Gewoon de kalender app van Apple. Uit de agenda halen als het is gedaan of verplaatsen als het die dag niet is gelukt
Hoeveel tijd heb je hiervoor; structureel te weinig haha. Ik wil het ook niet weten denk ik, dan word ik alleen maar meer gestresst. Maar wat anderen ook al zeggen; Google calender en talen verdelen helpt bij ons goed, en we hebben ook een whiteboard voor dingen die we moeten doen (die week doen of regelen) en wat we gaan eten. Gewoon ook zodat de ander kan gaan koken zonder dat je hoeft te vragen wat hoe etc. Maar goed, de mental load is real (hier ook zonder ad(h)d brein al!
Microsoft To Do, al vanuit heel lang geleden. Vind hem wel oke maar niet super snel op desktops.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar het helpt ook om hun zelf een kalender te geven. Hier zien ze bijvoorbeeld wanneer ze gym hebben, of ze naar zwemles/sport moeten etc. Dan kunnen ze daarmee rekening houden als ze hun kleren klaarleggen bijv (of ze vragen op het laatste moment waar iets is). Maar het helpt mij dus omdat ik er dan in elk geval niet in mijn eentje aan hoef te denken. En zij leren ook wel een beetje plannen denk ik
Ik heb een whiteboard met weekoverzicht in de keuken hangen. Iedere zondagavond check ik de verjaardagskalender op de wc en pak ik mijn gedeelde google agenda erbij en vul alles in voor de week. Dus afspraken maar ook dingen die ik moet doen/regelen op een bepaalde dag. Het feit dat ik dat dan nog een keer zie staan en opschrijf op dat whiteboard zorgt er eigenlijk al voor dat ik een redelijk compleet overzicht van de week in mijn hoofd heb.
Ik vind het momenteel ook zo lastig. Mn huis is nog nooit zo vies geweest. En het voelt alsof ik enorm te kort schiet qua school. Er komen bijna wekelijks verzoeken voorbij of er ouders kunnen helpen of dingen regelen. Ik werk 4 dagen en kan dus eigenlijk nooit (op m’n vrije dag plannen ze blijkbaar nooit uitjes
).
‘s avonds ben ik zo moe dat ik regelmatig tegelijk met mijn dochter in slaap val of uitgeblust op de bank lig. En echt schoonmaken met haar erbij is in de praktijk ook niet altijd even handig.
Nu vrijdag maar vrij genomen zodat ik onder schooltijd wat kan poetsen. Maar vind het echt zonde van mn vrije dag want had liever iets leuks voor mijzelf gedaan.
Wij hebben een schoonmaakster en hello fresh.
Koken en dagelijks opruimen/poetsen doet mijn man
De was doe ik (sorteren en in de machine proppen dan. vouwen en strijken doet de schoonmaakster). Daar hebben we dus niet zo veel omkijken naar.
Die dingen van de kinderen doe ik zo veel mogelijk maar vergeet soms ook wel wat. Gister moesten ze een beslagkom mee. Dinsdag moesten ze een pietenpak aan, vrijdag weer. Ja ik heb dat niet allemaal scherp hoor dus m’n dochter was zonder beslagkom.
Het verschilt ook hoe die informatie tot mij komt. Soms staat het in Parro, soms in de ouder whatsapp, soms in de maandbrief van de directeur dus pfoe… probeer het gelijk in m’n agenda te zetten als ik wat zie maar ja ben ook niet perfect he.
Gelukkig hebben ze verder nog niet veel maar moet zeggen m’n dochter van 4 neemt al best veel verantwoordelijkheid en haar juf zegt het ook altijd heel duidelijk tegen de kinderen en m’n dochter zegt het dan weer tegen mij haha.
Ohja al die verschillende communicatie kanalen van school is echt mijn ergernis. We hebben Parro, een klassen whatsapp met alle ouders en er hangen briefjes op het prikbord met berichten, intekenlijsten en schoonmaakroosters. Snap niet dat we niet 1 medium kunnen kiezen en alles via Parro kunnen doen. Die app heeft ook een kalender en een chat functie. Maar herkenbaar dus dat het op andere scholen ook zo gaat.
Ja het wordt dan ook niet in de Parro kalender gezet maar n het weekverslag van de juf. Alleen het zit niet in mijn systeem om te kijken in het verslag van vorige week als ik wil weten wat ik deze week moet doen. Achja we doen ons best he
Nee snap ik, ik ben ook regelmatig wat vergeten. Bij ons wordt de Parro kalenderfunctie ook niet gebruikt terwijl dat juist zo handig is. Soms worden datums van de schooljaarkalender gewijzigd en doorgeven in een los bericht. Als ze gewoon alles in de kalender plaatsen is dat altijd actueel, veel handiger.
En vind communiceren via whatsapp ook best irritant. Sommige ouders zijn nogal enthousiast in het aantal berichtjes. Maar uitstappen kan ook niet want dan mis je weer info.
Wij hebben ook een klassenapp maar hier kan alleen de beheerder berichtjes in plaatsen, echt ideaal want dan heb je alleen belangrijke berichten ipv al die ruis. Als er hulp nodig is, komt er een poll waar je op kan stemmen.
Een tip voor mede Bluey fans! Bluey in de bioscoop ![]()
Had het verder nergens voorbij zien komen. Ik heb tickets gekocht voor aanstaande maandag
Edit: en we zijn nu nog de enige 2 zie ik ![]()
![]()
![]()
Ik zag hier ook een aankondiging van. Maar mijn kinderen hebben al die afleveringen al zooo vaak gezien, ik hoef ze niet nog een keer in de bios te zien
.
Howel ‘Pavlova’ wel echt geniaal is ![]()
Kaaak heb helemaal niet goed gekeken, dacht dat het een speciale film was. Maar gewoon afleveringen dus? Die kan de mijne ook bijna meepraten hahaha
Edit: ja ik lees het nu! Naja had het al aan mn zoon verteld en hij vroeg vanavond nog of we morgen dan naar de bioscoop gaan dus we gaan wel gewoon haha
Wat mij heeft geholpen is de volgende zin:
moet ik dit nu doen?
Je kunt de zin elke keer uitspreken met de klemtoon op een ander woord.
Moet ik dit nu doen? Of ja… Kan die jas ook wachten?
moet Ik dit nu doen? Of kan mijn man ook de luier zakken halen?
moet ik Dit nu doen? Of moet ik ipv een jas wassen eens even een warme kop thee gaan drinken of een wandeling maken om er fris tegenaan te kunnen?
moet ik dit NU doen? Of kan het morgen ook?
moet ik dit nu Doen? Of lost het vanzelf wel op?
Nou goed denk dat je het idee snapt.
Omlaag met die lat!! Em vraag je man een deel van de mentale last te dragen.
Er komt wel echt een film maar ergens in 2028 ofzo.
En ach bios is altijd leuk toch!
Mijn moeder is een keer met 1 van de kinderen naar Paw Patrol afleveringen in de bios geweest. Die kende ze toen ook al maar alanog vond ze het enorm leuk. Dus ach… het wordt vast leuk ![]()
Hier heb ik de schoolagenda (ik geloof met Parro) gesynct met onze agenda’s. Er staat alleen info in van hun klas dus dat is wel fijn.
Het is meer dat ik de handigheidjes of vaardigheden die bij praktisch moederschap/ouderschap een beetje mis haha. (Miss omdat ze net naar de bs school gaat, moet nog een beetje inkomen) Ik heb vriendinnen die het leuk vinden om met het huishouden bezig te zijn en die hebben door bijv minder werken ook vaker tijd om een rondje winkels te doen, alles uit te zoeken etc. Ik ben echt afhankelijk van schoonmaker, online bestellen en mijn partner. (Of iets meer carrière gericht). Ik zou zo graag àlles willen. ![]()
Ik krijg ook weinig gedaan met veel aan mijn hoofd, al die kleine dingen geven zoveel ruis en prikkel, in t voorjaar kan ik er vaak weer goed tegen en ben ik energieker. Nu maar even aan toegeven dat t niet perfect is denk ik.
Als ik je reacties lees wil je vooral heel graag álle ballen hooghouden en dat gaat gewoon niet ![]()
Bij mij helpt het wel om dingen op een vaste dag te doen. Bijv elke zondag wassen we het beddengoed. Degene die als laatste het bed uitstapt haalt hem af en doet dit samen met alle handdoeken/theedoeken in de wasmachine. Zelfde dag nog in de droger en hup terug het bed op. Hier hoef ik letterlijk nooit meer over na te denken.
Spullen hebben een vaste plek en ik heb mezelf aangeleerd het daar meteen terug te leggen. Je kunt het ergens neergooien of twee stappen extra zetten en dan ligt het waar het hoort.
En die regeldingen blijven ingewikkeld… maar het hoeft niet altijd perfect hè. Wij krijgen dit weekend familie op bezoek voor Sinterklaas en normaal vind ik het super leuk om zelf te koken en iets te bakken voor bij de koffie. Heb er nu alleen echt geen energie voor. Toen dacht ik, het gaat erom dat we samen zijn. Nu neemt mn schoonmoeder iets mee voor bij de koffie en we eten lekker makkelijk: frietjes! Maak ik m’n neefje nog dolgelukkig mee ook ![]()
Hiermee wil ik zeggen dat we vaak vooral heel hard zijn voor onszelf. Heeft je kind er last van dat die winterjas nog niet gewassen is? Of is dit iets wat je jezelf hebt opgelegd om te doen? Nja zo probeer ik altijd maar te denken.
(Terwijl ik dit typ kijk ik naar onze zwarte houten jaloezieën waar een mega laag stof op ligt en denk ik oh ja dat moet ook weer eens gebeuren. Maar ja een week later ligt het er weer dus voor nu: laaat maar!)
We hebben een heel leuk broekje gekregen, alleen hij is veel te wijd en zakt af. Je kan hem niet verstellen. Hoe los ik dit op? ![]()