Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Oh zo bedoel je! Ja daar kan ik me ergens wat bij voorstellen. Onze peuter is nog niet zindelijk dus het potje is voor nu denk ik niet echt een optie

Hier ook eentje die heel bang is voor poepen.

Nu weer een terugval na ziek zijn.

Ik deed haar in het begin nog wel eens in een warm bad, en dan moest ze poepen door het warme water. Mocht ze van mij in bad poepen. Dat resulteerde er in dat ze niet meer in bad wilde, maar der was wel een heel hoop uit.

Met zindelijk worden ook veel problemen, op een gegeven moment zei ze onder de douche in paniek ik moet poepen! Toen heb ik maar gewoon uit radeloosheid gezegd: nou poep maar onder de douche. Dat vond ze heel grappig om te doen. En dan moet je gaan voort borduren op positiviteit. Benoemen hoe goed het gaat, dat het haar gelukt is etc. Hoe fijn het voelt aan haar buik. En als het pijnloos was, dat het niet vervelend voelde.

Ook veel boekjes gezocht over het maag/darm stelsel. Bij haar werkte het boekje de kleine poepfabriek goed.

6 likes

Goede tips, dankjewel! Wat vervelend dat je dochter dit vaker heeft zeg. Tis zo sneu dat je zelf weinig kunt doen, behalve idd het positieve benadrukken en er geen druk op legggen. Boekje is ook een goed idee!

1 like

Een warm bad? Dat hij wat meer ontspant en het misschien vanzelf komt. Als het dan een paar keer goed gaat heeft hij hopelijk weer wat positieve ervaringen.

Jaa dit doen we eigenlijk al 2 keer per week minimaal en heeft nog niet geholpen. Misschien toch maar dagelijks gaan doen idd. Ik ga vanmiddag ook maar even van die knijpfruitjes halen met pruim en mango. Lijnzaad kopen voor de kwark. Alles wat maar een beetje laxerend werkt naast die macrogol. En dan hopen dat het eruit komt snel en zonder al teveel pijn…

2 likes

Die knijpfruitjes van Ella’s Kitchen met pruim schijnen heel laxerend te werken, van die kleine paarse zijn dat. Hopelijk werkt het snel, lijkt me heel sneu

5 likes

Als je een AH in de buurt hebt, kun je ook deze potjes kopen. Stuk goedkoper dan de zakjes van Ella.

Dit werkt bij ons altijd zeer laxerend. We hebben het standaard in huis als hulpmiddel bij obstipatie.

https://www.ah.nl/producten/product/wi217835

@Takkie

4 likes

Ja! Top deze had ik laatst ook voor de baby, die kakt ook maar eens per week :sweat_smile: die krijgt voornamelijk nog bv dus heeft er gelukkig geen last van. Maar die poepte toen ook direct de dag erna!

Gratis ongevraagde tip hier!

Voor iedereen die nog een fijne draagzak zoekt! Ik heb via vinted een hoppediz halfbuckle bandolino gekocht en hij zit zo fijn!! Doordat hij half buckle is kan je hem heel makkelijk aanpassen als hij door verschillende mensen wordt gebruikt en zit je dus niet steeds met allerlei gespen te worstelen. Echt een fijne draagzak!! Ik heb er zelf 20 voor betaald via vinted en zie dat er wel meer op staan!

https://www.dragenenzo.nl/shop/hoppediz-bondolino-bpure-elba

Ik heb ook een isara the one. De stof is heeel fijn, maar ik vind hem met alle gespen best lastig in te stellen, zeker met meerdere gebruikers!

5 likes

Even een screenshot uit een filmpje maar ik heb gisteren bij wibra dit leuke broekje gekocht.
Ik weet alleen echt niet wat voor truitje oid ik er boven kan dragen bij mijn zoontje. Iemand tips?

1 like

Ik heb deze ook en doe er vaak een rode of groene trui op, kan eigenlijk heel veel op vind ik.

2 likes

In mijn hoofd kan alles hierop!

En ik heb deze vandaag ook in de handen gehad haha. Wibra heeft sowieso echt leuke kinderkleding vind ik! En blijft bij ons ook goed.

3 likes

@Spaarlamp jaa jullie hebben ook gewoon gelijk hoor, vooral bij kinderen. In mijn hoofd moet er iets effens op en dat hoeft natuurlijk helemaal niet :joy:

Iemand ervaring met speelblokken/ foamblokken om op te klimmen. Ik zie door alle blokken het bos niet meeršŸ˜… dezelfde soort sets bij verschillende aanbieders voor allemaal verschillende prijzen.

Wij hebben voor de 1e verjaardag een set gekocht va iglu (via decathlon trouwens). Is echt een hit! Ze speelt er vaak dagelijks mee, en wij kruipen er zelf ook overheen. Wat ik een nadeel vind is dat ze maar weinig losse onderdelen hebben die je kan kopen om de set uit te breiden.

2 likes

Ik ben aan het kijken naar de vergoeding voor de kinderopvang volgend jaar en zie dat je voor een 2e kind blijkbaar een hoger bedrag vergoed krijgt. Geldt dit enkel als beide kinderen gebruik maken van kinderopvang/gastouder/psz? Of ook wanneer kind 1 gebruik maakt van de BSO en kind 2 van kinderopvang/gastouder/psz?

1 like

Je krijgt voor het goedkoopste kind een hoger percentage toeslag, dus dat kan de oudste zijn als die al op de BSO zit, of de jongste als die bij een gastouder zit en de oudste op een kinderdagverblijf.

2 likes

Roosvicee laxo (pruim) werkte hier ook goed

2 likes

Wij hebben heel veel van iglu en zijn er heel tevreden mee

1 like

Ons zoontje is nu 20 maanden. Ik kookte nog altijd voor hem en dit at hij meestal wel op. Ook at hij daarna vaak nog deels met ons mee. Tussen de middag twee boterhammen. Nu eet hij sinds een aantal weken nog steeds prima op de opvang maar thuis steeds minder en met meer weerstand. Eerst alleen brood zonder korstjes, nu uberhaupt bijna geen brood. Ook s avonds eet hij nauwelijks. Alles is ā€˜nee’ en wordt letterlijk van tafel geveegd of zorgt voor een histerische huilbui. Volgens mij is hij op deze leeftijd zijn invloed van ā€˜nee’ aan het ontdekken en ons aan het uittesten. Helemaal prima, maar hij moet natuurlijk wel wat eten. Tips?
De ongezonde/lekkere dingen gaan er trouwens in zonder problemen (denk aan knijpfruit, yoghurt, een frietje, pannenkoek).

1 like