Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik had de strandmom van Ikea en die is prima (die stukken waar je met je hoofd tegen kan leunen zijn fijn) maar snachts zitten blijft gewoon kut. Zou er sowieso een poef bij kopen zodat je met je benen omhoog kunt en kan liggen

3 likes

Dankjulliewel voor het meedenken. Net de assistente gesproken en het is handmondvoet ziekte.

1 like

Weet iemand waar ik deze vormen los kan kopen? Het merk maakt me niet zoveel uit. Als ik een nieuw set koop heb ik weer maar 3 van die grote driehoeken en 30 vierkanten, maar de verhoudingen zijn nu off qua bouwmogelijkheden.

2 likes

Connetix heeft een ‘Geometric’ (oid) set waar voornamelijk die vormen in zitten als ik me goed herinner.

1 like

Dankje! Daar zitten die gelijkbenige (?) driehoeken wel bij maar die grote driehoeken niet. Wel een goede optie voor iig die grote!

Iemand nog tips om een -niet zindelijke- peuter in een potje te laten plassen ivm urineonderzoek? :sweat_smile: We hebben het bad al geprobeerd maar verder dan dat komen we niet. Hij wil überhaupt niet zonder luier rondlopen dus dat maakt het extra ingewikkeld

Kan zo’n zakje in de luier niet meer bij een peuter? Of is het niet voor blaasontsteking?

2 likes

Dat deden we inderdaad altijd maar dat mag niet meer (bij ons dan) ivm hogere kans op het vinden van een (huid)bacterie. Dan is die kweek niet meer betrouwbaar.

Wilt hij wel op een potje zitten? Dan zou ik dat gewoon elke 10 minuten proberen en dingen doen op het potje die hij leuk vindt, liedjes zingen, spelletje, boekje voorlezen. En dan hopen dat je een keer prijs hebt.

3 likes

Zou hem met een flinke beker van zn favoriete drinken en een filmpje op dat potje parkeren, en dan hopen dat hij genoeg in het filmpje zit dat hij gewoon op dat potje plast

5 likes

Alleen voor snoep :laughing: maar dat heeft ook geen zin want het moet rechtstreeks in dat urinepotje…

Misschien allemaal in een potje plassen, misschien wil hij jullie wel nadoen

1 like

@Chicago Ja zoiets als dit werkte bij ons uiteindelijk. Kind op schoot, Dikkie Dik-film aan en piemel in het potje hangen, want hier mocht het ook niet in het plaszakje dat we bij de HAP hadden gekregen.

3 likes

Wij hebben het urinepotje IN het plaspotje gezet. Ik heb wel eens gelezen dat ze zo’n 20 minuten na het drinken plassen (sorry geen idee of dit betrouwbaar is).

Dus met een grote beker (aangelengde) appelsap en de tv aan. Hopelijk werkt het. Ik vond een zindelijke kleuter in zo’n potje laten plassen al niet te doen.

1 like

Vraagje aan bakfiets-moeders; hoe hebben jullie de (melia) peuterschaal bevestigt? Wij hebben een Lovens en wordt mij even niet duidelijk of de bevestiging met enkel de riempjes die al in de bakfiets zitten voldoende is, of dat je zo’n aparte bevestigingsset nodig hebt?

Volgens mij heb je per merk een bevestigingsset.

Ik heb 'm via Dolly gekocht en toen heeft de monteur 'm tijdens een servicebeurt gemonteerd.

5 likes

Ja volgens mij heb je inderdaad een set per merk, wij hebben een urban arrow en met de schaal heb ik toen ook een ua bevestigingsset gekocht. Voor verdere montage details moet je bij m’n vriend zijn :joy:

3 likes

Ik heb geen bevestigingsset gekocht, die was duurder dan die hele tweedehands peuterschaal en het zag er op die website allemaal heel simpel uit. Dus ik heb zelf een spanbandje door die peuterschaal getrokken en vastgemaakt aan het bankje. Samen met de riempjes van de bakfiets was het daarmee stevig zat.

3 likes

Ik heb net éindelijk een set van Stapelstein gekocht. Die wilde ik al zooo lang, maar vond het natuurlijk te duur en wij geven eigenlijk nooit zulke grote cadeaus. Maar nu kwam ik een hele goede deal tegen (Hier dus de TIP!: 25% korting bij Tiny Library), die zijn er niet zo vaak, én ik heb sinds kort een tweede kind dus dat verlaagt de ‘cost per wear’ :joy:.

7 likes

Heeft iemand een goede tip voor opblaasbare bedranden die ook echt een beetje hoog zijn?
Ik kan lastig inschatten op basis van de verkoopfoto’s welke goed zijn voor formaatje peuter/kleuter.
Ik hoop dat we binnenkort af kunnen van het campingbedje haha, zo chill dat je steeds minder nodig hebt

2 likes