Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Paco heeft veel en lange geluiden, maar is wel met dunne bladzijden.

Misschien is zo’n electronisch v-tech boek wat?
We hadden er een voor baby’s en later een met 100 eerste woorden. Ben verder niet echt vtech fan, maar dit kon soms wel een life saver zijn.

1 like

Ja ik zat daar ook naar te kijken maar ik zag dat ze behalve woorden/geluiden ook liedjes doen? Ben bang dat ik dan misschien gek word in de auto :joy: maar het is verder wel precies wat ik zoek ja

1 like

Ja klopt de liedjes zijn erg irritant en de geluiden ook. Je kan wel volume op twee standen zetten. Moet zeggen dat ik het redelijk kan filteren en liever irritante liedjes dan gejengel.

2 likes

https://libris.nl/nautaboek/a/isabel-otter/24-unieke-vogelgeluiden--liedjes/501592989

Heb ik zelf ook nog wat van geleerd :star_struck:

6 likes

Weet niet hoe oud je kind is en wat je er aan wilt/kunt uitgeven, maar wij hebben vanaf 2,5 jaar denk ik als een soort ā€˜upgrade’ van de geluidenboekjes een timio speler. Daar heb je discs met woorden/geluiden, maar ook met sprookjes bijvoorbeeld. Voordeel is dat er een koptelefoon aan kan dus heel chill in de auto, en vanaf jonge leeftijd te begrijpen en gebruiken

1 like

Ik weet niet of het er 20+ zijn maar wij hebben twee van de Usborne geluidjes boeken. De jungle en de boerderij. Echt een succes! Vooral omdat je de knopjes ook niet heel hard hoeft in te drukken.

1 like

Is deze leuk voor een bijna 3-jarige? Ik wilde gisteren ook gaan. Dit was de enige kinderfilm, maar twijfelde of het voor mijn dochter wel leuk zou zijn.

Deze hebben wij ook in allerlei varianten. Zijn vanaf 1 jaar leuk en nu nog (onze zoon is 2,5 jaar). Vooral de boerderij en voertuigen zijn favoriet. Ook zo mooi geĆÆllustreerd!

1 like

Eens! Mijn jongste is ook 2,5 en pakt de boekjes er regelmatig bij.

dit is echt een achterbanktophit
voor de peuter leuk want goed te drukken en heeel veel knopjes en voor de kleuter leuk want je kan het ook op engels etc. zetten
staan ook veel op marktplaats dus niet zo duur

Mijn vriend heeft de co-sleeper paar nachten geleden gesloopt. We hebben nu het campingbedje even staan maar vind de rand zo vervelend. Als hij moest huilen kon ik speentje erin doen, hand erbij en dan snel allebei weer doorslapen. Nu moet ik helemaal rechtop gaan zitten en echt ā€˜aan’.

Alleen mijn baby is dus al 5 maanden bijna.
Begint bijna te rollen… Is ook al vrij groot, dus sowieso werd de co-sleeper al wat te klein.
Dus ben zo aan het twijfelen of we nog een nieuwe of 2dehands cosleeper moeten aanschaffen… Dan zou het nog voor 1 maandje zijn. Of misschien 1,5/2 maanden max denk ik (hij krijgt nu nog 1 nachtvoeding dus ook voor dat gemak).
Wat zouden jullie doen?

Heb je al gekeken voor een tweedehands, zodat je een beetje een inschatting qua prijs kunt maken? Als je er relatief goedkoop 1 kunt vinden zou ik het sowieso doen, want je weet dat je er blij mee gaat zijn/het voor gemak zal zorgen.

1 like

Je zou ook een ledikantje om kunnen bouwen, zodat de rand omlaag kan en het een co-sleepfunctie krijgt.

Ik zou voor die ene maand niets nieuws aanschaffen.

3 likes

Ik zou het niet doen! Straks krijgt hij ineens een hele erge groeispurt en past het al niet meer.

Heeft iemand in je omgeving er misschien 1 staan die je kan lenen? Huren zou ook nog kunnen! Of gewoon alvast wennen aan ledikant inderdaad, ik had wel gewoon alle kanten eraan en kon ook wel makkelijk met m’n hand door de spijlen voor een speentje

1 like

Tweedehands al even snel gekeken hier in de buurt, maar werd niet zo blij van het aanbod :stuck_out_tongue_closed_eyes:

@matroos @Theekransje , ledikantje op zijn kamer gebruiken we wel al deels. Daarom was het zo fijn, co-sleeper bij ons voor nacht en ledikantje op zijn kamer voor overdag en af en toe ook al gedeelte van de nacht. Maar op en neer slepen zie ik dus niet zo zitten.

Ik denk dat ik Marktplaats nog maar met een schuin oog in de gaten houd en anders maar even doorzetten inderdaad. Vond het wel gezellig altijd met de co-sleeper dus emotioneel gezien baal ik er wel van dat ik geen echt ā€˜afscheidsmomentje’ heb gehad :pleading_face: (maar misschien maar beter ook want anders had ik het waars ook weer oneindig doorgetrokken haha)

3 likes

En een cosleeper huren?

1 like

Chicco next 2 me forever is een co-sleeper tot ca 4 jaar! Kun je ook gewoon als losstaand bedje gebruiken. Grote aanrader :blush:

2 likes

Ik heb een co-sleeper gehuurd toen mijn zoontje uit onze co-sleeper groeide. Was via Wieg Huren de Chicco next 2 me.
Beviel goed! En hij heeft er best lang ingelegen nog. We hadden hem voor 10 weken.

1 like

Daar kan ik inderdaad ook nog wel eens naar kijken! Ook @MyMoon
Maar zag dat het voor 1 maand bij de snuzpod €50 was bijv. Dan schaf ik hem wel liever aan (ook ivm wens voor tweede kindje ooit)

@huismus, ga ik even onthouden! Zie dat die bij Prenatal nu ook in de aanbieding is. Alleen tot max 9kg, mijn baby is al 7,5kg :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

1 like