Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Als baby hadden we geprobeerd om zijn duim er steeds uit te halen en een knuffel te geven, maar dat is niet gelukt hahaha.
Hij duimt eigenlijk alleen als hij heel moe is, dus de afspraak is dat hij alleen in bed mag duimen.
Dus eigenlijk geen tips haha. Ik kan me nog wel herinneren dat een klasgenoot van mij die kreeg 2 pleisters op zijn duimen, maar hij duimde echt extreem veel.

2 likes

Maar ik ben ook fan van de zindelijkgeidstraining van Big Little feelings. Bij beide ging het eigenlijk meteen (met heus wel her en der een ongelukje) goed.

Tip: het Droomcafe in Epe (Gelderland). Leuk cafe met uitgebreide kaart en geweldige speelplek voor kinderen. Grote bak met rijst voor sensory play, verkleedkleding, poppenhuis en nog veel meer, en voor oudere kids 3dprinters en robots. Ook een buitenspeelplek. Ze organiseren in de zomer ook vanalles.

9 likes

Mijn kindje heeft koorts en is nu, tijdens het slapen, heel onrustig en brabbelt veel. Nog geen huilen, is dat een soort ijlen?

De koorts klopt wel precies met de verwachte bijwerkingen 5 dagen na de 15 maanden prik. Gelukkig preciessss tussen de hete periodes in.

Ik weet niet of dat ijlen is maar mijn kindje doet dat ook heel erg als hij koorts heeft. Dan twijfel ik altijd of ik er heen moet of niet😅. Uiteindelijk geef ik dan toch maar een zetpil.

1 like

Ik denk als ze een periode zonder ongelukjes kan overdag

Met dit druilerige weer naar de bioscoop geweest. De film Olifantje in het bos (alle leeftijden) is echt super leuk. Een soort Pippi Langkous- familie, leuke liedjes en een lief verhaal. Ik vond het als ouder zelfs leuk, haha.

7 likes

Ja geen idee hoor, ik had verwacht dat ze eerst zou beginnen te plassen en daardoor eraan zou denken dat ze op het potje moet, maar ze kan het al voelen aankomen en ophouden tot ze er is. Dat noem ik wel redelijk zindelijk. Maar wij hebben vanmiddag ook pas ons eerste uitje zonder luier. Ik neem gewoon extra broeken mee, en we gaan niet meer terug naar de luiers overdag. Kind is duidelijk er wel klaar voor en herkent de signalen over het algemeen. Zal heus nog wel een paar keer mis gaan als ze het vergeet of ergens in opgaat, maar dat hoort er denk ik bij? :slight_smile: Ik blijf haar voor nu er telkens aan herinneren/vragen of ze moet.

Heeft iemand een tip voor een stevig kartonnen boekje met veel geluiden? Echt 20+ ofzo liefst van die losse knopjes?

Mn kind is inmiddels wel uitgekeken op boekjes met 1 geluid en dier per pagina dus zoek iets spannenders, voor achterin de auto

1 like

Dank voor de tip, ga ik onthouden voor met mn peuter :slight_smile:

Paco heeft veel en lange geluiden, maar is wel met dunne bladzijden.

Misschien is zo’n electronisch v-tech boek wat?
We hadden er een voor baby’s en later een met 100 eerste woorden. Ben verder niet echt vtech fan, maar dit kon soms wel een life saver zijn.

1 like

Ja ik zat daar ook naar te kijken maar ik zag dat ze behalve woorden/geluiden ook liedjes doen? Ben bang dat ik dan misschien gek word in de auto :joy: maar het is verder wel precies wat ik zoek ja

1 like

Ja klopt de liedjes zijn erg irritant en de geluiden ook. Je kan wel volume op twee standen zetten. Moet zeggen dat ik het redelijk kan filteren en liever irritante liedjes dan gejengel.

3 likes

https://libris.nl/nautaboek/a/isabel-otter/24-unieke-vogelgeluiden--liedjes/501592989

Heb ik zelf ook nog wat van geleerd :star_struck:

7 likes

Weet niet hoe oud je kind is en wat je er aan wilt/kunt uitgeven, maar wij hebben vanaf 2,5 jaar denk ik als een soort ‘upgrade’ van de geluidenboekjes een timio speler. Daar heb je discs met woorden/geluiden, maar ook met sprookjes bijvoorbeeld. Voordeel is dat er een koptelefoon aan kan dus heel chill in de auto, en vanaf jonge leeftijd te begrijpen en gebruiken

1 like

Ik weet niet of het er 20+ zijn maar wij hebben twee van de Usborne geluidjes boeken. De jungle en de boerderij. Echt een succes! Vooral omdat je de knopjes ook niet heel hard hoeft in te drukken.

1 like

Is deze leuk voor een bijna 3-jarige? Ik wilde gisteren ook gaan. Dit was de enige kinderfilm, maar twijfelde of het voor mijn dochter wel leuk zou zijn.

Deze hebben wij ook in allerlei varianten. Zijn vanaf 1 jaar leuk en nu nog (onze zoon is 2,5 jaar). Vooral de boerderij en voertuigen zijn favoriet. Ook zo mooi geïllustreerd!

2 likes

Eens! Mijn jongste is ook 2,5 en pakt de boekjes er regelmatig bij.

1 like