ei.

En tegen de constipatie doe ik een lepel olijfolie door haar eten en om de zoveel dagen een zakje junior movicol. Dat laatste werd voorgeschreven door haar pediater.

1 like

Wat is dit?! Het begon zaterdag met kleine bultjes/blaasjes en nou is het helemaal ontstoken. Is dit handmondvoetziekte? Hij heeft ook blaasjes onder z’n knieholte en een klein bultje op z’n mond.

Ik heb al foto’s gestuurd naar de huisarts maar moet tot 3 uur wachten tot antwoord.

Lijkt wel op de krentebaard plekken die mijn kind ook had.

Mijn kind had een krentenbaard achtige bacterie die zo begon. Leken eerst gewoon rode stipjes, daarna meer ontstoken muggenbulten. Heeft nooit echt op krentenbaard met zo’n typisch gele korst geleken en zat overal behalve in haar gezicht.