Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb hier werkelijk nog nooit over nagedacht.

30 likes

Hier stoppen ze knuffels niet in de mond maar als je kind dat wel doet, zal dat dan niet met een specifieke knuffel zijn? De slaapknuffel zegmaar
 dan zou ik daarvoor een katoenen exemplaar kopen als dat je een goed gevoel geeft.
Bijv dit merk: Webshop - Keptin Jr

2 likes

@Masterchef Ik denk er wel over na en had allemaal katoenen speeltjes etc alleen m’n kind stopt echt letterlijk alles in zn mond wat die tegenkomt en ik heb het opgegeven. Sommige dingen zoals melkverpakkingen of lege flessen zijn ook gewoon hele leuke speeltjes voor hem en geef ik dan toch maar zodat die even zelf speelt ofzo of als afleiding tijdens het verschonen omdat z’n eigen speeltjes hem niet meer boeien.

5 likes

Wij hebben van Grimms die grote piramide met blokken (nieuw gekocht) en m’n kinderen spelen er heel veel meer. Zoals hiervoor al staat is het vrij ruw en niet glad zoals veel merken waardoor er heel goed en groot/hoog mee gebouwd kan worden. Wij hebben ook best veel Grapat en dat wordt ook veel gebruikt in de bouwwerken.

4 likes

Nou ja goede middenweg zo toch. Ik denk er ook over na en mijn man inmiddels nog meer dan ik, maar ik heb niet in gedachten dat alles hier plasticvrij zou moeten zijn hoor. Alleen een knuffel die dag in, dag uit de mond in gaat zou wat mij betreft wel van wat beter materiaal mogen zijn. Alleen jammer dat de polyester knuffels allemaal zoveel leuker zijn.

3 likes

Wat doen jullie je baby aan in een draagzak? Ik doe haar nu een jasje aan en nu gaat dat nog wel, maar als we straks echt de winter gaan, lijkt me dat toch wel koud aan haar benen. Tegelijkertijd lijkt me zo een heel pak weer heel warm.

Mijn jas kan er niet overheen en ik vind van die draagjassen duur, zeker omdat het maar voor even is. Ook zoek ik iets wat voor mn man ook handig is, want die draagt de baby ook.

Ik wikkel een dekentje om haar beentjes heen en stop het dekentjes dan beetje in in m’n draagzak. Laatst was ik het dekentje vergeten en toen heb ik het met een grote sjaal gedaan.

3 likes

Ik heb de regenboog tweedehands gekocht en er word weinig mee gespeeld. Magneettegels daarentegen

Grapat icm kinetisch zand vinden ze wel leuk

2 likes

Wollen beenwarmers van bijv. Hoppediz

1 like

Wij hadden een little frog fleececover die om je hals en om de baby zat als een soort cape. Daarover deden we dan onze jas dicht met clipjes. Baby zat dan gewoon tegen ons aan zoals je ook binnen zou doen, dus dan kon je ook de jas/cover uit doen en baby in de draagzak houden als ie sliep.

2 likes

Ik heb een wollen pak van de lidl, dikker dan merinowol maar ook weer niet zo heel dik en fluffy. Dat trek ik haar in de draagzak aan over haar kleren heen. En wollen slofjes aan. Vind een jasje echt te dik voor in die draagzak.

4 likes

Ik heb via Vinted voor iets van 30 euro een draagjas gescoord en ik ben er zo blij mee, ik gebruik hem echt regelmatig. Ik trek mijn kindje geen extra kleding aan, we zitten samen lekker warm in de jas :smiling_face_with_three_hearts: Ik vind het de investering echt wel waard.

Het baby-inzetstuk heeft een capuchonnetje maar dat sluit niet lekker aan, dus ik zet hem wel altijd een mutsje op.

3 likes

Hetzelfde als @Blondiethebloody! Heb in het begin ook wel eens een vest van mijn vriend gepakt en die gezamenlijk aangedaan. Soms nog met een klein kleedje eronder voor hem. Maar die draagjas is zo fijn! En ik draag hem nu ook zo, zonder het tussenstuk. Want ik draag mijn twee-jarige niet meer op mijn buik. Ik houd de jas nog even voor als we een tweede krijgen.

1 like

Mijn baby heeft het vaak al zo warm dat de jas losjes om haar heen echt al wel voldoende is. Doe vaak een extra vestje of dun jasje aan en dan heeft ze het al heel warm. Ze is nu ongeveer een halfjaar overigens

1 like

Heeft iemand hier ervaring met het laten verwijderen van de amandelen van een kind rond de 2? Neemt de hoeveelheid ziek zijn daarmee echt serieus af?

Ik denk er aan om de KNO-arts te contacteren voor een oriënterend gesprek om toch de amandelen te laten verwijderen. Ons kind heeft nou al bijna 2 jaar meerdere keren per maand koorts. Hoewel het na plaatsen van de buisjes al minder is geworden blijft hij uitzonderlijk vaak ziek (als ik het vergelijk met nichtjes, neefjes, kinderen van vrienden om ons heen). Echter is dat niet enkel toe te schrijven aan KNO-klachten. Want behalve elke verkoudheid neemt hij ook elke darmbacterie/virus over. Dus ik vraag me ook af of het wel waard is.

Iemand positieve/negatieve verhalen?

Zouden ze die verwijderen als de klachten niet perse KNO gerelateerd zijn?

Nou een groot deel is wel kno-gerelateerd. Ik snap dat ze die niet gaan verwijderen omdat een kind vaak moet kotsen of diarree heeft.
Toen we de tweede keer buisjes lieten plaatsen liet de arts de optie open om in de toekomst ook de amandelen te verwijderen. Maar ze doen dat sowieso niet voor ze 2 jaar oud zijn (zei hij toen).

2 likes

Neus of keelamandelen? Bij mijn dochter zijn de neusamandelen verwijderd tegelijk met plaatsen van de buisjes. En wat was dat een opluchting qua infecties!

2 likes

Mijn zoontje is 3 jaar en daar zijn ze afgelopen maand verwijderd. Nu beiden, de neusamandel was namelijk weer teruggegroeid.
Hij is vaak ziek, ook vaak koorts zonder aanwijzing. We gaan ieder half jaar voor controle naar de KNO maar die deden er niks aan voordat andere oorzaken uitgesloten waren. Zo hebben we ook een allergie test laten doen en dus een consult gehad bij de kinderarts.
Heeft jouw kindje ook vaak zijn mond open met slapen?
Een reden om het te doen was hier dat hij zijn mond niet goed kon sluiten en heel erg snurkte. Dat is nu allemaal verdwenen, maar hij is afgelopen week bijvoorbeeld wel ‘gewoon’ weer ziek geweest. (3 oktober tot 22 november is hij niet ziek geweest) Wat voor ons al een prima interval is.

3 likes

Wat voor een allergietest hebben jullie laten doen? Toen hij 3 maanden oud is er kma vastgesteld. Overigens is hij daar wel overheen gegroeid.
Rond 10 maanden hebben we ook bloed laten prikken om te bepalen of er niet iets anders/onderliggends aan de hand was. Weet niet precies meer waar allemaal op getest is, maar daar kwam ook verder niks uit.
Hij slaapt overigens vaak met zijn mond open, maar zijn neus is ook regelmatig verstopt. Ook hoor ik hem regelmatig snurken, maar niet heel hard. Ook dat is logisch met een verstopte neus.
Wel is hij vaak en snel buiten adem. We dachten zelf aan peuterastma. Maar daar kan een arts geloof ik niet zoveel mee en daar moet hij overheen groeien. Daar hebben we dan ook niks mee gedaan nog.

Als hij meer dan een maand niet ziek zou zijn zou dat een record zijn sinds zijn geboorte :sweat_smile:

Ik denk dat ik gewoon eens een consult ga aanvragen. We staan door de buisjes toch nog onder controle bij het ziekenhuis. Dan mag de arts bepalen wat het beste is om te doen.