Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Heeft iemand een tip voor een fijn rustig “kerst” filmpje voor een kindergezelschap van 3,5 tot 6 jaar?

Ik dacht aan “the snowman” maar misschien weten jullie nog betere dingen?

Vooral dus niet te spannend of druk. Lekker even 25 tot 45 min filmpje kijken. Mag ook Bluey oid zijn, maar ben daar allemaal nog niet echt in thuis.

Ik zou zeggen Casper en Emma. Duurt misschien wel wat langer maar is echt heel gemoedelijk en rustig.

7 likes

Kerst met Linus? Is wel een serie.

2 likes

Vuilniswagen? Daarvan heb je een kerstfilm op Netflix.

4 likes

En als je een kleinere fles geeft en die afbouwt ? En dan brood erbij bijvoorbeeld.
Bii mij hadden ze lang ochtend fles en maakte steeds kleiner. Maar eigenlijk door vakantie is die er echt afgegaan, ander ritme en omgeving.

1 like

Ik vind die van Thomas de stoomlocomotief wel leuk, al 3 keer gekeken. Maar misschien is die niet te rustig. De dikkie dik sneeuwfilm staat op pathé thuis, maar dat gaat over sneeuw dus niet de winter.

1 like

Soms heeft disney ook van die korte afleveringen/films in kerst thema. Bv van Frozen en Belle en het Beest.

5 likes

Mijn vierjarige vond deze eng, en ik vond het zelf ook niet echt wat. Een kind verkleed als engel die omhoog wordt getakeld en vervolgens vast zit. Maar vooral dat nieuwe meisje dat in het dorp komt wonen en alleen maar gemene dingen zegt tegen de andere kinderen.

Echt een tegenvaller vond ik, zag er zo veelbelovend uit

2 likes

Gruffalo op npo niet heel kerst maar wel heel leuk. En the snowman is gewoon geweldig dus zou die lekker aanzetten.

2 likes

Mijn kind is 2,5 en gaat een dag in de week naar de opvang. Ze zit in een groep van 2-4 jaar en ze doen daar veel ‘schoolse’ activiteiten, knutselen etc. Daarnaast gaat ze naar balletles en 2x in de week naar de opvang bij de sportschool. Ze komt dus dagelijks in contact met kinderen van haar leeftijd.

Zouden jullie aanraden om naar een peuterspeelzaal te kijken? Ik twijfel omdat ik het best duur vind bovenop de kosten van de opvang, maar ik wil haar ook niet tekort doen of zo.

Nee ik zou dat niet doen.

9 likes

Peuterspeelzaal is toch meer voor kinderen die niet naar een opvang gaan?
Zou daar niet de meerwaarde van inzien.

2 likes

Waar is the snowman te zien?

Ja, dat dacht ik ook maar een vriendin van me heeft twee kindjes die ook maar 1 dag in de week naar de opvang gaan en die gaan nu dus ook naar de psz. Die kids zitten wel in een 0-4 jaar groep op de opvang en dat was oa aanleiding voor haar keuze. Maar bracht mij dus ook aan het twijfelen.

Hier noemen ze dat ook wel voorschool denk ik? Of is dat weer iets anders. Ik heb het bij beide niet gedaan omdat het viel op mijn vrije dagen en maar tot 14u was. Heel onhandig en extra kosten. Mijn kdv volgt ook zo uk & puk leersysteem.

1 like

Youtube!

2 likes

Ja YouTube!

2 likes

Oh jammer, heb er als kind hele goede herinneringen aan. Elke dag een aflevering voor kerst. Ik denk dat we het ‘s morgens keken.
Heb het niet meer gekeken sindsdien, mn oudste is er nog te jong voor 2,5.

Wij twijfelen hier ook over, denk wel dat wij 2 ochtenden psz gaan doen. Wil hem wel een extra dag naar de opvang laten gaan maar daar is geen plek en halve dagen niet mogelijk. Ik vind 3 hele dagen wel veel en duur (en is dus ook geen plek).
Mij lijkt die overgang anders best groot straks, dus denk wel dat wij vanaf 3 jaar 2 ochtenden psz gaan doen.

Nee ik heb dat nooit gedaan. Beide kinderen hebben alleen kdv gehad en daar zat al een leersysteem inbegrepen. Precies hetzelfde als van het PSZ een lokaal ernaast.

1 like