Meestal is de volgorde toch: lxbxh dus is 74 de hoogte als dit hier ook opgaat.
Een man die over borstvoeding adviseert vind in sowieso twijfelachtig. Maar goed, je kan de kennis hebben opzich. Alleen dat boek is wel echt anti kunstvoeding en zoals @Merel zegt is de speen ook een no-go.
Hij is is wel lactatiekundige en diëtist. Dus geen random man ofzo. Je hebt toch ook prima mannelijke gynaecologen of verloskundigen die nooit een kind gebaard hebben?
Achja heb dat borstvoedingsboek nooit gelezen (ik baker wel in en gebruik een speen haha), maar vond die kleintjes methode wel handig vanaf 6 mnd!
Ze zijn echt mega breed vond ik. Onze slaapmatjes waren smaller dan het matje van die tent ![]()
interessante kijk hierop. wat vind jij van vrouwelijke urologen die mannelijke patienten behandelen? gewoon pure nieuwsgierigheid
Ik snap wat je bedoelt, en ik denk ook dat niemand hier twijfelt aan het feit dat kunstvoeding een prima en veilige optie is.
Wat ik zelf wel lastig vind aan de stelling âiedereen weet dit inmiddelsâ, is dat uit onderzoek juist blijkt dat kennis en toegang tot informatie niet gelijk verdeeld zijn. Borstvoeding komt bijvoorbeeld aantoonbaar vaker voor bij hoger opgeleide vrouwen, wat erop wijst dat informatie, begeleiding en context een grote rol spelen.
(Merk dat zelf ook in gesprekken met vriendinnen etc, dat de kennis sterk variërend is, maar dat is natuurlijk geen representatie voor iedereen)
Dat betekent wat mij betreft niet dat andere keuzes âslechterâ zijn, maar wel dat het blijven benoemen van de voordelen van borstvoeding niet per definitie overbodig of betuttelend is, voor sommige mensen is die informatie juist nieuw of helpend.
Uiteindelijk is het belangrijkste dat ouders een keuze maken die past bij hun situatie, maar wat mij betreft wel mét goede en eerlijke informatie.
Het gaat mij er meer om dat hij kunstvoeding echt als allerlaatste optie geeft. Terwijl hij niet kan weten hoe het voor een vrouw is om borstvoeding te geven met alle gierende hormonen door je lijf. Zou vee meer nuance in dat boek willen. Zo praat je moeders echt een schuldgevoel aan dat ze kiezen voor kunstvoeding.
Prima als een vrouwelijke uroloog een kan behandeld wat mij betreft. Als is een stukje inleven ook wel handig denk ik, maar niet noodzakelijk.
Deze man zal als Lactatiekundige vast ook prima tips geven als de borstvoeding niet goed loopt. Maar hou wel alle opties open. Bespreek ook gewoon kunstvoeding, laat moeders er niet aan onder doorgaan dat er koste wat het kost borstvoeding gegeven moet worden. Dat is hetgeen wat mij eigenlijk meer tegen de borst stuit (pun intended)
Vlak âkostenâ ook niet uit als factor. Borstvoeding lijkt misschien gratis maar dat zijn die cursussen, consulten van de lactatiedeskundige, kolf + benodigdheden, voedingscompressen, voedingstops etc. etc. zeker niet.
Wat ik altijd opvallend vindt is dat het zo stellig wordt gezegd. Er zijn een aantal bewezen voordelen, maar veel voordelen moeten nog nader worden onderzocht:Borstvoeding | Gevolgen | Volksgezondheid en Zorg.
NOS op 3 vond ik veel genuanceerder over het geven van borst- of flesvoeding. Ook heel toegankelijk: https://youtu.be/TDYXYg1rq28?si=X8dBoGdOxXXSBUsc
Waar is deze mail van? Al het iets is dat gesponsord wordt door Hero of Nutricia oid zijn ze volgens Europese regels verplicht om op geen enkele manier te suggereren dat kunstvoeding misschien beter of gelijk aan borstvoeding zou kunnen zijn.
Ik vind het extreem betuttelend om die arme, laag opgeleide mensen te âinformerenâ omdat ze dat zelf niet zouden kunnen.
Volgens mij is al die borstvoedingsinformatie op LLL en van Stefan kleintjes ook gericht op vrouwen die borstvoeding wĂllen geven. Als jij liever wil stoppen is aanleggen aanleggen aanleggen geen goed advies nee maar als je door wil gaan wel.
Althans zo lees ik het. Zelfde van zoân borstvoedingsfacebook. Als je liever wil afbouwen moet je daar misschien niet zijn.
En dat er weinig onderzoek is naar borstvoeding is ook gevolg van dat er veel minder medische en wetenschappelijke interesse is in dingen van de vrouw. Ik las ergens dat er dubbel zo veel studies zijn gedaan naar de samenstelling van sperma als naar de samenstelling van moedermelk.
Maakt wol wasmiddel echt zoveel uit?
Ik ben inmiddels 3 wollen items verder verkloot verder en kan wel janken.
De eerste keer dacht ik dat het per ongeluk met de was mee was gegaanâŠ
Toen een Hvid cocon, was programma voor wol (400 toeren), echt gekrompen tot poppen formaat⊠nu mn engel jasje ook⊠wat gaat er fout đ«
En niet wassen vind ik niet echt een optie. In die cocon had zoân toffe okergele poep expolosie gezeten en de engel jas was met golven ondergekotst en die vlekken zaten er na een week nog steeds in dus dat reinigde niet zichzelf
âŠ
maarja is de oplossing wol wasmiddel? Als het label zegt kan met 30gr in de wasmachine dan zou dat toch moeten kunnen ![]()
Ah, jaâŠ. Dan gaat het echt niet passen helaas. En een baby tentje vind ik zonde want daar zijn ze zo uitgegroeid denk ik.
@Mimosa als het het gepast dan had ik hem graag overgenomen maar dat lukt nu niet.
Wij hebben een ledikant op het bed gemonteerd ![]()
Gratis ophalen op mp haha
Ik was de wollen items gewoon met de hand⊠wel met wolwasmiddel trouwens, maar geen idee of dat het verschil maakt.
Hmm wel gek, ik gooi het ook vaak in de wasmachine op wol programma. Krimpen is wel echt temperatuur volgens mij, dus misschien een keer handmatig op 20 zetten dan? Of idd met de hand wassen. Wol wasmiddel is meer dat het mooi blijft en zit vet in maar zou volgens mij voor het krimpen niet uit moeten maken.
Ik doe het soms ook gewoon met de hand, zeker met vlekken want die kan ik er dan beter uit krijgen. Maar dus ook in de wasmachine geen ervaring met krimpen
Op 20 graden doen of een handwasprogramma kiezen.
We zitten met een stapelbed dus de hoogte is ook nog een dingetje.
ik denk dat ik aan allebei de kanten nu maar gewoon zoân bednet monteer zodat ze aan de ene kant niet eruit rolt en aan de andere kant niet de gordijnen eraf trekt.
En een hekje? Hebben wij ook gehad bij onderste bed. 2 van die vouw hekjes
Draagbare bedrails Draagbare bedrails online kopen | LIDL
Deze zijn rekbaar dus je kunt ze ook niet helemaal op 110cm doen en zo dus met 2x90 het hele bed beschermen zegmaar