Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Weet even niet meer wie het tipte, maar een LoveByLily speelkleed is zoooo chill. Peuter en baby vinden het heerlijk. Ik vind het zelf ook heel chill om op te liggen haha, vooral als de vloerverwarming aan is. Dank voor de tip!

4 likes
Speelgoed van Grimm’s, is dat het waard?
  • Ja
  • Nee, kinderen spelen er nooit mee
  • Alleen als je het tweedehands koopt/cadeau krijgt
  • Anders 

0 stemmers

2 likes

Ja het is het waard, maar alsnog koop ik het tweedehands omdat ik nou eenmaal 90% teeedehands koop :rofl:

1 like

Voor je kind zijn of haar speelplezier maakt het natuurlijk niet veel verschil, maar het is wel goede kwaliteit en de kleuren blijven mooi. Maar het is nieuw zo duur dat ik het ook 2e hands zou kopen.

2 likes

Lidl heeft ook houten open ended speelgoed. Maakt de kinderen niks uit.

6 likes

Nee, natuurlijk niet. Maar de kwaliteit is vaak wel anders. Grimms en Grapat zijn wat ruwer en de kleur zit ‘er in’. Een Grapat set waar hier al 2 jaar intensief mee gespeeld wordt, ziet eruit als nieuw. Terwijl goedkoper houten speelgoed vaak gecoat is en daardoor gladder om vast te houden en ook sneller beschadigt. Je kind heeft zeker geen duur houten speelgoed nodig, er is genoeg ander leuk open einde speelgoed (tak uit het bos is hier het lievelingsbezit) maar ĂĄls je het leuk vindt om wĂ©l iets van dergelijke merken te kopen: het is goede kwaliteit en in die zin het waard om wat meer voor te betalen.

14 likes

En het in de mond stoppen bij kleinere kinderen vind ik ook wel een ding :sweat_smile:

4 likes

Over in de mond stoppen gesproken, hebben jullie kinderen ‘gewoon’ polyester knuffels? Ik vind het niet heel geschikt, maar 95% vd knuffels valt dan af en de rest is ook echt minder leuk/zacht/knuffelig, dus misschien moet ik het toch maar gewoon laten.

1 like

Ik heb beide en qua slijtage geen verschil. Maar kan ook komen omdat mijn kinderen er gewoon weinig mee spelen.

Ik heb hier werkelijk nog nooit over nagedacht.

30 likes

Hier stoppen ze knuffels niet in de mond maar als je kind dat wel doet, zal dat dan niet met een specifieke knuffel zijn? De slaapknuffel zegmaar
 dan zou ik daarvoor een katoenen exemplaar kopen als dat je een goed gevoel geeft.
Bijv dit merk: Webshop - Keptin Jr

2 likes

@Masterchef Ik denk er wel over na en had allemaal katoenen speeltjes etc alleen m’n kind stopt echt letterlijk alles in zn mond wat die tegenkomt en ik heb het opgegeven. Sommige dingen zoals melkverpakkingen of lege flessen zijn ook gewoon hele leuke speeltjes voor hem en geef ik dan toch maar zodat die even zelf speelt ofzo of als afleiding tijdens het verschonen omdat z’n eigen speeltjes hem niet meer boeien.

5 likes

Wij hebben van Grimms die grote piramide met blokken (nieuw gekocht) en m’n kinderen spelen er heel veel meer. Zoals hiervoor al staat is het vrij ruw en niet glad zoals veel merken waardoor er heel goed en groot/hoog mee gebouwd kan worden. Wij hebben ook best veel Grapat en dat wordt ook veel gebruikt in de bouwwerken.

4 likes

Nou ja goede middenweg zo toch. Ik denk er ook over na en mijn man inmiddels nog meer dan ik, maar ik heb niet in gedachten dat alles hier plasticvrij zou moeten zijn hoor. Alleen een knuffel die dag in, dag uit de mond in gaat zou wat mij betreft wel van wat beter materiaal mogen zijn. Alleen jammer dat de polyester knuffels allemaal zoveel leuker zijn.

3 likes

Wat doen jullie je baby aan in een draagzak? Ik doe haar nu een jasje aan en nu gaat dat nog wel, maar als we straks echt de winter gaan, lijkt me dat toch wel koud aan haar benen. Tegelijkertijd lijkt me zo een heel pak weer heel warm.

Mijn jas kan er niet overheen en ik vind van die draagjassen duur, zeker omdat het maar voor even is. Ook zoek ik iets wat voor mn man ook handig is, want die draagt de baby ook.

Ik wikkel een dekentje om haar beentjes heen en stop het dekentjes dan beetje in in m’n draagzak. Laatst was ik het dekentje vergeten en toen heb ik het met een grote sjaal gedaan.

3 likes

Ik heb de regenboog tweedehands gekocht en er word weinig mee gespeeld. Magneettegels daarentegen

Grapat icm kinetisch zand vinden ze wel leuk

2 likes

Wollen beenwarmers van bijv. Hoppediz

1 like

Wij hadden een little frog fleececover die om je hals en om de baby zat als een soort cape. Daarover deden we dan onze jas dicht met clipjes. Baby zat dan gewoon tegen ons aan zoals je ook binnen zou doen, dus dan kon je ook de jas/cover uit doen en baby in de draagzak houden als ie sliep.

2 likes

Ik heb een wollen pak van de lidl, dikker dan merinowol maar ook weer niet zo heel dik en fluffy. Dat trek ik haar in de draagzak aan over haar kleren heen. En wollen slofjes aan. Vind een jasje echt te dik voor in die draagzak.

4 likes