Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Naar aanleiding van deze post: ik besteed sommige taken wel uit aan m’n schoonmoeder. Ze is met pensioen en heeft niet zoveel te doen en wil graag helpen altijd maar ze is niet zo fit dat ze bijv m’n kind uit school kan halen. Dus als er een verzoekje komt vraag ik het aan haar. Zoals een lege jampot. Versiering voor een kerststukje. Eierdozen sparen.
Zij heeft dan helemaal een taak en een reden om weer bij anderen (en de kringloop) langs te gaan en ik krijg het gewoon thuisgebracht.

15 likes

Misschien een domme vraag maar maak je dan wel de autoriem over die poncho vast? Op de foto is dat niet te zien namelijk? Daar zie alleen dat ze het achterpand over de stoel hebben gegooid maar verder lijkt het kind gewoon los in de stoel te zitten :laughing:

Edit: of maak je de riem vast onder poncho? Dat zal het zijn denk ik?

1 like

Ja ik maak de riem vast onder de poncho. Blijf ik lang in de auto dan doe ik de poncho uit, anders wordt het te warm met de verwarming van de auto.

1 like

Vanaf wanneer geven jullie zakgeld en hoeveel? Mijn kind is laatst 6 jaar geworden en kreeg post dat hij een betaalpas ontvangt binnenkort.

Ik heb wel tips op Nibud gelezen, maar ben ook benieuwd hoe jullie het aanpakken.

Aan de hand van de lengte. Benen te lang maar ook hoofd boven kon niet meer. Had toen zo’n vervolg stoel die ook nog in soort ligstand kon van maxi cosy op zo’n base.
Scheelde veel til werk van de maxi cosy.

1 like

Onze zoon is 7 en krijgt 50 cent per week. Een eigen rekening en betaalpas heeft hij nog niet, hij krijgt het gewoon contant en bewaart het in zijn eigen portemonnee. Hij lijkt van nature een spaarder te zijn (heeft ie niet van mij :rofl:) dus dat gaat eigenlijk best goed.

3 likes

Toen mijn kindjes niet meer in de reiswieg maar in het zitje gingen, ging ik ook over op de volgende autostoel. Dat was dan denk ik rond een maand of 6/8 ofzo

1 like

@ellegirltalk Hier wel hoor! Mijn (kindvrije) broer is laatst naar een schooloptreden geweest, ze waren echt helemaal enthousiast en ontroerd haha. En volgende week gaat mijn vader kerststukjes maken bij de kleuters 🥹 Er zijn hier naast de ouders vooral opa’s en oma’s actief maar in principe is iedereen die het kind goed kent welkom. Eerst vroeg ik het uit noodzaak maar nu ik merk dat alle partijen het echt leuk vinden vraag ik familie iets makkelijker, ik vind het idd ook een leuke manier voor mijn kind om te bonden met anderen. Dus als dat je leuk lijkt zou ik dat zeker aangeven bij de betreffende ouder(s)!

4 likes

Als er iemand nog een leuk uitje zoekt: vanaf dit weekend kun je weer schaatsen in het spoorwegmuseum! Wij zijn vorig jaar geweest en toen was het een mega succes dus heb nu gereserveerd voor aanstaande zondag. Met een museumkaart betaal je alleen een kleine toeslag van 2,50 p.p.

3 likes

Dit is echt precies mijn kind. Die heeft vorige week besloten om nog amper groente te eten en zeurt sinds twee dagen tijdens het avondeten ineens dat ie op schoot wil. En als ie dan ook nog iets uit gaat spugen of met eten gaat gooien dan ben ik er ook echt helemaal klaar mee.

2 likes

Het is echt verschrikkelijk he. Hoe oud is die van jou?

En wat ik ook zó vervelend vind is dat hij op de opvang alles eet. Twee borden rode bieten stamppot vandaag. Maar ik weet dat als ik het thuis ga maken, het zo aan de kant geschoven wordt :triumph:

Oh ja dat op schoot zitten was hier ook opeens. Mag hier als wij klaar zijn met eten en dan begint zij soms nog opeens met eten dus dat is mooi meegenomen. Maar ze eet al een tijdje heel erg slecht 's avonds en is wel prima gegroeid dus het zal wel.

Eet ie in ieder geval nog ergens iets fatsoenlijks toch. Maar snap je frustratie. Hier een kind van bijna 3 jaar die ineens weer op schoot wil tijdens het eten én gevoerd wil worden. Als ie al gevoerd wil worden want eet ik ook niks. Alleen al aan tafel zitten in de avond en het begint al: ik wil niet eten

Eet hij dan wel als je ‘m aan de salontafel zet ofzo? Dat hij het hele gedoe rondom samen aan tafel eten gewoon stom vindt.

Heel herkenbaar. Mijn dochter zei op een gegeven moment toen we nasi gingen eten (toen was ze wel al wat ouder dan jouw kind): “mama dit lust ik niet. Bij de kindjes lust ik dit wel” :joy:

7 likes

Ja is ook zo. Maar is ‘maar’ 2 dagen in de week. Dat voeren is hier ook inderdaad. Zelfs met zijn yoghurt.

@Feather maar blijft je kind dan enigszins ‘rustig’ zitten als jullie eten? Mijn kind doet echt vervelend. Alles op de grond, gek doen op de stoel etc. Hij is vandaag ook weer van die stoel gevallen en heeft een enorme bult :sob:

Mijn kind eet trouwens alles moeizaam deze week. Hij is ook niet helemaal fit dus hoop dat het daaraan ligt. Maar ik ‘moet’ nu ook een boekje lezen tijdens zijn papfles in de ochtend bijvoorbeeld. En ik vind het ook moeilijk te bepalen met eten wat ik goed vind en wat niet. Omdat ik voldoende en enigszins gezond eten wel belangrijk vind maar wil ook niet straks als een circusaap allemaal trucjes moeten doen zodat mijn kind eet.

1 like

Ik zou (makkelijk zeggen hoor want zit nog lang niet in die fase) het avondeten een paar keer aanbieden, wil ie niet? Dan niet. Als ze honger hebben komen ze vanzelf wel zou je denken en dan 2 keuzes geven uit (semi) gezonde dingen. Wil je geen avondeten maar wel yoghurt of paprika ofzo, nouja dan eet je dat toch. Denk ook dat hoe harder jij de strijd aan gaat, hoe meer zij averechts gaan doen en niks meer eten.

2 likes

Iets over de 2,5. Wees maar blij dat hij het daar dan in ieder geval wel binnenkrijgt. Ik ben op dit moment blij met alle groente die erin gaat. Hij heeft nu bedacht dat ie z’n favoriete groente (paprika) niet meer lust. Hij eet op het moment echt alleen bietjes en mais. De rest blieft ie niet.

1 like

Dit is een leuke kerstknutsel! Van de Zeeman. Over de figuren zit een folie die je eraf haalt en dan kan je de pompoms op de juiste kleur plakken. Geen hele lange activiteit maar 3 jarige was even gefocust bezig en super trots.

14 likes

Iemand tips voor (spijker)broeken die smal in de taille zijn of verstelbaar zijn. Had nu leuke va zara in maat 98 maar die kun je blijkbaar niet meer verstellen…

1 like