Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Ik heb via Vinted voor iets van 30 euro een draagjas gescoord en ik ben er zo blij mee, ik gebruik hem echt regelmatig. Ik trek mijn kindje geen extra kleding aan, we zitten samen lekker warm in de jas :smiling_face_with_three_hearts: Ik vind het de investering echt wel waard.

Het baby-inzetstuk heeft een capuchonnetje maar dat sluit niet lekker aan, dus ik zet hem wel altijd een mutsje op.

3 likes

Hetzelfde als @Blondiethebloody! Heb in het begin ook wel eens een vest van mijn vriend gepakt en die gezamenlijk aangedaan. Soms nog met een klein kleedje eronder voor hem. Maar die draagjas is zo fijn! En ik draag hem nu ook zo, zonder het tussenstuk. Want ik draag mijn twee-jarige niet meer op mijn buik. Ik houd de jas nog even voor als we een tweede krijgen.

1 like

Mijn baby heeft het vaak al zo warm dat de jas losjes om haar heen echt al wel voldoende is. Doe vaak een extra vestje of dun jasje aan en dan heeft ze het al heel warm. Ze is nu ongeveer een halfjaar overigens

1 like

Heeft iemand hier ervaring met het laten verwijderen van de amandelen van een kind rond de 2? Neemt de hoeveelheid ziek zijn daarmee echt serieus af?

Ik denk er aan om de KNO-arts te contacteren voor een oriënterend gesprek om toch de amandelen te laten verwijderen. Ons kind heeft nou al bijna 2 jaar meerdere keren per maand koorts. Hoewel het na plaatsen van de buisjes al minder is geworden blijft hij uitzonderlijk vaak ziek (als ik het vergelijk met nichtjes, neefjes, kinderen van vrienden om ons heen). Echter is dat niet enkel toe te schrijven aan KNO-klachten. Want behalve elke verkoudheid neemt hij ook elke darmbacterie/virus over. Dus ik vraag me ook af of het wel waard is.

Iemand positieve/negatieve verhalen?

Zouden ze die verwijderen als de klachten niet perse KNO gerelateerd zijn?

Nou een groot deel is wel kno-gerelateerd. Ik snap dat ze die niet gaan verwijderen omdat een kind vaak moet kotsen of diarree heeft.
Toen we de tweede keer buisjes lieten plaatsen liet de arts de optie open om in de toekomst ook de amandelen te verwijderen. Maar ze doen dat sowieso niet voor ze 2 jaar oud zijn (zei hij toen).

2 likes

Neus of keelamandelen? Bij mijn dochter zijn de neusamandelen verwijderd tegelijk met plaatsen van de buisjes. En wat was dat een opluchting qua infecties!

2 likes

Mijn zoontje is 3 jaar en daar zijn ze afgelopen maand verwijderd. Nu beiden, de neusamandel was namelijk weer teruggegroeid.
Hij is vaak ziek, ook vaak koorts zonder aanwijzing. We gaan ieder half jaar voor controle naar de KNO maar die deden er niks aan voordat andere oorzaken uitgesloten waren. Zo hebben we ook een allergie test laten doen en dus een consult gehad bij de kinderarts.
Heeft jouw kindje ook vaak zijn mond open met slapen?
Een reden om het te doen was hier dat hij zijn mond niet goed kon sluiten en heel erg snurkte. Dat is nu allemaal verdwenen, maar hij is afgelopen week bijvoorbeeld wel ‘gewoon’ weer ziek geweest. (3 oktober tot 22 november is hij niet ziek geweest) Wat voor ons al een prima interval is.

3 likes

Wat voor een allergietest hebben jullie laten doen? Toen hij 3 maanden oud is er kma vastgesteld. Overigens is hij daar wel overheen gegroeid.
Rond 10 maanden hebben we ook bloed laten prikken om te bepalen of er niet iets anders/onderliggends aan de hand was. Weet niet precies meer waar allemaal op getest is, maar daar kwam ook verder niks uit.
Hij slaapt overigens vaak met zijn mond open, maar zijn neus is ook regelmatig verstopt. Ook hoor ik hem regelmatig snurken, maar niet heel hard. Ook dat is logisch met een verstopte neus.
Wel is hij vaak en snel buiten adem. We dachten zelf aan peuterastma. Maar daar kan een arts geloof ik niet zoveel mee en daar moet hij overheen groeien. Daar hebben we dan ook niks mee gedaan nog.

Als hij meer dan een maand niet ziek zou zijn zou dat een record zijn sinds zijn geboorte :sweat_smile:

Ik denk dat ik gewoon eens een consult ga aanvragen. We staan door de buisjes toch nog onder controle bij het ziekenhuis. Dan mag de arts bepalen wat het beste is om te doen.

Ik heb eens gehoord dat artsen keelamandelen op jonge leeftijd liever niet weghalen ivm grotere kans op nabloedingen en dat dat gevaarlijk kan zijn op jonge leeftijd.

2 likes

We hebben met de kinderarts een lijst vragen doorlopen. Over wanneer hij klachten heeft, zijn ademhaling, allergieën in de familie etc. Daaruit leek het aannemelijk dat het geen asthma was, maar kon het een pollen allergie zijn. Dat bleek na de bloedtesten allemaal niet zo te zijn.

Ik moet er wel bij zeggen dat je mijn zoontje op een andere verdieping nog hoorde snurken. Ook wanneer hij eens niet verkouden was. Een babyfoon was hier dus nooit nodig.
3 dagen na de verwijdering van de amandelen sliep hij ineens met zijn mond dicht en nu hoor je hem niet meer. Hij sliep ook nooit een nacht door, dat kan hij nu wel.

Je kunt ook (wollen) sokken van jezelf gebruiken als beenwarmers!

3 likes

Probeer te denken dat de draagzak ook 1 laag kleding voor de baby is.
Nooit een dik jasje of een berenpakje in de draagzak aandoen, dan is de temperatuur echt te slecht regelbaar en kan je de zak/doek niet strak genoeg doen door de lucht ertussen.
Een draagjas of vest is wel echt super handig hoor! Ookal is het maar voor even. Ze zijn op Vinted goed te kopen én verkopen.
Ik heb ook wel eens een brede sjaal voor de baby langs geknoopt.
Als je bang bent voor koude beentjes, dan zijn beenwarmers wel lekker. Of hoge wollen sokjes.
Je hebt ook een dubbele kraag, die kan je zelf aandoen en die gaat ook om de baby’s nek heen, dat scheelt ook veel kou rondom je nek en borst.

3 likes

Ik ben vandaag naar de Grote Club van Sinterklaas geweest met beide dochters. In z’n genre is het best een geinige film, zeker geen topper maar prima te verteren. In tegenstelling tot de andere film is er geen blik BN’rs opengetrokken (ik herkende alleen Sanne van La vie Sanne).

Omdat de oudste op haar theater/dans les 1 van de liedjes had geoefend, hadden we thuis de liedjes al vaak geluisterd, dus die hebben ze enhousiast meegezongen/gedanst :smile:.

De productplacement is behoorlijk aanwezig. Vooral het shot waarbij bepaalde speelgoed sets echt secondenlang vol in beeld komen. Ik voelde de regiseur cringen toen hij dit shot moest maken.

(Leuk was trouwens dat de Pathe had geregeld dat bij het verlaten van de zaal er een Piet stond die wat snoepgoed aan de kinderen uitdeelde).

1 like

Tuurlijk niet, daar wordt zijn boterham gewoon van betaald

Heeft er iemand nog wat tips wat ik met mijn zoontje van 1 jaar en 9 maanden kan doen/ondernemen/spelen? Ik merk dat mijn mama dagen me een beetje opbreken dus heb dringend wat inspiratie nodig.

Kleine side note, hij loopt nog niet dus speeltuinen etc is lastig.

1 like

Houdt hij wel van klimmen etc.? Ik ga met mijn kind naar dreumes/peutergym. Hij vindt het geweldig en is daarna lekker moe.
Kidscafe, naar de bieb, muziekles heb je ook voor kleintjes.

2 likes

In mijn stad heb je verschillende vestigingen van de bibliotheek. Daar hebben ze allemaal op een andere ochtend een voorlees moment voor kinderen van 0-4. Is een half uurtje lezen, zingen, muziek maken etc. En voor de rest gezellig koffie drinken met andere ouders. Dit is nu echt mijn standaard woensdag ochtend activiteit. Misschien is er bij jou ook wel zoiets.

4 likes

Met een warm drankje mee naar de dichtstbijzijnde bouwplaats om graafmachines te kijken? De bieb inderdaad!

3 likes

Helaas woon ik in een dorp met één bieb en die hebben dit helaas niet op mijn vrije dag :frowning: volgens mij kun je wel gewoon altijd binnenlopen zonder lid te zijn, ga eens kijken of dat wat is!

2 likes