Een tip voor mede Bluey fans! Bluey in de bioscoop ![]()
Had het verder nergens voorbij zien komen. Ik heb tickets gekocht voor aanstaande maandag
Edit: en we zijn nu nog de enige 2 zie ik ![]()
![]()
![]()
Een tip voor mede Bluey fans! Bluey in de bioscoop ![]()
Had het verder nergens voorbij zien komen. Ik heb tickets gekocht voor aanstaande maandag
Edit: en we zijn nu nog de enige 2 zie ik ![]()
![]()
![]()
Ik zag hier ook een aankondiging van. Maar mijn kinderen hebben al die afleveringen al zooo vaak gezien, ik hoef ze niet nog een keer in de bios te zien
.
Howel ‘Pavlova’ wel echt geniaal is ![]()
Kaaak heb helemaal niet goed gekeken, dacht dat het een speciale film was. Maar gewoon afleveringen dus? Die kan de mijne ook bijna meepraten hahaha
Edit: ja ik lees het nu! Naja had het al aan mn zoon verteld en hij vroeg vanavond nog of we morgen dan naar de bioscoop gaan dus we gaan wel gewoon haha
Wat mij heeft geholpen is de volgende zin:
moet ik dit nu doen?
Je kunt de zin elke keer uitspreken met de klemtoon op een ander woord.
Moet ik dit nu doen? Of ja… Kan die jas ook wachten?
moet Ik dit nu doen? Of kan mijn man ook de luier zakken halen?
moet ik Dit nu doen? Of moet ik ipv een jas wassen eens even een warme kop thee gaan drinken of een wandeling maken om er fris tegenaan te kunnen?
moet ik dit NU doen? Of kan het morgen ook?
moet ik dit nu Doen? Of lost het vanzelf wel op?
Nou goed denk dat je het idee snapt.
Omlaag met die lat!! Em vraag je man een deel van de mentale last te dragen.
Er komt wel echt een film maar ergens in 2028 ofzo.
En ach bios is altijd leuk toch!
Mijn moeder is een keer met 1 van de kinderen naar Paw Patrol afleveringen in de bios geweest. Die kende ze toen ook al maar alanog vond ze het enorm leuk. Dus ach… het wordt vast leuk ![]()
Hier heb ik de schoolagenda (ik geloof met Parro) gesynct met onze agenda’s. Er staat alleen info in van hun klas dus dat is wel fijn.
Het is meer dat ik de handigheidjes of vaardigheden die bij praktisch moederschap/ouderschap een beetje mis haha. (Miss omdat ze net naar de bs school gaat, moet nog een beetje inkomen) Ik heb vriendinnen die het leuk vinden om met het huishouden bezig te zijn en die hebben door bijv minder werken ook vaker tijd om een rondje winkels te doen, alles uit te zoeken etc. Ik ben echt afhankelijk van schoonmaker, online bestellen en mijn partner. (Of iets meer carrière gericht). Ik zou zo graag àlles willen. ![]()
Ik krijg ook weinig gedaan met veel aan mijn hoofd, al die kleine dingen geven zoveel ruis en prikkel, in t voorjaar kan ik er vaak weer goed tegen en ben ik energieker. Nu maar even aan toegeven dat t niet perfect is denk ik.
Als ik je reacties lees wil je vooral heel graag álle ballen hooghouden en dat gaat gewoon niet ![]()
Bij mij helpt het wel om dingen op een vaste dag te doen. Bijv elke zondag wassen we het beddengoed. Degene die als laatste het bed uitstapt haalt hem af en doet dit samen met alle handdoeken/theedoeken in de wasmachine. Zelfde dag nog in de droger en hup terug het bed op. Hier hoef ik letterlijk nooit meer over na te denken.
Spullen hebben een vaste plek en ik heb mezelf aangeleerd het daar meteen terug te leggen. Je kunt het ergens neergooien of twee stappen extra zetten en dan ligt het waar het hoort.
En die regeldingen blijven ingewikkeld… maar het hoeft niet altijd perfect hè. Wij krijgen dit weekend familie op bezoek voor Sinterklaas en normaal vind ik het super leuk om zelf te koken en iets te bakken voor bij de koffie. Heb er nu alleen echt geen energie voor. Toen dacht ik, het gaat erom dat we samen zijn. Nu neemt mn schoonmoeder iets mee voor bij de koffie en we eten lekker makkelijk: frietjes! Maak ik m’n neefje nog dolgelukkig mee ook ![]()
Hiermee wil ik zeggen dat we vaak vooral heel hard zijn voor onszelf. Heeft je kind er last van dat die winterjas nog niet gewassen is? Of is dit iets wat je jezelf hebt opgelegd om te doen? Nja zo probeer ik altijd maar te denken.
(Terwijl ik dit typ kijk ik naar onze zwarte houten jaloezieën waar een mega laag stof op ligt en denk ik oh ja dat moet ook weer eens gebeuren. Maar ja een week later ligt het er weer dus voor nu: laaat maar!)
We hebben een heel leuk broekje gekregen, alleen hij is veel te wijd en zakt af. Je kan hem niet verstellen. Hoe los ik dit op? ![]()
Bretels ?
Nou dat was ook m’n eerste gedachte inderdaad, welke bal(len) kan je laten vallen
alles hooghouden kan niet en hoeft niet
Stukje innemen? Ik heb een aantal pyjamabroeken die echt afzakten ingenomen en later weer los gemaakt
Ja ik heb het ook op een vrij provisorische manier gedaan hoor. ‘Gewoon’ een lusje vastgezet, ik den via een online filmpje. Dit was sowieso dun katoen en een pyjama dus het hoefde er ook niet echt netjes uit te zien.
Heeft iemand enig idee hoe de jassen van Zara vallen voor jongens? Mijn zoontje heeft nu 86 aan in broeken en ook meeste truien van de Zara. Maar 80 in andere maten…
Heb een leuke jas gezien in maat 86, maar wel zo’n puffer jas dus die valt misschien weer wat breder?
De jas van mijn zoontje valt een beetje aan de grote kant maar dat vind het niet zo erg bij een jas. Kan ie er een dikke trui onder aan en nog een jaar dragen.
Pfff zara is zo onbetrouwbaar met kinderkleding. Als je 2 kledingstukken maat 86 koopt, is de ene groter dan de ander. Met jassen heb ik maat 92 voor mijn jongste kind, maar die maat valt echt groot. Het is zo wisselend
Ik ben op zoek naar ervaringen en tips. Onze peuter had een infectie bij zn billen waardoor poepen pijn deed. Dat is nu weg maar hij durft nu niet meer te poepen en houdt het op. Gevolg veel buikpijn en verstopt. Hij heeft nu al sinds woensdag weer niet gepoept.
We geven sinds vorige week zondag macrogol 5 mg. Sinds 2 dagen opgehoogd naar 10 mg. Ik vind het zoooo zielig want hij heeft veel buikpijn steeds. En vertellen dat ie ‘gewoon’ moet gaan poepen werkt natuurlijk niet want die angst zit er nog. Nu zit ie ook weer op zn kamertje te roepen dat ie pijn heeft.
Iemand nog ideeën wat we kunnen doen voor hem?
Zo zielig idd, hier ook deze medicatie en het heeft tijd nodig om eerst zonder pijn te poepen (mentaal vooral) dus vooral blijven geven.
Wij hebben destijds bij ernstige verstopping 20-30 per dag gegeven, maar dat was wel op advies van de kinderarts…
In zeldzame gevallen microlax gebruiken (kruidvat). Maar zo min mogelijk omdat er juist een soort trauma gebied ontstond en microlax is ook weer rectaal… maar goed dan was de buikpijn wel weg