Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Peuterspeelzaal is toch meer voor kinderen die niet naar een opvang gaan?
Zou daar niet de meerwaarde van inzien.

2 likes

Waar is the snowman te zien?

Ja, dat dacht ik ook maar een vriendin van me heeft twee kindjes die ook maar 1 dag in de week naar de opvang gaan en die gaan nu dus ook naar de psz. Die kids zitten wel in een 0-4 jaar groep op de opvang en dat was oa aanleiding voor haar keuze. Maar bracht mij dus ook aan het twijfelen.

Hier noemen ze dat ook wel voorschool denk ik? Of is dat weer iets anders. Ik heb het bij beide niet gedaan omdat het viel op mijn vrije dagen en maar tot 14u was. Heel onhandig en extra kosten. Mijn kdv volgt ook zo uk & puk leersysteem.

1 like

Youtube!

2 likes

Ja YouTube!

2 likes

Oh jammer, heb er als kind hele goede herinneringen aan. Elke dag een aflevering voor kerst. Ik denk dat we het ‘s morgens keken.
Heb het niet meer gekeken sindsdien, mn oudste is er nog te jong voor 2,5.

Wij twijfelen hier ook over, denk wel dat wij 2 ochtenden psz gaan doen. Wil hem wel een extra dag naar de opvang laten gaan maar daar is geen plek en halve dagen niet mogelijk. Ik vind 3 hele dagen wel veel en duur (en is dus ook geen plek).
Mij lijkt die overgang anders best groot straks, dus denk wel dat wij vanaf 3 jaar 2 ochtenden psz gaan doen.

Nee ik heb dat nooit gedaan. Beide kinderen hebben alleen kdv gehad en daar zat al een leersysteem inbegrepen. Precies hetzelfde als van het PSZ een lokaal ernaast.

1 like

Oh op netflix heb je ook een kerstfilm van een half uurtje van shaun the sheep.

2 likes

Wij hebben 2 jaar geleden een tweedehands Uppa Baby Vista V2 gekocht en beide achterwielen moeten inmiddels worden vervangen. De enige opties die ik online kan vinden zijn een compleet nieuwe bandenset van 161 euro of 2 buitenbandjes via Ali Express. Ali Express wil ik niet, maar 161 euro vind ik ook best prijzig. Heeft iemand toevallig ook deze kinderwegen en een andere tip voor het vervangen van de achterwielen?

1 like

Je hebt vast al gekeken maar wij vonden nieuwe wielen voor onze mutsy via marktplaats.

Ik heb gewoon de bandenmaat ingetikt op google on de bandjes van mn 2e hands wagen te vervangen. Oke dan zijn ze niet allemaal van hetzelfde merk maar we even groot dus je kan er gewoon mee rijden.

2 likes

Ohhh deze is zo fantastisch! Ik zou het daar gewoon op houden.

2 likes

Mijn kind ging ook altijd maar 1 dag per week naar de opvang (2-4 groep) en een ochtend naar peutergym met mij. Rolde zo het basisschool leven in en zit daar heel erg op zijn plek.
Ik zou het dus niet doen.

3 likes

Heeft iemand een tip voor zwangerschapsvitamines die klein zijn van formaat? De verloskundige raadt het sterk aan maar ik krijg het echt niet weg (team paracetamol oplossen in water)

Aah dat klinkt super. Bedankt allemaal ik ben weer gerust gesteld dat het zo genoeg is :grin:

@still ik ben ook lastig met pillen innemen en ik had deze

https://www.plein.nl/davitamon-compleet-mama-60-tabletten?channable=4039f969640037353634383597&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PMax%3A%2001.%20NL%20|%20SEA%20-%20SHOP%20-%20Smart%20-%20VSM&utm_id=22104795248&adgroupid=&network=x&device=m&matchtype=&targetid=&loc_physical=9064827&kb=ga_shp_22104795248_&gad_source=1&gad_campaignid=22104817565&gbraid=0AAAAADRY9tCtIyOMZBux-b8WppwL2r7P6&gclid=EAIaIQobChMIlrT4ptnQkQMVGK6DBx3I8A7hEAQYAiABEgLTxvD_BwE#&gid=null&pid=1

2 likes

Nee zou ik niet doen als KDV al gericht is in de groep op ‘schoolse’ activiteiten, los van dat ze voldoende sociale interactie heeft. Er is tijd genoeg - vind ik persoonlijk - om straks meer gericht te zijn op ‘schoolse activiteiten’ bij start basisschool, ze zijn maar 1x klein. Vind het ook best veel wisselende omgevingen voor een peuter anders. Ik zie in mijn omgeving ook niet dat kinderen die niet naar PSZ gaan meer moeite hebben met overgang BS.

3 likes

Stop het in een hap gekauwde banaan of kwark of appelmoes oid. Dat is echt mijn pro tip voor pillen slikken.

2 likes

Ik dacht dat er ook een zw/k stel je persoonlijke vraag was maar die kan ik niet vinden??

Anyway het ging in een ander topic over kerstlampjes die mensen in hun auto hadden gedaan, ik zag zelf allerlei bakfietsen met kerstlampjes erin rondfietsen en toen dacht ik ooooh dat wordt voor die kinderen echt zo’n “magische” herinnering aan hun kindertijd. Ik wil mijn kind dat ook geven! Doen jullie dat ook en wat voor dingen?

Voor mezelf zit het in herinneringen aan kerstornamenten maken met van dat zoute deeg, kerstkrans maken voor aan de voordeur, de herfst en Sinterklaas thema tafel die mijn moeder altijd maakte en dat soort dingen!

3 likes