Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 10)

Wij hebben zo’n intex ding, maar dan denk ik van een ander merk. Hij was afgelopen jaar ook bij de aldi in de zomermaanden.
Het opblazen duurt best wel even maar verder werkt het prima.
Het luchtbed is wel echt gigantisch. Ook door die rand. In de tent past het net, maar in een kamer waar al een bed staat kan het dus wel echt krap zijn. Maargoed als je beter bent in afmetingen interpreteren dan ik, dan kan je vast wel een kleinere variant vinden.

Met weekendjes weg slaapt ze wel gewoon in een groter bed, dus bij ons was het ter vervanging van het deryan campingtentje.
Bij m’n ouders slaapt ze hier trouwens ook in als ze gaat logeren en dat vindt ze top. Er past een hoeslaken van een peuterbed omheen.

4 likes

We gaan woensdag bij mijn schoonouders eten en blijven daar dan ook slapen. Maar ze hebben dus niet echt een geschikt bed. Dit zou wel moeten passen. Ik had er gelijk een online besteld (die zou morgen binnen moeten komen, maar met de drukte bij PostNL is dat natuurlijk geen garantie). Ik rij morgen nog even naar de prenatal want daar zouden ze die van stokke in voorraad moeten hebben. Lekker last minute geregeld natuurlijk allemaal :stuck_out_tongue:
Maar goed om te weten dat het prima slaapt. Is het niet koud voor ze? Daar twijfel ik een beetje aan. Er zit natuurlijk geen isolatie in die dingen en de kou van de vloer komt er zo doorheen…

1 like

25JAARBOEK

2 likes

Mijn baby had net wat verhoging (38/38,5). Was een beetje aan het twijfelen wat ik hem nu met slapen aan moest doen. Normaal heeft hij lange mouwen romper, lange mouwen pyjama shirtje, wollen maillot en 4 seizoenen puckababy aan. Nu heb ik het pyama shirtje uitgedaan. Maar vraag me af of de slaapzak niet te warm zal zijn? Lastig…

Wat doen jullie aan in zo’n geval? Het is nu 16,4gr op de slaapkamer, zal naar 16 gaan vannacht denk ik.

1 like

Ik zou de maillot uit doen, dunnere broek aan en de slaapzak een stukje open houden. En dan voor je zelf naar bed gaat even voelen op de borst/nek en dan evt een dekentje over de benen leggen.

2 likes

Kan je niet gewoon een matras op de grond leggen met eventueel iets van een isolatiedeken eronder als je je zorgen maakt over kou? Dat had ik de laatste keer bij schoonouders. Had het matras uit haar eigen peuterbed meegenomen maar gewoon een eenpersoonsmatras kan natuurlijk ook als dat er wel is.

Ja hij heeft sowieso altijd koude voeten :woozy_face: Ik heb net wel even de zomerslaapzak eraf gehaald en de herfstzak dus de teddy aan de buitenkant gedraaid. Ga straks wel even voelen. Anders is maillot uit inderdaad ook een goed idee! Al koelt wol volgens mij wel/gaat het mee met de lichaamstemperatuur…

Dat is een goede! Ze hebben daar geen extra matras en thuis heeft hij een groot matras die we niet helemaal mee gaan nemen. Maar mijn moeder heeft er wel een van 160cm. Ik zal haar eens vragen.

1 like

Ik vond het met die hoeslaken wel meevallen maar we hadden ook een warme zomer. Je kan er ook een fleece deken onder leggen.

1 like

Gaat het over een matras op de grond? Dat is echt niet koud, prima te doen

Als mijn kind verkouden is, heeft hij nu elke keer een pseudokroep aanval. Afgelopen nacht ook. Hij moest hoesten en daarna bleef er een ratel (harder dan een piep) in zijn ademhaling. Ik krijg dit niet weg met water of bijvoorbeeld hoestdrank. Het duurde ongeveer 45 minuten.

Nu ligt hij weer heel onrustig in bed te hoesten en best wel zwaar te ademen. Geen koorts en overdag was hij oke. Ik vind het vooral sneu dat ik tijdens zo’n aanval niks voor hem kan doen. En zelf ben ik ook heel onrustig/alert

Heeft iemand hier ervaring mee? Twijfel om hiervoor toch eens de ha te bellen.

1 like

Dat hangt wel van je huis af. Het kan echt wel koud zijn, afhankelijk van je vloer / isolatie / verwarming.

1 like

Hier ook al meerdere keren pseudo-kroep aanvallen gehad. Als je twijfelt kun je altijd naar de huisarts, maar ik geloof dat ze er niet zoveel mee kunnen als de aanval al is gestopt. Als je kind op het moment van een aanval heel benauwd is kun je de ha/hap bellen en corticosteroïden voorschrijven. Ze groeien er overheen uiteindelijk. Hier nu met 2 jaar al een tijd geen last meer van gehad.
Zo’n aanval kan echt heel eng en naar zijn. Succes!

2 likes

Ik las daarover inderdaad. Maar zij geven dat op het moment zelf/tijdens zo’n aanval? Je kan dat niet op recept mee krijgen naar huis?
Ja ik vind het echt sneu vooral omdat hij nu in de winter regelmatig verkouden is. En niet eens heel erg verkouden. Fijn dat het bij jouw kindje nu beter gaat!

Mijn kind was laatst niet fit en had in de vroege ochtend een flinke aanval waarbij ze echt heel benauwd werd. We zijn bij de huisarts geweest en die heeft toen wel corticosteroïden voorgeschreven. Die moesten we dan die avond eenmalig geven (omdat aanvallen meestal snachts komen). Ik weet alleen niet of ze dit ook preventief kunnen geven zodat je het in huis hebt voor het geval dat oid.

Wij hebben een keer een spuitje meegekregen met vloeistof dat we thuis oraal konden geven. Was geloof ik heel precies afgemeten op zijn gewicht. Als dat dan niet helpt dan moesten we weer terug voor een kapje met vernevelde medicatie. Maar zover is het bij ons niet gekomen.
Wat bij ons een averechts effect had, was stomen in de badkamer. Toen kreeg hij netelroos erbij en de pseudo-kroep nam niet af.
Dit was overigens beide (medicatie en netelroos) bij de eerste keer. We wisten echt niet wat ons overkwam.
Een andere keer had ik hem bij me genomen en was de wachttijd bij de hap aan de telefoon zo lang, dat het in de tussentijd al weer afnam en ik zelf maar had opgehangen omdat het al wat beter leek te gaan.
Sindsdien neem ik hem bij me en gaan we lekker even tv kijken. Dat leidt dan dusdanig af dat hij weer rustiger begint te ademen.

Maar wederom als je merkt dat je kind het echt benauwd heeft (en je vertrouwt het niet) dan gewoon de hap bellen. Dan kijken ze mee met een videoverbinding hoe benauwd je kind is en kunnen ze vaak een prima inschatting maken wat nodig is!

2 likes

Mijn kinderen logeren al een week bij elkaar op een slecht geisoleerde slaapkamer zonder vloerverwarming oid en het gaat prima. Ik zou er persoonlijk dus niet allerlei spullen voor gaan kopen, zeker niet als het om 1 nacht gaat

Ik gebruik gewoon een booster van een wasbare luier in de wegwerpluiers van mn kind. De booster was ik dan samen met de andere boosters. Veel minder lekkende luiers sindsdien! De booster past alleen niet op elke luier, maar met de Rascall&Friends luiers past het allemaal prima.

Bij de eerste aanval zijn we naar de HAP gegaan, ook omdat we het niet kende (ik dacht dat hij stikte joh, doooodeng). Het bleek een best wel heftige aanval, waardoor hij inderdaad medicatie kreeg en we een extra spuitje (oraal, geen naald oid) kregen voor eventuele terugkerende aanval die nacht daarna.

Paar maanden later gebeurde het weer en toen hadden we die nog over en na een belletje mochten we die alsnog gebruiken. Toen gelijk gevraagd of je altijd iets thuis mag hebben, maar dat doen ze helaas niet… zou dat zelf wel een stuk prettiger vinden.

2 likes

Heeft iemand een Novi maxicosi? Kan die hoofdsteun er uit ofzo? Ik kan m alleen naar boven en beneden doen. Hij past nog prima in de stoel qua lengte, maar z’n hoofd moeten we er echt een beetje tussen proppen dus dat zit niet echt lekker lijkt me.
Was van de week in de winkel om naar een vervolgstoel te kijken en toen gaf ze wel aan dat ze met 6 maanden nog het veiligst in een maxicosi zitten omdat die platter kunnen en het hoofd dan niet voorover kan vallen als ze in slaap vallen, wil dan nog wel het liefst de maxicosi gebruiken als dat dus veiliger is.
In de andere auto hebben we een maxicosi pebble (wel een oudere) en die is bij het hoofd een stuk breder dus dat past beter heb ik het idee.

1 like