Wij hielde hem in het begin beneden tot we zelf naar bed gingen. Hij sliep dan vaak op ons of in de box. Kreeg dan een voeding als ikzelf naar bed ging, rond 22.00 uur (ook als er dan niet precies 3 uur tussen zat) en legde hem dan naast me in de cosleeper. Toen we merkten dat hij s avonds steeds meer wakker bleef en beneden niet goed meer sliep, dat was al na een paar weken, zijn we hem rond 8 uur in de cosleeper gaan leggen. Ik maakte hem dan rond 22.00 uur wakker voor een voeding en verschoning als ik zelf ging slapen. Uiteindelijk creerden we zo vanzelf een ritme
Hier ook bij slaaptraining hetzelfde. Dochter is 1.5 en viel niet zelfstandig in slaap, zaten meestal een halfuur naast haar bedje die in onze kamer stond, en meerdere keren midden in de nacht ook. Vaak wel 2/3 keer wakker waarbij ze dan ons naast haar bedje ook nodig hadâŠ
Nu na 5 nachten, waarvan maar twee nachten echt lang huilen, valt ze in haar eigen kamertje na 5 minuten jammeren gewoon in slaap en slaapt de hele nacht door! Denk nu echt, dit hadden we veeel eerder kunnen doen, maar dat is achteraf natuurlijk.
Volgende stap is ook het speentje niet meer gebruiken tijdens slaapjes. Hoe ben jij gestopt? Gewoon cold turkey of afgebouwd?
Same, wij zijn ook net begonnen met slaaptraining voor onze zoon van 2,5 jaar. Daarvoor nooit problemen mee gehad waardoor ik twijfelde over slaaptraining. Maar het had serieus na 1 nacht al effect en het naar boven gaan is al zoveel minder strijd. Zo fijn.
Maarrrr de speen daarentegen heeft hier wel 1,5 week geduurd en is denk ik ook de aanleiding van het slaapprobleem (niet zelfstandig meer in slaap kunnen vallen bij op bed gaan/wakker worden) wat ontstond maar goed volgens mij in ons kind hierin uitzondering én is 2,5 jaar ook niet de ideale leeftijd om met de speen te stoppen (schijnt?)
Cold turkey. Paar keer benoemd tijdens vakantie dat het na de vakantie klaar was met de speen en toen gewoon een avond niet gegeven (ze had hem alleen tijdens het slapen). Als ze er om vroeg eenvoudigweg zeggen dat we niet meer met het speentje slapen nu, dat dat klaar is. Officieel zouden we hem aan een baby in de buurt geven als kraamcadeau, maar dat is er nog niet eens van gekomen. Ik zou het de volgende keer alleen niet koppelen aan terugkomen van vakantie, want dat was heftig genoeg qua weer wennen thuis.
âSlaaptrainingâ gaat hier ook wel nodig zijn binnenkort voor baby 2 denk ik. Wat ontzettend fijn dat jullie na 1,5 jaar zoân verbetering hebben!
Maar anderhalve week is toch alsnog heel kort?
Afgaande op de verhalen hier, viel het me tegen en vooral dus daarna niet meer zelfstandig in slaap kunnen vallen was nogal een ding (en daarom dus slaaptraining nu).
Cold turkey stoppen. âGewoonâ de knoop doorhakken en doen. Ik heb ook alle spenen weggegooid en geen reserve achter de hand want speen moest gewoon klaar zijn. Ging veel beter dan gedacht, wel een beetje jammeren op avond 1 maar dat was heel snel klaar. Ik had mn kind een belachelijk grote knuffel van de Hema gegeven als â stoppen met de speenâ cadeau (jaar zus had m al en ze jatte m steeds) en ze was zo blij met deze nieuwe vriend in bed dat ze het al snel wel best vond
Hoe doen jullie het met duimers? Ben bang voor gebits/kaakvervorming (heb ik zelf door duimen).
Als baby hadden we geprobeerd om zijn duim er steeds uit te halen en een knuffel te geven, maar dat is niet gelukt hahaha.
Hij duimt eigenlijk alleen als hij heel moe is, dus de afspraak is dat hij alleen in bed mag duimen.
Dus eigenlijk geen tips haha. Ik kan me nog wel herinneren dat een klasgenoot van mij die kreeg 2 pleisters op zijn duimen, maar hij duimde echt extreem veel.
Maar ik ben ook fan van de zindelijkgeidstraining van Big Little feelings. Bij beide ging het eigenlijk meteen (met heus wel her en der een ongelukje) goed.
Tip: het Droomcafe in Epe (Gelderland). Leuk cafe met uitgebreide kaart en geweldige speelplek voor kinderen. Grote bak met rijst voor sensory play, verkleedkleding, poppenhuis en nog veel meer, en voor oudere kids 3dprinters en robots. Ook een buitenspeelplek. Ze organiseren in de zomer ook vanalles.
Mijn kindje heeft koorts en is nu, tijdens het slapen, heel onrustig en brabbelt veel. Nog geen huilen, is dat een soort ijlen?
De koorts klopt wel precies met de verwachte bijwerkingen 5 dagen na de 15 maanden prik. Gelukkig preciessss tussen de hete periodes in.
Ik weet niet of dat ijlen is maar mijn kindje doet dat ook heel erg als hij koorts heeft. Dan twijfel ik altijd of ik er heen moet of nietđ . Uiteindelijk geef ik dan toch maar een zetpil.
Hoe weet je nu of je kind zindelijk is?
Wij zijn ook bezig met een zonder luier weekend. Gaat hartstikke goed. Ze wordt zelfs boos als we met een uitstapje zeiden dat ze een luier aan moest.
Maar we hebben het al vaker geprobeerd en toen had ze steeds ongelukjes. Dusja wanneer weet je dat het goed zit?
Ik denk als ze een periode zonder ongelukjes kan overdag
Zo snel dan haha. We hebben zoveel drama dagen gehad dat ik dacht dag ze nooit zindelijk zou worden . En dan lijkt het nu in een weekendje gefixt
Met dit druilerige weer naar de bioscoop geweest. De film Olifantje in het bos (alle leeftijden) is echt super leuk. Een soort Pippi Langkous- familie, leuke liedjes en een lief verhaal. Ik vond het als ouder zelfs leuk, haha.
Ja geen idee hoor, ik had verwacht dat ze eerst zou beginnen te plassen en daardoor eraan zou denken dat ze op het potje moet, maar ze kan het al voelen aankomen en ophouden tot ze er is. Dat noem ik wel redelijk zindelijk. Maar wij hebben vanmiddag ook pas ons eerste uitje zonder luier. Ik neem gewoon extra broeken mee, en we gaan niet meer terug naar de luiers overdag. Kind is duidelijk er wel klaar voor en herkent de signalen over het algemeen. Zal heus nog wel een paar keer mis gaan als ze het vergeet of ergens in opgaat, maar dat hoort er denk ik bij? Ik blijf haar voor nu er telkens aan herinneren/vragen of ze moet.
Heeft iemand een tip voor een stevig kartonnen boekje met veel geluiden? Echt 20+ ofzo liefst van die losse knopjes?
Mn kind is inmiddels wel uitgekeken op boekjes met 1 geluid en dier per pagina dus zoek iets spannenders, voor achterin de auto
Dank voor de tip, ga ik onthouden voor met mn peuter