Heeft iemand ervaring met samen slapen met een ouder kind als je net bevallen bent/een newborn hebt? Mijn peuter gaat in haar eigen bed slapen maar komt elke nacht ergens tussen 2 en 4 bij ons liggen. De ene keer gaat dat heel rustig en de andere keer ligt ze enorm te woelen, trappen en kletsen. Dat lijkt me al niet heel ideaal als er zo een baby is, laat staan een grote peuter die tegen je post partum lijf aan beukt, maar misschien hebben jullie juist hele goede ervaring? Baby komt sowieso bij ons op de kamer.
Wij slapen samen en de peuter lag dus ook bij ons toen de baby kwam. Verschil is dan denk ik wel dat hij er de hele nacht lag, dus geen onrustigheid midden in de nacht. Man en ik liggen naast elkaar en de kinderen aan de buitenkant, peuter bij man en baby bij mij. Dus ik had geen last van de peuter. Enige is dat hij in het begin wakker werd van het babygehuil maar verder prima ervaring!
De peuter / dreumes / kleuters moesten even wennen aan het gehuil. Eerst paar keer werden ze daar wakker van. Maar dat was ook als ze wel in hun bed lagen haha
De jongste oudste (dus die net boven de baby haha) lag bij ons tijdens mijn zwangerschap al steeds meer bij papa. Want ik lag met die worst te woelen en draaien lol.
En de andere 2 passen zichzelf altijd ergens in t midden.
Wel gaven ze soms heel duidelijk aan (vooral o dreumes peuter leeftijd): baby even weg. En dan doe ik wel bewust de baby even naar papa (of andersom) of in het bedje.
Knutseltip: deze canvas magneetjes van de Action. Hema heeft ze ook maar daar zijn ze wat duurder. Bij action betaal je 89 cent voor 5 canvasjes.
Ik vind ze echt top voor regenachtige dagen of voor als er een vriendje komt spelen.
Hebben jullie tips om een 8 maanden oude baby fruit te doen eten? Heb alle klassieke combinaties al geprobeerd maar na vijf happen gaat de mond dicht. Ze eet groenten zonder probleem en echt goede porties, fruit lijkt ze niet lekker te vinden.
Misschien via rapley methode proberen aan te bieden?
5 happen terwijl ze 8 maanden is, is toch prima? Gewoon blijven aanbieden, komt vanzelf wel.
Ja? Ik vind voeding voor een baby echt hogere wiskunde soms. Geen mouw aan te passen, met dat ze goed haar groenten eet, verwacht ik misschien te snel dat ze een even goede overgang maakt naar fruit. Soms kijkt ze me aan met grote ogen van wat is dit. Ik blijf het proberen.
Hier vond ze fruit ook te uitgesproken qua smaak in het begin, bijv banaan was too much haha. Geef het tijd. Kan ook wennen aan zoet met wortel en zoete aardappel gemixt met iets
Poh, ik vond dit inderdaad zooooān ingewikkelde fase!
Wil je perse dat ze de pure smaken proeft? Ik doe bijv ook vaak appel stomen + tahin pasta erbij voor extra ijzer of soms pindakaas. Mijn zoontje eet dat heel graag!
Heel eerlijk, ik heb me er nooit heel druk om gemaakt. En ik weet dat dat makkelijk praten is. Zolang je kindje maar eet. De ene dag lustte ons kind (en nog steeds trouwens) meer van zijn (fruit)hapje dan de ander.
Ik vind het allemaal zo ingewikkeld qua richtlijnen. De een zegt zoveel schepjes, de ander zegt eetlepels, de ander zegt theelepelsā¦
Het is vooral belangrijk (denk ik) dat ze aan smaken wennen en met pindakaas/ei voor een eventuele allergie.
Neen niet perse, heb zowel pure als combinaties geprobeerd. Misschien doe ik dit weekend wel banaan met pindakaas en dat ze er zelf mee speelt en het ontdekt.
I feel you, maar het blijft de komende jaren nog wel een mindfuck
. Geen peil op te trekken; de ene dag lusten ze iets wel, en de volgende dag spugen ze het uit alsof je ze poep hebt gegeven. Of ze vertikken het thuis iets te eten, wat ze op school/opvang opsmullen. Zolang je kind goed groeit, geen last heeft van allergieƫn e.d. zou ik me geen zorgen maken! Zoals ik het hoor doet je baby het super!
Ik vind het ook ingewikkeld hoor! Volgens mij is het eerste jaar vast voedsel nog vooral om te proberen dus daar houd ik me dan ook aan vast. Als hij een keer niet wil, prima. Proberen we het later nog eens.
Mijn dochter met haar champignons: ![]()
![]()
![]()
Mijn dochter met appel-banaan-sinaasappelcombo: ![]()
š«Ø
Food under one is just for fun!
Ik lette nooit op de richtlijnen, wij deden ook de Rapley methode en dan pakken ze gewoon waar ze zin in hebben. Hoeveel er precies in ging keek ik niet zo naar.
En misschien is het een goed teken dat je baby nog geen voorkeur voor zoet heeft
dat ze haar groenten wel goed eet is al heel goed!
Mijn dochter van 8 maanden eet ook zooo wisselend. We zitten nu alweer minstens twee/drie weken in een dip (sprong? Ontwikkeling?) en dan ben ik blij als er op een dag vijf happen fruit ingaan en in de avond vijf happen avondeten. En over de matige hoeveelheid brood wil ik helemaaal niet nadenken. Ik vind het ook zoān lastige fase en ik hoor van iedereen zulke wisselende verhalen die ook weer onzekerheid opwekken. Ook fijn om hier dan te lezen dat meerderen het lastig vinden.
Nou ze is 8 maanden, dit klinkt in mijn oren eerlijk gezegd al goed. Ze probeert het en het hoofdvoedsel is nog melk, dus prima toch? Zolang je kind goed groeit en met plezier eten lijkt te proberen is het al top toch?
Wat fijn om al deze eet berichten te lezen. Krijg amper iets er in qua vaste voeding bij mijn dochter. Ik voel hem al weer aankomen als ik bij het consultatiebureau moet zijn.