Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

dit is echt een achterbanktophit
voor de peuter leuk want goed te drukken en heeel veel knopjes en voor de kleuter leuk want je kan het ook op engels etc. zetten
staan ook veel op marktplaats dus niet zo duur

Mijn vriend heeft de co-sleeper paar nachten geleden gesloopt. We hebben nu het campingbedje even staan maar vind de rand zo vervelend. Als hij moest huilen kon ik speentje erin doen, hand erbij en dan snel allebei weer doorslapen. Nu moet ik helemaal rechtop gaan zitten en echt ā€˜aan’.

Alleen mijn baby is dus al 5 maanden bijna.
Begint bijna te rollen… Is ook al vrij groot, dus sowieso werd de co-sleeper al wat te klein.
Dus ben zo aan het twijfelen of we nog een nieuwe of 2dehands cosleeper moeten aanschaffen… Dan zou het nog voor 1 maandje zijn. Of misschien 1,5/2 maanden max denk ik (hij krijgt nu nog 1 nachtvoeding dus ook voor dat gemak).
Wat zouden jullie doen?

Heb je al gekeken voor een tweedehands, zodat je een beetje een inschatting qua prijs kunt maken? Als je er relatief goedkoop 1 kunt vinden zou ik het sowieso doen, want je weet dat je er blij mee gaat zijn/het voor gemak zal zorgen.

2 likes

Je zou ook een ledikantje om kunnen bouwen, zodat de rand omlaag kan en het een co-sleepfunctie krijgt.

Ik zou voor die ene maand niets nieuws aanschaffen.

4 likes

Ik zou het niet doen! Straks krijgt hij ineens een hele erge groeispurt en past het al niet meer.

Heeft iemand in je omgeving er misschien 1 staan die je kan lenen? Huren zou ook nog kunnen! Of gewoon alvast wennen aan ledikant inderdaad, ik had wel gewoon alle kanten eraan en kon ook wel makkelijk met m’n hand door de spijlen voor een speentje

1 like

Tweedehands al even snel gekeken hier in de buurt, maar werd niet zo blij van het aanbod :stuck_out_tongue_closed_eyes:

@matroos @Theekransje , ledikantje op zijn kamer gebruiken we wel al deels. Daarom was het zo fijn, co-sleeper bij ons voor nacht en ledikantje op zijn kamer voor overdag en af en toe ook al gedeelte van de nacht. Maar op en neer slepen zie ik dus niet zo zitten.

Ik denk dat ik Marktplaats nog maar met een schuin oog in de gaten houd en anders maar even doorzetten inderdaad. Vond het wel gezellig altijd met de co-sleeper dus emotioneel gezien baal ik er wel van dat ik geen echt ā€˜afscheidsmomentje’ heb gehad :pleading_face: (maar misschien maar beter ook want anders had ik het waars ook weer oneindig doorgetrokken haha)

3 likes

En een cosleeper huren?

2 likes

Chicco next 2 me forever is een co-sleeper tot ca 4 jaar! Kun je ook gewoon als losstaand bedje gebruiken. Grote aanrader :blush:

3 likes

Ik heb een co-sleeper gehuurd toen mijn zoontje uit onze co-sleeper groeide. Was via Wieg Huren de Chicco next 2 me.
Beviel goed! En hij heeft er best lang ingelegen nog. We hadden hem voor 10 weken.

1 like

Daar kan ik inderdaad ook nog wel eens naar kijken! Ook @MyMoon
Maar zag dat het voor 1 maand bij de snuzpod €50 was bijv. Dan schaf ik hem wel liever aan (ook ivm wens voor tweede kindje ooit)

@huismus, ga ik even onthouden! Zie dat die bij Prenatal nu ook in de aanbieding is. Alleen tot max 9kg, mijn baby is al 7,5kg :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

3 likes

Volgens mij is 9 kg het gewicht van het bedje

1 like

Ze gaan wel fors minderen in gewichtstoename nu.
Mijn baby was (even gecheckt) met 3 maanden 7kg. En pas met 10 maanden vervolgens 9kg!

2 likes

De gewone Next2me is tot 9 kilo, de Forever (die @Huismus noemt) tot 22 kilo.

3 likes

Als je nu al weet dat je een tweede kindje wilt dan zou ik er eentje kopen eerlijk gezegd…

5 likes

Mijn kind van 3 slaapt er nog lekker in, die is echt geschikt tot gewicht van ca 4 jaar (helaas gaan wij dat met de lengte (110cm) niet redden, haha, hij is eigenlijk al krap). En kan al vanaf geboorte.
Wat @Fredje zegt, je hebt next2me en next2me forever, die laatste is veel groter.

3 likes

Ja of vraag het even aan buurtapp/facebook. Hier in de buurt zijn altijd zoveel mensen die net wel net geen baby hebben dat alles gewoon uitgeruild wordt.

3 likes

Je mag er gratis eentje van me hebben, is wel tot 9kg dacht ik inderdaad. Laat maar weten :hugs:

2 likes

Dank voor alle tips :raised_hands:t2:
@colalight , super lief. Ik stuur je even een DM!

@Fishing , grappig van dat gewicht. Vroeg me idd wel af hoeveel hij zou gaan wegen met 1 jaar haha

@Fredje @Huismus , klinkt inderdaad wel echt handig! Ga eens kijken of ik deze wellicht ergens tweedehands kan vinden.

1 like

Iemand tips voor een boekje over emoties? Voor een peuter van 2,5/3 jaar.

Kleurenmonster misschien? Mijn kleuter praat daar nog vaak over en het heeft hem geholpen om z’n emoties te plaatsen. Ik vind Grumpy Monkey ook leuk voor als ze weer eens chagrijnig zijn, en hoe stom alles dan is.

3 likes