Dit is echt precies mijn kind. Die heeft vorige week besloten om nog amper groente te eten en zeurt sinds twee dagen tijdens het avondeten ineens dat ie op schoot wil. En als ie dan ook nog iets uit gaat spugen of met eten gaat gooien dan ben ik er ook echt helemaal klaar mee.
Het is echt verschrikkelijk he. Hoe oud is die van jou?
En wat ik ook zĂł vervelend vind is dat hij op de opvang alles eet. Twee borden rode bieten stamppot vandaag. Maar ik weet dat als ik het thuis ga maken, het zo aan de kant geschoven wordt ![]()
Oh ja dat op schoot zitten was hier ook opeens. Mag hier als wij klaar zijn met eten en dan begint zij soms nog opeens met eten dus dat is mooi meegenomen. Maar ze eet al een tijdje heel erg slecht 's avonds en is wel prima gegroeid dus het zal wel.
Eet ie in ieder geval nog ergens iets fatsoenlijks toch. Maar snap je frustratie. Hier een kind van bijna 3 jaar die ineens weer op schoot wil tijdens het eten én gevoerd wil worden. Als ie al gevoerd wil worden want eet ik ook niks. Alleen al aan tafel zitten in de avond en het begint al: ik wil niet eten
Eet hij dan wel als je âm aan de salontafel zet ofzo? Dat hij het hele gedoe rondom samen aan tafel eten gewoon stom vindt.
Heel herkenbaar. Mijn dochter zei op een gegeven moment toen we nasi gingen eten (toen was ze wel al wat ouder dan jouw kind): âmama dit lust ik niet. Bij de kindjes lust ik dit welâ ![]()
Ja is ook zo. Maar is âmaarâ 2 dagen in de week. Dat voeren is hier ook inderdaad. Zelfs met zijn yoghurt.
@Feather maar blijft je kind dan enigszins ârustigâ zitten als jullie eten? Mijn kind doet echt vervelend. Alles op de grond, gek doen op de stoel etc. Hij is vandaag ook weer van die stoel gevallen en heeft een enorme bult ![]()
Mijn kind eet trouwens alles moeizaam deze week. Hij is ook niet helemaal fit dus hoop dat het daaraan ligt. Maar ik âmoetâ nu ook een boekje lezen tijdens zijn papfles in de ochtend bijvoorbeeld. En ik vind het ook moeilijk te bepalen met eten wat ik goed vind en wat niet. Omdat ik voldoende en enigszins gezond eten wel belangrijk vind maar wil ook niet straks als een circusaap allemaal trucjes moeten doen zodat mijn kind eet.
Ik zou (makkelijk zeggen hoor want zit nog lang niet in die fase) het avondeten een paar keer aanbieden, wil ie niet? Dan niet. Als ze honger hebben komen ze vanzelf wel zou je denken en dan 2 keuzes geven uit (semi) gezonde dingen. Wil je geen avondeten maar wel yoghurt of paprika ofzo, nouja dan eet je dat toch. Denk ook dat hoe harder jij de strijd aan gaat, hoe meer zij averechts gaan doen en niks meer eten.
Iets over de 2,5. Wees maar blij dat hij het daar dan in ieder geval wel binnenkrijgt. Ik ben op dit moment blij met alle groente die erin gaat. Hij heeft nu bedacht dat ie zân favoriete groente (paprika) niet meer lust. Hij eet op het moment echt alleen bietjes en mais. De rest blieft ie niet.
Dit is een leuke kerstknutsel! Van de Zeeman. Over de figuren zit een folie die je eraf haalt en dan kan je de pompoms op de juiste kleur plakken. Geen hele lange activiteit maar 3 jarige was even gefocust bezig en super trots.
Iemand tips voor (spijker)broeken die smal in de taille zijn of verstelbaar zijn. Had nu leuke va zara in maat 98 maar die kun je blijkbaar niet meer verstellenâŠ
Hm heeft altijd die optie
Prenatal vind ik smal in de taille, maar geen idee tot welke maten zij ĂŒberhaupt gaan
Name It is toch ook allemaal verstelbaar?
Kokonoko schijnt smal te zijn!
Alle recente spijkerbroeken die ik van de Zara heb kon je wel verstellen.
Onze dochter krijgt 1⏠per week sinds ze in groep 3 zit ( toen was ze 5, nu inmiddels 6).
Ook nog een tip voor een leuke kerstactiviteit: kersthangers maken van zoutdeeg! Onze kinderen (2 &4) verzamelen het hele jaar door allemaal schelpjes, steentjes, blaadjes, bloemetjes (die doen we in de bloemenpers) en we hebben veel knutsel diamantjes, veertjes, kralen etc.
Met kerst maken we dan voor opaâs, omaâs etc. een kersthanger om te geven met kerst met al die spulletjes erin gedrukt. Ik laat ze helemaal vrij hoe ze het willen, er viel bv een hanger een beetje uit elkaar omdat ze er te veel in hadden gedrukt maar dan laten we ze zelf ondervinden dat dat niet lukt etc. En de jongste vindt het vooral leuk om in een grote homp alle spulletjes te drukken en is vooral bezig met het kneden van de klei, ook helemaal prima!
Dit idee! Als je zoutdeeg recept zoekt vind je heel gemakkelijk allemaal simpele recepten!
Ik weet niet meer of ik dit heb gedroomd of hier heb gelezen
. De bluey film is dat nou gewoon een aantal filmpjes achter elkaar die al op Disney staan?