In mijn hoofd kan alles hierop!
En ik heb deze vandaag ook in de handen gehad haha. Wibra heeft sowieso echt leuke kinderkleding vind ik! En blijft bij ons ook goed.
In mijn hoofd kan alles hierop!
En ik heb deze vandaag ook in de handen gehad haha. Wibra heeft sowieso echt leuke kinderkleding vind ik! En blijft bij ons ook goed.
@Spaarlamp jaa jullie hebben ook gewoon gelijk hoor, vooral bij kinderen. In mijn hoofd moet er iets effens op en dat hoeft natuurlijk helemaal niet ![]()
Iemand ervaring met speelblokken/ foamblokken om op te klimmen. Ik zie door alle blokken het bos niet meer😅 dezelfde soort sets bij verschillende aanbieders voor allemaal verschillende prijzen.
Wij hebben voor de 1e verjaardag een set gekocht va iglu (via decathlon trouwens). Is echt een hit! Ze speelt er vaak dagelijks mee, en wij kruipen er zelf ook overheen. Wat ik een nadeel vind is dat ze maar weinig losse onderdelen hebben die je kan kopen om de set uit te breiden.
Ik ben aan het kijken naar de vergoeding voor de kinderopvang volgend jaar en zie dat je voor een 2e kind blijkbaar een hoger bedrag vergoed krijgt. Geldt dit enkel als beide kinderen gebruik maken van kinderopvang/gastouder/psz? Of ook wanneer kind 1 gebruik maakt van de BSO en kind 2 van kinderopvang/gastouder/psz?
Je krijgt voor het goedkoopste kind een hoger percentage toeslag, dus dat kan de oudste zijn als die al op de BSO zit, of de jongste als die bij een gastouder zit en de oudste op een kinderdagverblijf.
Roosvicee laxo (pruim) werkte hier ook goed
Wij hebben heel veel van iglu en zijn er heel tevreden mee
Ons zoontje is nu 20 maanden. Ik kookte nog altijd voor hem en dit at hij meestal wel op. Ook at hij daarna vaak nog deels met ons mee. Tussen de middag twee boterhammen. Nu eet hij sinds een aantal weken nog steeds prima op de opvang maar thuis steeds minder en met meer weerstand. Eerst alleen brood zonder korstjes, nu uberhaupt bijna geen brood. Ook s avonds eet hij nauwelijks. Alles is ‘nee’ en wordt letterlijk van tafel geveegd of zorgt voor een histerische huilbui. Volgens mij is hij op deze leeftijd zijn invloed van ‘nee’ aan het ontdekken en ons aan het uittesten. Helemaal prima, maar hij moet natuurlijk wel wat eten. Tips?
De ongezonde/lekkere dingen gaan er trouwens in zonder problemen (denk aan knijpfruit, yoghurt, een frietje, pannenkoek).
Smoothies? Zodat hij iig groenten/fruit binnen krijgt.
Op slechte dagen prak/pureer ik fruit door de yoghurt, dan heeft ‘ie in ieder geval weer wat vitamines binnen.
Ik geef ‘s middags vaak wat rauwkost als snack. Of inderdaad smoothie met groente, knijpfruit waar ook groente inzit, geraspte wortel door de havermout
Mijn kind is 2 en hier is het ook weer verschrikkelijk. Hij heeft ook iets nieuws en dat is dat hij op schoot wilt zitten tijdens het avondeten pff. Ik vind het avondeten steeds minder leuk
Mijn kind is wat jonger maar hij at ook heel slecht waardoor hij afviel, dus zijn we de afgelopen maanden onder behandeling van een kinderdiëtist geweest. Die zegt wel dat dit gedrag normaal is en had de volgende tips:
Hoop dat je er iets aan hebt! Ik was ook gefrustreerd want hij moest toch echt eten, zeker toen hij afgevallen was, maar sinds ik dat losgelaten heb is het weer beter gegaan.
Wanneer gingen jullie over van maxicosi naar zo’n grotere stoel in de auto? Ik vind de maxicosi nu eigenlijk handig als het koud is want we hebben daar zo’n voetenzak om zitten dus leggen ‘m er dan binnen warm in, maar ik kan ‘m echt met moeite tillen dus zit steeds meer naar vervolgstoelen te kijken. Hij past nog wel in de maxicosi, maar het wordt wel steeds krapper en vooral met eruit halen heb ik soms het idee dat ik ‘m er uit moet trekken aan z’n arm omdat er minder ruimte is tussen de stoel en z’n middel om je hand tussen te doen. ![]()
Toen haar benen niet meer comfortabel leken erin, grotere stoel zit echt fijner volgens mij
Met 13 maanden, maar m’n kind is wat kleiner en de maxi-cosi paste nog wel goed. We hadden de vervolgstoel al in huis (gekocht met een goede aanbieding) en de maxi-cosi stond al standaard in de auto want stoel + kind tillen was voor mij niet meer te doen. Toen we de vervolgstoel even in de auto gezet hadden om m’n nichtje te vervoeren, hebben we hem maar laten staan.
Ze zit er nu al in, de maxi cosi is in mijn moeder haar auto. Ik het ook veel te zwaar worden. Ik heb dan zo’n autostoelponcho gekocht om haar van binnen naar de auto te vervoeren en dan kan je haar goed en veilig vastklikken met die poncho erover.
Hij kan ook minder honger krijgen omdat hij nu minder hard groeit dan die eerste 1.5jr.
Hier een van bijna 2, januari, en ben blij als er 2x per dag 3/4e boterham in gaat. Het bunkeren is ook gewoon een beetje voorbij.
Wel gewoon alleen gezonde dingen blijven aanbieden, dan is wat ze eten gewoon goed.
Maar de oudste twee hebben ook periode geleefd
Op een glas melk en een halve krentenbol en lucht ofzo.
Oh dat is ideaal! Ik zit ook altijd te kloten met wel/geen jas dat kleine stukje naar de auto, maar met zoiets maakt dat niet meer uit.
Ja en ik dan was ik aan het prutsen met dekentjes. En snap nu dat ze zeggen dat een jas in een autostoel onveilig was, die riemen zaten nooit goed. Koop wel geen uit een teddy stof, eerder waterproof coating met een warme voering. Als het regent dan blijft je zoon goed droog.