Ja klopt!
Ik heb echt 2 weken terug 3 broeken besteld, waarvan een spijkerbroek en alledrie kan je ze niet verstellen.
Ow wat stom zeg. Ik had 6 modellen kinderspijkerbroeken besteld en allemaal te verstellen.
Dat is wel heel toevallig dan haha wat stom. Snap ook niet waarom deze dan net niet te verstellen zijn. Een maat kleiner is weer veel te kort
Heeft iemand tips voor manieren om je baby zelf in slaap te laten vallen zonder huilen? Of evt een slaapcoach ofzo idk.
De methode van hem slaperig in bed leggen en je hand op zân buik leggen of zân hoofd aaien als hij onrustig wordt werkt niet, begint ie gewoon te huilen en dat stopt pas als je m oppakt.
Ik op zoek naar deze nav jouw post en balen dat ik hem niet kon vinden. Liep ik er tegenaan bij de zeeman? ![]()
Wel een random plek trouwens. Bij de kaarten/cadeautasjes
Nu je het zegt, hij zou ook wel van de Zeeman kunnen zijn
Dan heb ik gisteren zelf ook voor niks zitten zoeken bij de Action haha.
Mijn hele smalle oudste dochter draag marmar Copenhagen, mingo en sproet en sprout leggings
Volgens mij is die prijs sticker een typische Zeeman sticker ook hehe
En wiegen? Ik wiegde (?) mn baby in slaap. Heb toen een coach om raad gevraagd met een paar sessies om met wiegen af te bouwen. Die van ons ging ook huilen als we hem in bed legden zonder te wiegen. Wij hebben toen aangeleerd gekregen om hem te wiegen en tegelijkertijd twee nieuwe slaap associaties aan te leren, dus: wiegen, een liedje neuriën en op zijn rug wrijven. Dit hebben wij twee weken gedaan en de twee weken erna zijn we langzaam het wiegen gaan afbouwen en steeds minder gaan wiegen. Uiteindelijk stonden we stil terwijl we neuriede en op zijn rug wreven en nu kunnen we hem vrijwel altijd in zijn bedje leggen en op zijn rug wrijven totdat hij gaat slapen. Hopelijk heb je hier wat aan.
Hm ja wiegen doen we ook al⊠Wat we nu doen is naar boven, pyjama/slaapzak aan en dan in een donkere kamer wiegen/schommelstoel en liedjes zingen tot hij slaapt. In de avond geven we nog een fles en soms valt hij dan tijdens/meteen na het drinken al in slaap. De ene keer slaapt hij met wiegen binnen 5 minuten, andere keren duurt het 3 kwartier. Probeer hem ook wel eens nét voor hij in slaap valt in bed te leggen, maar het lijkt dan wel alsof hij dan weer klaarwakker wordt dus dat werkt ook niet op dit moment.
Hoe lang duurde dat bij jullie dan? Viel hij met wiegen wel snel in slaap of stond je dan ook een half uur te neuriën?
Jaa klopt ik was met mn zoon van 3! Hij kende drie van de afleveringen al maar vond het alsnog super leuk en een beetje âpannendâ
Heb je al een speen? Dat was voor mijn kinderen echt een wereld van verschil. Speen erin en hop daar gingen ze. Zodra ze in slaap waren haalde ik hem weer weg en ik heb hem vroeg weer afgebouwd dus geen gebitsproblemen ook tot nu toe
hmmm ja zoals hoe het bij jou gaat zo ging (en gaat het soms nog) ook bij ons. Klinkt alsof dat wanneer hij binnen 5 minuten slaapt je je baby precies op tijd op bed legt en als je hem drie kwartier moet wiegen je je baby misschien of te vroeg of juist te laat op bed heb gelegd. Bij ons kon die enorme tantrums krijgen als we hem te laat op bed hadden gelegd en dan duurde het wiegen langer. Als we hem te vroeg op bed legde, dan duurde het wiegen ook lang, maar dan zonder tantrums.
Nu hebben we geleerd om wat beter naar onze baby te kijken en de wakker tijden een beetje te fine tunen en nu gaat het vaak wel wat makkelijker en kunnen we hem of na heel kort (2/3 min oid) wiegen in bed leggen of meteen in bed leggen en over zijn rug wrijven en dan gaat hij slapen. En dit hebben we wel na een maand bereikt met de methode zoals ik hierboven beschrijf. Wij wilden dus ook het wiegen afbouwen zonder dat ik een cry it out methode moest toepassen en dat is dus wel gelukt over het algemeen (elke dag is anders want tsja, babyâs haha).
Oh ja en: ze zei dat sommige babyâs meer behoefte hebben aan beweging, dus ik moet met hem veel schommelen, hem in de lucht gooien, met hem dansen etc zodat hij bij het slapen minder behoefte heeft aan het wiegen (iets met vestibulair systeem oid).
Opnzn buik leggen?
We kijken hier ook juist naar wakkertijden! Gaan pas naar boven als hij moeheidssignalen laat zien. Het is vaak ook zo dat we hem dan wiegen en hij echt helemaal zen ligt te staren en dat doet hij niet als hij niet moe is bijv. Vind het soms echt abracadabra hoor haha.
@lightbox hm zou dat het zijn? Als we hem wiegen dan legt hij zân hoofd op je schouder dus zal dat ook wel een beetje voelen alsof je op je buik ligt denk ik. Misschien eens proberen met een dutje
Ja dan is het leuk inderdaad. Mijn dochters zijn 4 en 6 en hebben bleuy alle afleveringen minstens 3x gezien, vind ik beetje zonde van het geld.
Overhevelen als hij 20 min slaapt? Dat hielp hier soms nog wel eens, ik had begrepen dat als je je kind na bijv 5 min weglegt, je kind nog in een ondiepe slaap is waardoor hij wakker wordt en na 20 min zijn ze in een diepe slaap.
Hielp hier ook niet altijd hoor, het is puzzelen en het ene kind is het andere niet.
Andere dingen wat soms kon helpen was bedje voorverwarmen met een kruik (zodat hij niet van je warme lichaam in een âkoudâ bedje terecht kwam)
Edit: oh en onze baby was ook echt een buikslaper, ik weet niet hoe oud hij/zij is maar op een gegeven moment liet ik dit iig toe overdag en vanaf 4 maanden (toen hij kon omrollen) ook âs nachts (wel met aerosleep, geen idee of dat nu echt veiliger is hoor maar vond het een fijn gevoel haha)
Hoe oud is je kindje? Onze is nu 8 maanden en vanaf 6 wilden ik âm in zân eigen bedje laten slapen. Eerste maanden vond ik het prima om âm in slaap te voeden/knuffelen en dan overleggen. Maar op een gegeven moment, denk rond 5-6 maanden, werd ie steeds wakker met overleggen en zat ik op een gegeven moment de hele avond boven of na iedere slaapcyclus naar boven. Dat wilde ik niet meer. Toen zijn we van cosleeper naar bedje op zân eigen kamer gegaan, ritueel van echte pyjama (ipv gewoon zân overdag kleding), boekje, knuffeltje etc gegaan. Hij ging toch ook wel huilen bij overleggen, maar ben toen steeds om de minuut/2 minuten teug gegaan. Bij hem werkt het niet om te troosten in zân bedje tot ie stil is en dan weg te gaan, hij gaat juist harder huilen als we er zijn. Ik heb deze âmethodeâ van een vriendin met 3 kinderen die voor alle 3 een(zelfde) slaapcoach heeft gehad, en die zei: verandering gaat altijd met een beetje weerstand. En babyâs kunnen niet praten, dus huilen ze. Ik vond dat zelf wel een goede en denk niet dat vanaf een half jaar een minuutje huilen heel schadelijk is (huilen is iets anders dan krijsen en overstuur zijn vind ik). Sindsdien valt ie zelf in slaap, zowel overdag als âs avonds. En vaak âhuiltâ (meer jammeren) ie nog wel even, maar is weg zodra de deur dicht is.
Moet wel zeggen dat dit mân tweede is en ik dit bij mân eerste ook niet heb gedaan/wilde doen. Toen had ik (achteraf gezien) een soort missie ervan gemaakt om haar zo min mogelijk te laten huilen want alleen dĂĄn was ze (volgens mân eigen theorie whaha) blij/happy/tevreden. Maar nu denk ik toch dat soms huilen of tegenstribbelen gewoon bij het leven hoort.
Disclaimer: ik ben absoluut niet van cry it out, troosten is belangrijk, iedereen moet doen wat ie wil, sommige babyâs kunnen Ă©cht niet weggelegd worden, huilbabys etc etc. Maar misschien heb je er iets aan! Denk namelijk dat er veel opties zijn tussen cry it out en super super gentle met 20 min wiegen, overleggen, er nog 10 min bijblijven tot diepe slaap etc.
Heeft er iemand een tip voor goede verf? Niet te vloeibaar (kinderen zijn nog klein dus veel geklieder) en ook écht gemakkelijk uitwasbaar (zonder veel gedoe met vlekverwijderaars of iets). Voordien schilderden we altijd gewoon met waterverf maar ik ben nogal in de knutselvibe tegenwoordig. ![]()