Hier doen we vooral (22 maanden om precies te zijn haha):
Trein banen bouwen (hout en duplo). Hij kan het nu we zelf, een brug en een klein rondje. Maar daarvoor bouwde ik onder luid enthousiasme de baan en liet hij de treintjes rijden en botsen en maakte dan de trein (dus alle wagentjes achter elkaar haha). En met de duplo trein zette hij alle dieren op de trein
Huisjes bouwen. Hij kan heel lang zelf met de vierkanten magneten huisjes bouwen. En dan poppetjes er in doen (of duplo poppetjes of van die houten pegdolls). Ik mocht eerst wel mee doen maar nu is het: ânee, mama kijken, ik bouwenâ, maar ik moet er wel bij zitten
!
Het begon 2-3 maanden terug met huisjes van 3 (dus een driehoek haha) maar inmiddels bouwt ie zo hoog als hij zelf. En dan BOEM om natuuuurlijk.
Duplo bouwen, gewoon. Omhoog bouwen samen.
Bibliotheek, eigenlijk elke week wel. En dan ook een rondje groente boer (& dan een banaan krijgen). En rondje alle winkels benoemen. Doe ik meestal lopend maar kan ook in de kinderwagen natuurlijk!
Kleuren en stickers plakken is hier ook al wel een poosje populair! En sinds een week of 6-7 ook kleien! Dat vind Ik zelf ook relaxed aan tafel haha. Kon misschien ook eerder al, maar pas in mân verlof geĂŻntroduceerd.
Douchen of in bad met een bus scheerschuim. Ook een hit. Lekker loom ochtend ritueel op die manier doe je namelijk 3x zolang over douchen maar prrrrima!
Helpen met alles wat je toch moet doen; was in de machine en er uit en in de droger. Rotzooien met de knijpers. Buiten blaadjes opruimen. De douche schoonmaken met een spons vind ie ook top haha.
Als ik naar het dorp ga fiets ik altijd lekker om. En dan door de nieuwbouw wijk (g(r)aaaafmasjiene en tekkers en hijsk(r)aan!!) en langs het water, effe eendjes kijken enzo